gezellig in Leusden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

gezellig in Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-02 23:22

Afgelopen zaterdag als tribune-ruiter naar Leusden geweest en het was erg gezellig, helaas weinig deelnemers, die daardoor wel veel aandacht kregen, maar heel veel kijkers, dus weer veel bokkers gezien en kijkers die ook wel mee wilden doen volgende keer, ben dus benieuwd naar de opkomst volgende maand.
Met Belle gaat het ineens stukken beter, dus hoop dat ik in april weer van de partij ben.
Maar dan mis ik wel de gezelligheid van tribune-ruiters Huilen Huilen
De kantine was bomvol en de sate heerlijk.
Rinus weer bedankt voor een geslaagde avond.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Gezellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 00:46

Vond het ook gezellig! Wat ik heel lief vond is dat Rinus ook voor de vegetariers onder ons vegaballen had gebakken....
Jammer vond ik dat Monique niet uit de verf kwam, vooral omdat ze onverstaanbaar was voor de "tribuneridders". Ik heb wel gezien , ik weetniet of het anderen is opgevallen, dat Holly met monique erop ineens veel anders ging lopen... Lips are sealed (sorry rinus) Maar wat een prachtpaard is het...
Een beetje jaloers ben ik op Prairie, wat loopt dat beestje lekker relaxed zeg....(Wil ik ook, lekker op een handje...., ben nog niet zo ver) Cool

Ik ben benieuwd naar de volgende clinics...

Rinus, wederom bedankt.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 13:48

ik ben blij dat iedereen een leuke avond heeft gehad.
en dat ingrid v/d oever bereidt was op zo'n korte termijn
wat te vertellen over de tanden en kiezen van paarden.

monique vindt IK een ander verhaal,er waren verschillende meningen over, en dat is juist de opzet van de trainingen in leusden,om verschillende trainers in hun eigen bewoordingen,les te laten geven ,hoe het dan ook verschilt met Uw of jouw lesmethode.

de eerst groep verliep dan ook wat chaotisch,en niet gestructereerd genoeg.dit niet in de laatste plaats door een paard wat het weer eens nodig vond om te gaan racen,en niet alleen mijn mening,monique was wat te lang bezig om een ander zijn/haar paard te rijden dan daadwerkelijk de les te vervolgen.
dit is geen verwijt maar een leer voor de volgende keer,ook monique moet zich aanpassen aan lesgeven.
de tweede groep was een voorbeeld zo als het moet worden en zijn.

jac (even tussendoor) monique was heel lang bezig om holly in het gareel te krijgen en stopte haar op halthouden ook met een open mond, wat aangaf dat ze het heel veel verzet nog niet weggestopt had.

pas veel later kon ik holly bewegen om rust te geven in haar houdingen.
maar holly is dan ook pas vier jaar,en is al enorm gegroeid.

al met al was het een leerzame avond zowel voor mij en voor de deelnemers.

EN WEDEROM COMPLIMENTEN VAN ERIK EN INGRID, DE EIGENAREN VAN DE MANEGE, VOOR DE MANIER WAAROP DE DEELNEMERS OM GAAN MET HUN PAARDEN EN DE ACCOMMODATIE.

ook zal er voor de zomer aanvangt een buitenbak aangelegd worden voor de western ruiters een van 40 x60 mtr en een roundpen van diameter 16 mtr.dit voor de zomeractiviteiten die dan wel op zondagen verreden gaan worden.

dit hebben ze besloten naar aanleiding van de ervaringen met jullie,
mensen bedankt en ga zo door.
Rinus
Laatst bijgewerkt door westernworld op 25-03-02 16:17, in het totaal 2 keer bewerkt

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 14:56

Hallo allemaal,

Ik kon helaas niet zaterdag, maar ben wel van plan om de volgende keer te komen kijken!!
Wanneer is dat, en wat is dan het onderwerp??
Groetjes marielle

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 20:10

Ik vond het een erg leuke avond, aardige mensen ontmoet en ik vind het een hele gezellige manege.

Hoewel Monique niet helemaal op mijn manier les geeft vondt ik het toch erg leerzaam.

Holly is trouwens een hele leuke pony. dat onrustige verdwijnt vanzelf wel als ze wat ouder wordt.

rinus het was weer toppie, ik heb nu al zin in de volgende keer. Party!!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 09:03

ja, ik vond het ook leuk. Veel nieuwe mensen ontmoet en even gezellig bij kunnen praten. Helaas wat weinig deelnemers.

