Uitleg over futurity??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Uitleg over futurity??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 13:22

Hai. Ik wil op mijn website een uitleg geven over wat Futurity nou precies inhoudt en hoe het in zijn werk gaat. Zelf weet ik wel wat, maar waar komt het hele fut-verhaal nou vandaan? Waarom, en hoe werkt het nou precies? Kan iemand me daar meer uitleg over geven of misschien een website ofzo? Alvast bedankt.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 21:02

Ik weet niet of ik alles goed verwoord, maar dit is wat ik er van weet.

De hengst wordt aangemeld bij de SSA (Stallion Service Auction). De veiling begint bij de helft van het normale dekgeld. Het geld waar de deksprong uiteindelijk voor gekocht wordt gaat in een potje onder beheer van de NQHA. Alle veulens die geboren worden een jaar na het aanmeldjaar zijn futurity-startgerechtigd. Diegene die de deksprong heeft gekocht krijgt éénmalig een gratis startbewijs (was fl 150). De anderen moeten dus wel betalen. Ook dit geld gaat in het potje.
Er zijn futurity-wedstrijden in halter, pleasure en reining (misschien wel meer, maar deze weet ik zeker). Bij een bepaalde plaatsing (1, 2 en 3 dacht ik) krijgt men een prijs uitgekeerd uit dat potje. Dat kan behoorlijk oplopen. Hoe meer paarden meedoen (hengsten en starters) des te hoger wordt het prijzengeld.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 23:48

Aha, maar hoe is dit alles begonnen eigenlijk? Werden er gewoon een paar paarden als futurity paard aangewezen ofzo? Weet iemand dat? (Denk het haast niet aangezien het al even duurde voor dat SM antwoordde Haha! )

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

futurity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 09:28

Je kunt even kijken op www.nqha.nl daar wordt uitleg gegeven over de ssa en futurity