Westernpad in één kleur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:53

Je kunt ook een meerkleurig pad doen en daarover een eenkleurige blanket. Of je neemt een vilten pad, met daaroverheen een blanket.

Je suis Charlie.



Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:19

Gevaar van zelfgemaakte hoezen is natuurlijk wel dat er kreukels aan de onderkant kunnen komen te zitten, en dat de boel zo kan gaan schuiven dat je ineens de naad midden op zijn rug hebt zitten.
Ik zou persoonlijk niet aan die hoezen beginnen maar voor de vilten pads met de blankets gaan.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:07

Ik snap die knoopsgat met knoop constructie niet helemaal. Haal je die knoop dan door de pad heen? Ook knoopsgat met knoop constructies die niet op een of andere manier aan de pad zijn bevestigd kunnen gaan schuiven, en dan heb je een groter probleem dan alleen met een naad. Stel dat het knoopsgat met knoop midden onder het zadel terecht komt?

Het is niet voor niets dat bij pads de geweven buitenkant of de bont binnenkant helemaal door de pad heen is vastgestikt...

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:43

Ik heb eerlijk gezegd dit soort pads nog nooit goed bekeken, en kan me voorstellen dat er op een of andere manier een soort versteviging is aangebracht zodat er geen vouwen en rimpels inkomen. Van dat zelfplakkende spul, dat je ook in manchetten en kragen doet, ben de naam even kwijt...

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 9 bezoekers