Verder ben ik van mening dat het clinic karakter niet erg van de grond komt. Als toeschouwer pik je er niet veel van op, het is meer een sociaal gebeuren (ook niks mis mee trouwens).

Ik ben overigens niet van mening dat dat aan Monique lag. Volgens mij (en ook volgens Harold die er te paard was) heeft Monique zeer behoorlijk les gegeven. De geluidsapparatuur werkte helaas niet mee, wat het voor de toeschouwers lastiger maakte.

Ik vond het heel leerzaam om te zien hoe Monique een moeilijk paard aanpakte. O.k. dit ging misschien ten koste van de tijd die ze aan de ruiters kon besteden, maar voor de (betalende) toeschouwers was het zeker wel de moeite waard om te zien, maar nogmaals, jammer dat het geluid erbij ontbrak.
Laatst bijgewerkt door Maclee op 26-03-02 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 15:26

ik moet hierbij aan toe voegen dat monique op een gegeven moment niet meer van het geluid gebruik wilde maken.dit omdat het tijd zou kosten om het beter af te regelen,tijdens de uiteenzetting van de tandarts was alles goed afgestemd en kon iedereen goed meeluisteren.

het gemis van het geluid lag dus niet aan het niet fuctioneren van het geluid.


rinus

mahe
Berichten: 51
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 20:32

Holly is niet eens zo onrustig maar vergeet niet dat ze nog jong is en gelijk twee voor relatief "vreemde ruiters" op haar rug krijgt.
Ik ben haar 1 week geleden gaan rijden en voor die tijd is ze niet getrained. Alleen goed aangereden door Hennie.
Het is dus niet zo vreemd dat ze niet goed begreep wat er gebeurde.
Volgende "Leusden" is ze 5 weken in training en we verwachten dat ze dan laat zien wie ze is en wie ze kan worden. Wij Hennie en ik hebben zeer bewust gekozen om op late leeftijd met haar training aan te vangen.
wij hebben de laatste jaren zoveel aangekochte paarden moeten weg doen met hoef, gewricht en katrol problemen, dat we Holly extra tijd gegeven hebben om uit te groeien en haar sesam beentjes te laten sterken. Een compliment verdient Rinus die zomaar op een groen paard stapt met zijn rug klachten daar komt natuurlijk ook nog bij dat hij de druk van "zijn" publiek ook nog voelde.
Maar ja hij is een cowboy uit de goede begin tijd
Monique reed Holly (ze heet: Gl Flit Holyday Lass en is een dochter van Tivio en ingeschreven in het foundation stamboek) goed maar het had van mij , ze heeft het mij niet gevraagd, iets zachter mogen aanpakken
het paardje is pas 1 week in training, ik vond het zo wie zo vreemd dat ze niet naar de ervaringen en leeftijd van de beginners paarden gevraagd heeft, maar dat waren mischien ook beginners zenuwen.

Wij waren uiteraard gestreeld door de positieve geluiden mbt Holly

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:00

Ik wilde me er eigenlijk helemaal niet mee bemoeien, maar als je zo voorzichtig bent met Holly, laat er dan niet iemand op die eigenlijk nog niet zo goed kan rijden. Niets ten nadele van de persoon Rinus, maar ik vind het niveau van Rinus (nog) niet echt goed genoeg om dit dier te rijden. Dit paard moet met beleid gereden worden, met een eerlijke hand en duidelijke hulpen.
Ik weet heel zeker dat het met het paard goed zal komen, maar niet op deze manier. Natuurlijk is het voor het paard verwarrend als er twee heel verschillende ruiters op haar rug plaatsnemen. Monique snapt dat echt als geen ander. Ze heeft haar ook niet te hard aan gepakt, naar mijn mening. Je moet ergens duidelijk zijn, en rond laten racen, bokken en tegendraads zijn moet je zien te ondervangen. Zeker na enige minuten zag je een duidelijke verbetering in Holly's houding. En daar laat Monique haar los. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, omdat Monique mijn trainster is, maar ik heb heel objectief gekeken en dit is mijn mening. Ik wil alleen even waarschuwen...Dit paard zal gauw zichzelf ophitsen. Dit zit in haar genen en hoewel ze werklustig zijn, zijn ze ook moeilijk te handhaven op wedstrijden. (Ik heb zelf een merrie met haar bloedlijnen gehad en die toonde precies hetzelfde) Rijdt dit paard met beleid! Nogmaals, het is een schitterend paard. Ik wil met mijn reactie geen oeverloze discussie starten, maar ik wilde het wel even melden.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

toevoeging van voorgaande reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:04

