Niet meer rijden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Niet meer rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 16:32

Vanwege een rugprobleem mag ik (voorlopig tijdelijk) niet meer paardrijden.
Ik baal echt als een stekker! Huilen
Er zijn röntgenfoto's gemaakt een paar weken terug en daarop is te zien dat er een wervel verplaatst is naar de zijkant (is moeilijk uit te leggen op papier) is onderin en ze weten nog niet hoe sterk of zwak deze "constructie" is.
Dus is me aangeraden om voorzichtig aan te doen en zeker niet te gaan paardrijden totdat ze meer weten.
Dinsdag moet ik naar de othopeed in het ziekenhuis voor onderzoek.

Nu wil ik dus een (tijdelijke) recreatie-bijrijder zien te vinden voor Banish En Frederiek moet maar les nemen bij Kim ipv mijn persoontje. Dit is op zich best moeilijk te verteren, maar het vinden van practische oplossingen is even het minste probleem op dit moment.

Ik hoop dat er wat aan te doen is en dat ik over een tijdje gewoon weer kan rijden, maar het is op dit moment echt nog even afwachten.

Ik ben al het hele weekend in mineur en probeer maar om positief te blijven denken, maar eigenlijk vind ik het gewoon een eng idee dat er iets niet goed zit.

Sorry hoor, dit moest ik effe kwijt..... Huilen

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:40

Ach meid...
Dat is echt klote voor je!!! Verdrietig
Ik snap je verhaal niet precies met je rug, maar ik hoop voor je dat je
snel weer kunt rijden!!
Je weet niet precies hoe lang je niet meer mag rijden, of krijg je dat nog
te horen??
Nou, iig veel succes gewendt!!

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:49

Dat is echt balen zeg! Hopen dat ze er wat aan kunnen doen....
Ik heb op het moment ook last van mijn rug, en zit nu te wachten op de uitslag van de foto's en mag voorlopig ook even niet rijden (niet dat ik dat van plan was, want dat kan niet fatsoenlijk).
Het is zo frustrerend als je een paardje hebt staan en je er dan niet even lekker op kunt stappen, om haast depri van te worden.
Sterkte in ieder geval en hopelijk kunnen ze er snel iets aan doen en kan je gauw zelf weer rijden!
Groetjes Judith

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:05

Ach gut Ik hoop dat je snel meer weet!
En weer lekker kunt rijden

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 08:19

[quote="yvvv"]
Je weet niet precies hoe lang je niet meer mag rijden, of krijg je dat nog
te horen??[quote]
Nou, in ieder geval totdat ze weten hoe het precies in elkaar zit. En dan ligt het aan wát het precies is en hoe het op te lossen is of ik wel of niet kan rijden daarna.
Dus ik weet eigenlijk nog heel weinig, alleen dat ik voorlopig voorzichtig moet doen.

Morgenochtend moet ik naar het ziekenhuis en dan hoop ik dat ze meer te weten komen. Maar voor hetzelfde geld moet ik dan weer weken op de uitslag wachten.

@Judibo: Jij ook succes joh!
Het is inderdaad frustrerend. We gingen juist zo lekker! Boos!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 09:06

Geen strand-sjok-rit zonder jou hoor!!!!
Nu wachten we gewoon tot jij weer helemaal beter bent!

Heel veel sterkte Ach gut

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 10:12

He, getver wat rot om dit nu te moeten lezen, Dan kunnen we we als het tegen zit voorlopig niet meer samen naar het strand. Jammer hoor was zo gezellie.

Maar kom op we moeten positief denken. Er komt best wel weer een tijd dat je weer heerlijk kunt genieten van je mannetje en beter nu ff rustig aan maar dat je later weer heerlijk met je ventje kunt gaan rijden dan nu niet luisteren en toch gaan rijden met het risico dat je nooit meer kunt rijden.
Gaat allemaal goed komen hoor.

Groetjes,
Mo.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 11:02

Jullie zijn lief Ach gut

Ik zit echt al sinds vrijdag met allemaal enge dingen in mijn hoofd. Ik weet dat ik het niet moet doen, maar het helpt niet

Ook als ik zelf niet meer mee kan sjokken, kom ik tóch naar het strand hoor!!!

Banish kan namelijk ook heel goed sjokken met Frederiek erop Knipoog
(Weet frederiek alleen zelf nog niet Cool )

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:13

dat is balen Jouke, nou heel veel geduld gewenst.
weet een klein beetje wat je doormaakt,geef niet op vraag desnoods een second opinie,maar wees wel voorzichtig,sterkte

rinus

astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 14:05

Getsie, da's zeker naar. Heel veel sterkte ermee, en succes morgen in het ziekenhuis..hopen op goed nieuws dan maar Ach gut

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 14:15

He, wat vervelend, zeg! Ik herken alles in je verhaal. Ik mag inmiddels al meer dan een jaar niet meer rijden. Ik had een hernia en ik zou alles alleen maar meer kapot maken als ik ging rijden. Dus ik heb het afgelopen jaar 6 verschillende fysiotherapeuten, manueel therapeuten, cesartherapeuten, etc. gehad. Inmiddels ben ik (achteraf net op tijd) aan m'n rug geopereerd, de hernia is weg en nu ben ik aan het revalideren. Zoals het er nu voorstaat mag ik in december weer rijden. Dan heb ik in totaal anderhalf jaar niet meer gereden, dus dan verwacht ik dat ik een hele stap terug zal moeten doen. Natuurlijk ben ik nog wel veel 'onder de paarden' geweest, de veulens africhten (heel veel wandelen!) en zo heel af en toe (1 keer per maand) ging ik stiekem 10 minuutjes stappen op een paard. Daar kan ik dan weer een maand op teren. Ik vond het echt verschrikkelijk om zolang niet te mogen rijden, maar een goede rug is ook heel wat waard. Daar moet je je leven mee doen! Maar wat heb je precies? En heb je veel pijn? Ik hoop dat het straks allemaal meevalt en dat je snel weer op je paard kunt stappen!

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 15:38

LisetteSugar"]
He, wat vervelend, zeg! Ik herken alles in je verhaal. Ik mag inmiddels al meer dan een jaar niet meer rijden. Ik had een hernia en ik zou alles alleen maar meer kapot maken als ik ging rijden.
[/quote]
Ja, zoiets zei de huisarts bij mij ook. Het is bij iig geen hernia. Het is echt de wervels zelf die verplaatst is. Of dat gunstig of juist ongustig is, weet ik nog niet. Meer onderzoek is daarvoor nodig.

[quote="LisetteSugar schreef:
Maar wat heb je precies? En heb je veel pijn? Ik hoop dat het straks allemaal meevalt en dat je snel weer op je paard kunt stappen!

Wat het exact is weet ik niet en ook niet hoe het komt of hoe ik ervan af kan komen. Ik heb veel uitstralingspijn naar mijn hele rechterbeen. Dat heb ik eigenlijk al een jaar. Ben al sinds december onder behandeling van de fysio, maar heb nu te horen gekregen dat dát het in ieder geval niet kan verhelpen.

Ik probeer nu wel positief te denken, maar het valt nog niet echt mee.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik nog zo weinig weet. Dan zit je steeds van "wat als...?" en dat maakt het niet beter moet ik zeggen.

Jij ook veel succes de komende tijd! Ik blijf gelukkig ook gewoon betrokken bij mijn paardje hoor, maar het is gewoon een enorme zure appel Verdrietig

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:56

Ik weet precies hoe je je voelt, belabberd en boos dat je niet naar je paard kan om fijn een stuk te gaan rijden.

Ik heb ook eens een verschoven tussenwervelschijf gehad en liep toen helemaal krom, kreeg mn lijf niet meer recht en ik heb toen therapie gehad om mn rugspieren sterker te maken en ben gekraakt en dat samen heeft goed geholpen.

Had ook uitstralingspijn naar mn benen en kon niet eens mn sokken meer aan krijgen van de pijn. Inmiddels is dat al wat jaartjes geleden en ik rij weer volop. Het is zelfs zo dat als ik een tijdje niet rij dat ik dan meer last van mn rug krijg dan als ik gewoon rij, dus rijden is voor mij juist een hele goede therapie gebleken.
Ik wens je veel succes en geef de hoop niet op!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:57

Hmmm, dit is niet leuk zeg! Hopelijk is er snel een oplossing.
Heb je al wel eens aan een osteopaat gedacht? Lachen
Ik wens je beterschap!

