Zadel: Pleasure, trail, reining, merk? Whaaaa ;)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:40

Ik denk dat je in een 15" ook wel zult passen, of je moet graag lekker ruim zitten Haha!
Pleasure/trail-model is denk ik het best voor jou geschikt. Ga in verschillende modellen zitten en kijk waar je zelf het lekkerst in zit.



DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:26

Ik heb tegenwoordig maat 40 Bloos en ik pas nog prima in mijn 15"

Een gangbare regel is dat je als je in het zadel zit een vlakke hand voor je neer moet kunnen leggen zonder de brug te raken en minimaal 2 vingers dik tussen je bovenbenen en de basis van de brug over moet hebben.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:37

Dat klopt, door de hogere opbouw lijkt een zadel kleiner en zit je meer in een 'kommetje'.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:03

Stef: gezien je passervice in je directe omgeving... kun je niet dat draadmodel naar de rug vormen en dan er een dag voor uit trekken om links en rechts eens te gaan passen met dat model.
Het is geen 100% garantie dat het zadel ook werkelijk goed op je paard ligt, maar wel een indikatie dat het mogelijk zou kunnen passen. Mocht je zo iets tegenkomen dan is het natuurlijk zaak om goede afspraken te maken dat mocht het niet passen dat je het terug kunt brengen binnen een bepaalde tijd met geld-terug natuurlijk Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers