westernles friesland???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danu

Berichten: 34
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: dronrijp

westernles friesland???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 00:52

ik doe toch maar even een poging, ik voel me een beetje machteloos en waarom dat vertel ik hier onder wel in mijn berichtje.

ik en mijn kleine zusje rijden al geruime tijd western, helaas is de ranch door omstandigheden gestopt en rijd ik nu alleen in een (best moeilijk bereikbaar) dorpje verderop met de zelfde instructrice.
mijn kleine zusje daarentegen moest ophouden omdat ze in dagtherapie zit, dit betekend dat zij de hele dag in leeuwarden therapie krijgt en ik haar alleen het weekend nog zie.

voor haar is paardrijden daarom bijna onmogelijk en ik zie gewoon dat ze dit erg mist. en daarbij doet het haar ook enorm goed omdat ze dan toch nog iets heeft waar ze enorm veel plezier in heeft.

met zusje bedoel ik trouwens een prachtmeid van 19 hoor Knipoog even voor de goede orde.
omdat ze de hele dag door therapieen heeft, is er voor haar geen mogelijkheid om te blijven rijden op de plek waar ik nog rijd.

daarom vroeg ik me af of iemand misschien in leeuwarden een plek weet waar zij zo nu en dan (uurtje in de week bijvoorbeeld of 2x een half uur is ook goed) westernles zou kunnen krijgen. ik heb overal al gezocht maar ik kan tot nu toe niks vinden.
ze rijd al jaren (geloof vanaf haar 10de al) en heeft een stuk meer ervaring dan ik Lachen.

dus wie o wie kan mij en mijn zusje uit de brand helpen met een goede tip? ik zou haar graag weer zien rijden, want op dit moment mist ze het echt vreselijk.
enige verijste is wel dat ze niet te grote paarden hebben omdat zij zelf maar 1.48 groot is.

wat ook nog een optie zou zijn is een leenpaard, misschien dat mijn instructrice haar dan wel prive les wil geven.

kortom, ik ben voorlopig met ieder idee blij Lachen
alvast bedankt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 09:48

*edit* bericht verwijderd, moest PBtje zijn. Anders krijg ik van SM en Anya op m'n donder Haha! Tong uitsteken Knipoog
Sonja

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:40

ik weet een heel goed adres voor je in Zorgvlied, grens friesland drenthe!
ik weet niet of dit beter bereikbaar is voor je... kijk maar even op de kaart en als je belangstelling hebt stuur me dan maar een pb-tje

Danu

Berichten: 34
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: dronrijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 23:44

dank je wel voor de tip maar ik vrees dat leeuwarden zelf wel de grens is voor haar omdat ze ook die zelfde dag weer terug moet.
valt niet mee je zusje blij maken hihihi
maar toch bedankt voor het meedenken OK dan!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:55

Ik weet niet waar in Friesland je iets zoekt, maar in Ee (bij Dokkum) zit ook een westernranch!

Menna
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:27

In Makkinga ligt de *. Daar word, als ik het me goed herinner, door Willem Odendaal lesgegeven!

[edit SM; naam Ranch verwijderd=commercieel)

piggeljay

Berichten: 1997
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: op de plek waar paarden nog naar je zwaaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:14

ja dat klopt, stuur anders een pbtje naar me dan geef ik het door aan Willem, en vertel duidelijk wat precies de bedoeling is, en wat je zus precies graag wil

Klaaske

Berichten: 119
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:56

Berlikum is het dichtst bij naar mijn weten.

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:48

Oudega daar zit Sil
Ee daar zit de SRR ( hebben paarden en tinkers in alle maten)
Japero zit in berlikum
AOK in makinga

Nu ehb ik ze denk ik allemaal gehad. is dus geen reklame of voortrekkerij muwahahaha!

{edit SM: Oudega moet Nijega zijn Haha! }

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:16

Zijn er nog wel een dozijn in Friesland waar je westernles kunt krijgen, maar ze zoekt iets in Leeuwarden en dat is er volgens mij gewoon niet

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:46

In Leeuwarden niet nee, maar wel in de nabije omgeving ( zijnde mijn eerder post)

In Leeuwarden zelf zit alleen de manege die engels schoolt.

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:42

Is het niet een idee dat je een lesgeeffiguur vind met een paardje wat ze mee kan nemen in de trailer en dat je dan op een manege in Lwd de bak een uurtje huurt ofzo? Dat lijkt me eigenlijk de enige oplossing als het echt in Lwd moet zijn. Gewoon iemand zoeken die westernles geeft en een geschikt paardje heeft wat ze meenemen kan... Dat zou ook wel mooi zijn Lachen

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:20

WSW in Marum Schijnheilig

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:44

Het noemen van stallenamen heeft dus geen zin als de TS duidelijk vraagt naar iets in Leeuwarden.

Gemma heeft een goed idee. Mocht dit interessant zijn van de TS dan mogen persoonlijke aanbeidingen per PB.

Danu

Berichten: 34
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: dronrijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 15:59

Gemma schreef:
Is het niet een idee dat je een lesgeeffiguur vind met een paardje wat ze mee kan nemen in de trailer en dat je dan op een manege in Lwd de bak een uurtje huurt ofzo? Dat lijkt me eigenlijk de enige oplossing als het echt in Lwd moet zijn. Gewoon iemand zoeken die westernles geeft en een geschikt paardje heeft wat ze meenemen kan... Dat zou ook wel mooi zijn Lachen


sorry voor mijn late reaktie Bloos!
een bak huren is inderdaad ook nog een optie, alleen het paard...word iets lastiger.
ach ik weet het ook echt niet, ik doe maar een verwoede poging mijn zusje een beetje blij te maken maar ik heb ook werkelijk geen idee hoe ik het voorelkaar ga krijgen.
ben wel erg blij dat iedereen zo mee denkt OK dan!

oh kleine aanvulling, ik heb een superinstructrice (vind ik dan ) die gewoon op lokatie les geeft dus ook dat is al voorelkaar...nu het paard nog :S.
hmmmm, misschien kan ik mezelf voorzien van zadel hahaha dit gaat echt lastig worden.