En ja, Monique had inderdaad wel even naar de leeftijd en trainingsgraad van ruiter en paard moeten vragen, maar dat zullen inderdaad wel de zenuwen geweest zijn. Ben ik helemaal mee eens.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:11

Jac schreef:
Je moet ergens duidelijk zijn, en rond laten racen, bokken en tegendraads zijn moet je zien te ondervangen. Zeker na enige minuten zag je een duidelijke verbetering in Holly's houding. En daar laat Monique haar los.


keurig verwoord Jac! Helemaal eens. 4 jaar zijn is geen excuus om als een dolle door de bak te sjeesen, ook niet op een vreemde plek. Dat moet je aanpakken en daar was Rinus op dat moment niet toe in staat. Ik denk dit voor Holly best leerzaam is geweest.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:29

mag ik even marianne:

op advies van mvr mertens liet ik holly gaan,dat moest, en ik moest ontspannen,en ik moest ook nog zorgen dat ik de andere niet omver
zou rijden,en ik wou het op mijn manier doen,waar holly heel erg van schrok dat waren de luidsprekers,in de wand,maar dat mag ook geen excuus zijn,dus dat sjeesen moest maar ik wilde dit niet

dat mijn nivo niet goed zou zijn,laat ik in het midden,maar als het paard zich gaat geven laat ik ook direct los,(had monique haar vast dan)zo zie je dat er altijdt een andere uitleg gegeven kan worden,en holly is na 30 minuten altijdt rustiger.dus beter trainen rinus

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 22:54

Wat een discussie nu weer over het lesgeven, vond het goed zoals Monique lesgaf. legde alles goed uit en nam overal de tijd voor, straks komt er niemand meer als er zo gezeurd wordt.
Het paardje waar Rinus op zat, is al geregeld daar geweest, bijna bij al de trainingen, dus helemaal geen vreemde plek.
Paarden blijven gewoon rare beesten, al komen ze er geregeld soms vinden ze alles ineens weer eng, vooral jonge paarden, zet een zak voer links neer, niets aan de hand maar aan de rechterkant bijv is ie ineens doodeng.
Het blijven paarden Verward Lips are sealed *LOL*

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:56

Je moet je paard ook geen 'hol'ly noemen Haha!
die fout heb ik ook gemaakt.

Billy the Kid Clown
Calamity Jane Vork
Ik ken iemand en die noemt zijn paard Hype Lips are sealed

Dat roept verkeerde dingen op Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 23:23

Jos schreef:
Je moet je paard ook geen 'hol'ly noemen Haha!
die fout heb ik ook gemaakt.

Billy the Kid Clown
Calamity Jane Vork
Ik ken iemand en die noemt zijn paard Hype Lips are sealed

Dat roept verkeerde dingen op Knipoog


Dan bof ik met een paardje genaamd Buddy Lachen

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 07:50

Nou, dat weet ik nog zo net niet. Die heb je straks op schoot zitten Haha!

DubbelFun

Berichten: 88665
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 10:02

Vandaar dat bij Sugar alles driedubbel zo erg is: .. Triple .... Haha!

Maar wat kan ik bij Missy verzinnen.. Verward

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 10:05

Dat zij erg verdrietig is als jij een dagje gaat boktmeeten? Haha!
Het streelt in elk geval je ego als je zo een paardje heb hihihi.

mahe
Berichten: 51
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 10:18

wie had het over een vreemde plek

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 13:25

Wat bedoel je daar mee Mahe, want ik denk dat ik blonT ben Knipoog

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 13:41

Fuego is ook al zo'n fijne naam! Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:25

Ja...of Fiero...hè Cassi Knipoog

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:29

tja SEAPY: je spreekt het uit als seepie, letterlijk vertaald: SEA is ZEE en PY is TAART krijg je ZEETAART Vork mmm mischien lekker bij de koffie, terwijl zijn echte naam Sanberine Man is Verward Verward Snap e vou......

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:41

seapy schreef:
Snap e vou......


Uhm...nee.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:52

Er is niks mis met hype hoor Haha!