Tent voor paarden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Tent voor paarden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 17:06

Ik kwam in de Western Horseman een advertentie tegen voor dit produkt: http://www.equistall.com/index.php?page=stalls. Nu ben ik momenteel zelf op zoek naar een tijdelijke oplossing totdat de stallen aan huis klaar zijn, maar heb toch mijn twijfels over deze constructie ... wie kent deze dingen of heeft er ervaring mee??
(deze zal wel naar VMR verhuizen, maar ik dacht dat ik bij de westernmensen meer kans zou maken op herkenning, vandaar Schijnheilig )

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:13

als ik het goed lees zitten er twee houten panelen bij,hopelijk trapt het paard niet tegen de andere kant aan.
zonder dak 500 dollar wat kost het dak? lijkt mij wel een goede oplossing bij clinics waar vaak stallen te kort zijn,maar wel prijzig!
op op plaatsen waar een bouwvergunning niet te bekomen is.en dan zelf twee houten panelen zelf toevoegen

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:18

Het lijkt mij ook een behoorlijk dure oplossing.
Weet je dat je voor een stuk minder een container kunt huren of van de Brinco-boxen kunt plaatsen.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 17:26

Sugarmiss schreef:
Het lijkt mij ook een behoorlijk dure oplossing.
Weet je dat je voor een stuk minder een container kunt huren of van de Brinco-boxen kunt plaatsen.

C*******x containers kosten geloof ik 28 Euro per week voor twee paarden. Ik heb er drie, dus ga ik voor het gemak uit van 42 Euro per week (weet niet of het zo werkt hoor). Het is alleen heel moeilijk om ze bij ons op 't erf te krijgen (smalle doorgangen of tegen die tijd zompig weiland ...).
Wat heeft B****o voor tijdelijke oplossingen dan? Ik zie op hun site alleen maar vaste stallen. Weliswaar demontabel, maar ok ...

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:37

Misschien is het nog wel voordeliger bij een boer in de buurt.
Of een inloopstal maken van bv een container?

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:40

dat lijkt mij ook een betere oplossing,en de containers plaatsen als het land droog is mac,niet wachten tot het alleen maar modder is

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 17:40

Margee schreef:
Of een inloopstal maken van bv een container?

Dat was idd ideaal geweest, maar ik zit met het vervoer van die krengen. Die worden als 1 blok aangeleverd en dat krijgen we er nu misschien nog wel in, maar later niet meer eruit (latere edit ivm reactie westernworld: ben idd bang dat ik hem er niet meer uit krijg ivm de modder later in het seizoen Scheve mond ).

Kan natuurlijk ook binnenboxen huren en daar een tent/constructie omheen maken ... beetje zoals op de wedstrijden ... wie heeft er nog een mega-partytent in de aanbieding Clown ??
Laatst bijgewerkt door Mac op 13-08-04 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:41

Mac schreef:
Het is alleen heel moeilijk om ze bij ons op 't erf te krijgen (smalle doorgangen of tegen die tijd zompig weiland


Ken de locatie niet, maar als je vroeg genoeg laat plaatsen is het toch niet zompig? Ik vind die tent ook aardig aan de prijs, en als het een beetje waait krijg ik de indruk dat het de neiging heeft om op te stijgen Lips are sealed

Als je een beschutting neerzet, kunnen ze dan de winter over niet buiten blijven?

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:42

er was laatst een topic over een opblaasbare binnenbak,misschien zijn er ook opblaasbare stallen?

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 17:46

@ Cassidy: ik ben erg bang dat we ze d'r niet meer uitkrijgen!
Alleen beschutting is voor die jonge dingen geen probleem, maar ik maak me een beetje zorgen over onze Freule ... die kan niet zo goed tegen de kou en krijgt snel last van haar gewrichten en van mok. Ben bang voor problemen als ik die alleen maar buiten heb. Die moet je een beetje tegen zichzelf beschermen.

Het enge van tenten (naast dat ze weg kunnen waaien) vind ik altijd de bevestiging: haringen, lijnen ... brrrr ... allemaal dingen waar een paard lekker in kan blijven hangen. Ik vraag me af hoe dat bij die tentstallen werkt Verward ?

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 17:47

westernworld schreef:
er was laatst een topic over een opblaasbare binnenbak,misschien zijn er ook opblaasbare stallen?

een opblaasbare binnenbak ??!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:51

Ja opblaasbare binnenbak, heeft hier nog op bokt gestaan. Even kijken of ik het topic kan vinden....