mister

Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:51

Ik trek d'r nog wel mee hoor naar banish, ze moet gewoon!!!!
Ik kan het niet allemaal in m'n eentje en zonder jouke is het ook niet half zo leuk...
Ze gaat gewoon langs de kant staan en heel hard roepen dat ik nix kan en me vertellen wat ik allemaal fout doe (geintje) >;)

Nee hoor ze gaat nog gewoon mee naar stal om banish heel hard te knuffelen (en mij natuurlijk Lovers )

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 22:44

mister schreef:
Ze gaat gewoon langs de kant staan en heel hard roepen dat ik nix kan en me vertellen wat ik allemaal fout doe (geintje) >;)

Nee hoor ze gaat nog gewoon mee naar stal om banish heel hard te knuffelen (en mij natuurlijk Lovers )


Kortom, ik doe gewoon waar ik goed in ben Bloos

Maar zonder dollen Freekie: dat is toch maar één keer gebeurd Bloos! Schijnheilig

Noisy

Berichten: 5401
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:30

Potver***** wat naar voor je zeg.
iemand bij ons op het werk had het ook, na de pauze stond hij op en ineens een pijnscheut in zijn rug....hij naar de huisarts, bleek dat er een ruggewervel verschoven was, die moest zelf ook weer terugschieten heeft de arts hem verteld en in de tussentijd moest hij rust houden...
gelukkig heeft het maar 2 weken geduurd voor hem.

ik hoop voor jou dat het ook niet lang duurd...

beterschap OK dan! en keep your spirit up!

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 17:30

Nou, ik weet wéer ietsjes meer. Ikben vanmorgen bij de orthopeed geweest. Hij heeft me de foto's laten zien en ik weet nu hoe mijn afwijking eruit ziet Knipoog

Mijn onderste wervel (net boven mijn heiligbeen) is in een zij-aanzicht iets naar voren verplaatst. Hierdoor zitten waarschijnlijk 1 of meer zenuwen klem, waardoor ik dus zoveel pijn heb.
Op 15 september gaan ze een MRI scan maken en 27 september hoor ik daar dan weer de uitslag van.

Dus ik moet wel weer wachten, maar ik weet ook weer wat gelukkig.

Paardrijden raadt ook hij me niet direct aan, maar rustig stappen zou geen kwaad kunnen. Ik mag geen erge schokken of rare bewegingen uitlokken zeg maar.
Dus kan ik wel met Frederiek mee en als hij dan warmgedraafd en gegalopeerd is, zou ik wel wat stap-dingen en trailoefeningen kunnen doen.
Ik moet echter wel direct stoppen als ik pijn krijg en zeker niet mijn pijn negeren. (zoals ik dus hiervoor wel eens deed)

Dus al met al geen slecht gevoel erover en maar weer afwachten Schijnheilig

Ursula

Berichten: 35
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Leidschendam (Den Haag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:00

Dat is balen zeg Jouke!!! Heel veel sterkte ermee!!! Geduld is een schone zaak en voor je 't weet kun je alles weer met Banish hoor!!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:04

Fijn dat er iets licht schijnt........... luisteren naar je lijf is altijd goed.... en in stap kan je zoveel doen, dit gaat helemaal goedkomen.......

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 20:56

Ik heb er vandaag even op gezeten. Over mn bruggetje en over een waaier van balkjes gestapt met hem.
Tijdens het rijden had ik geen last, maar nu..... pfffff

Maar je hebt gelijk Gijsenkim. In stap kan ik ook dingen doen. Ik kan hem alleen niet zelf losrijden. Vandaag heeft Frederiek dat gedaan en zij heeft ook nog galopbalken gedaan met hem.
Hij was helemaal op dreef en had er echt zin in.
Ik ook, maar ik mocht alleen stappen Boos! (ik was allang blij dat ik er effe op mocht hoor)

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:38

Heel veel sterkte ermee hoor en hou je taai OK dan!

Yosan

Berichten: 593
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Uplengen(Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:15

Hoi Banish, wat vervelend om te lezen dat je last van je rug hebt Huilen .
Maar je moet de moed niet verliezen , als je nu rustig aan doet, kan je straks weer op je paardje rijden (spreekt uit ervaring)
Ben 2x aan een hernia geopereerd, mis een tussenwervel, maar rijdt wel weer paard, maar ik heb het heel rustig aan opgebouwd, en als je voor jezelf de tijd neemt, kan je straks weer veel doen, en dus ook paardrijden.
Heel veel sterkte en beterschap.




Sandra en Sundance OK dan!