*Edit: ik weet haast zeker dat er een topic stond op ITP...kan het alleen met de zoekfunctie niet vinden, en moet nu ook weg. Misschien kan een ander je helpen?

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:00

kun je geen containerbox huren?

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:07

ik kan het topic van die opblaasbare binnenbak ook niet zo snel vinden.
maar er was ook sprake van een bedrijf in groningen of friesland die die dingen gemaakt/geinporteerd had

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 18:09

westernworld schreef:
ik kan het topic van die opblaasbare binnenbak ook niet zo snel vinden.
maar er was ook sprake van een bedrijf in groningen of friesland die die dingen gemaakt/geinporteerd had
lijkt me helemaal geweldig! Heb ook nog gezocht maar kon het ook niet vinden ...

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:13

het ding stond dacht ik in finland ofzo werd in de lucht gehouden door een grote ventilator die constant de lucht er in blies zonde dat ik niet meer weer hoe dat topic heette

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 18:14

westernworld schreef:
het ding stond dacht ik in finland ofzo werd in de lucht gehouden door een grote ventilator die constant de lucht er in blies zonde dat ik niet meer weer hoe dat topic heette

net als die reclamepoppen die je tegenwoordig ziet ... die je constant toewuiven vanaf het trottoir Cool Hopelijk beweegt die binnenbak toch iets minder Haha! ...

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:25

Pensionstal Verward

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:41


Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 19:05

westernworld schreef:
[VMR] Opblaasbare binnenbak (met foto's) ook in Nl??????

hij doet het dit is de link mac vmr pagina 11 was dat zoeken!

OK dan! !! Wat een geweldig ding zeg! En wat ik ervan las kun je er in de winter dus warme lucht in laten lopen, zodat je nog lekker knus kunt rijden ook. Geweldige uitvinding!

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:04

Mac verkijk je niet op de mogelijkheden van een containerstal. Als je een container van 12 meter hebt, heb je dus 4 stallen.
Die dingen worden normaliter op een grote vrachtwagen gebracht en men plaatst ze via de kraan op de vrachtwagen kiept ze eraf (a la truck van Jos). Als de plaats van aflevering moeilijker berijkbaar is laat je ze plaatsen met een hoogwerker. Die kunnen een behoorlijke rijkwijdte (en hoogte)hebben (afhankelijk van het contragewicht).
De kosten hiervan vallen nog best mee, informeer er eens naar.
Deze stallen staan niet zondermeer op de kale grond, maar meestal op betonnen elementen (palen of Stelconplaten) of houten bielzen. Dus weghalen uit een sompig weiland is dan ook geen probleem.
Wel heb je er ook een (tijdelijke) bouwvergunning voor nodig.

Ook heb ik ergens eens rijdende stallen gezien, die worden geleverd op een onderstel met kleine wieltjes (30 cm) en een afneembare triangel, zodat hij op de wei ook nog verplaatsbaar is. Hier zou je ook geen bouwvergunning voor nodig hebben.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:04

Mac schreef:
+:)+ !! Wat een geweldig ding zeg! En wat ik ervan las kun je er in de winter dus warme lucht in laten lopen, zodat je nog lekker knus kunt rijden ook. Geweldige uitvinding!

Wat denk je dat dat kost aan huur en elektriciteit Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:09

Mac schreef:
+:)+ !! Wat een geweldig ding zeg! En wat ik ervan las kun je er in de winter dus warme lucht in laten lopen, zodat je nog lekker knus kunt rijden ook. Geweldige uitvinding!


Hahadat was mijn topic.... Haha!

Laat ik ook eens wat op western gaan posten Knipoog Voor dit soort tenten heb je een hele stevige ondergrond nodig die niet gaat schuiven door de modder. Het liefst vaste palen die goed diep in de grond staan.

Hoe lang duurt het voordat de stallen klaar zijn? Met windkracht 7/8 was deze niet niet vertrouwd om in te rijden met paarden. Daar moet je goed op letten, aangezien het weer in Nl wel eens gek wil doen.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:18

LuvdaTossa schreef:
Hahadat was mijn topic.... Haha!
En ik heb meteen nog even een openstaande reactie van je beantwoord Haha!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 22:04

Sugarmiss schreef:
Wat denk je dat dat kost aan huur en elektriciteit Haha!

Volgens mij is dat geen issue meer als je dat ding eenmaal hebt kunnen kopen/huren Haha!