western op manege austerlitz??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juval

Berichten: 13200
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

western op manege austerlitz??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 00:00

hoi hoi,
wordt er nog western gereden op manege austerlitz?

De eigenaresse van mijn verzorgpaard gaat namelijk binnenkort haar paarden daar naar toe verhuizen. Sinds 1 juli schijnt het geen manege meer te zijn, maar alleen nog pensionstalling.
Ik ben er lang geleden wel eens geweest toen er nog wel westernlessen gegeven werden, dus ik was benieuwd of er nu ook nog western gereden wordt, dat zou ik heel leuk vinden.

LucaR

Berichten: 10
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 08:15

Volgens mij ben je niet goed geinformeerd, het is een pension stal en manege...ze hebben ook een website kan je alles over ze lezen. Er word daar aan dresuur & springen gedaan....
groetjes

juval

Berichten: 13200
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 15:37

Ik ben er gisteren geweest om te kijken. Er was een ponykamp bezig, maar het is voor zover ik heb begrepen geen manege meer. De manegepaarden zijn allemaal weg en er staan alleen nog pensionpaarden. Wel zijn er nog een aantal pony's waar lessen mee gegeven worden.
Ik ben aan het twijfelen of ik mee verhuis. Het is voor mij toch best een heel stuk verder weg. Dat gaat me dus veel meer tijd (en benzine) kosten.
Ik denk dat ik wat dichterbij best een ander paard zal kunnen vinden om te rijden, dat lijkt me niet zo'n probleem in deze schaarse bijrijderstijden.

DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 19:28

juval schreef:
De manegepaarden zijn allemaal weg en er staan alleen nog pensionpaarden. Wel zijn er nog een aantal pony's waar lessen mee gegeven worden.
Wat is de definitie van een manege anders dan een plaats waar paarden/pony's staan waar les mee wordt gegeven Verward

juval

Berichten: 13200
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 23:22

hi SM, misschien hoort dit topic beter in een ander forum, VMR ofzo, het gaat niet echt over western.
Wat ik bedoel met manege is een stal vol manegepaarden en pony's waar voornamelijk groepslessen mee gedaan worden, en waar maar een paar pensionpaarden staan. Zo was het dus voorheen.
Maar sinds 1 juli is de stal van manege veranderd in pensionstalling, met alleen maar privépaarden (op die paar ponietjes na dus).

DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:06

Je vraag was of er nog western gereden werd en aangezien niemand dat bevestigd kun je zelf al de konklusie trekken dat het dus wel niet zo zal zijn. Of het een pensionstal of een manege is staat daar dan los van eigenlijk Haha!.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:08

een vriendin van mij is hier pas geleden ook heen gegaan, en wat ik weet is dat het een pensionstalling is.

er wordt gesprongen en gedresseerd, maar geen westernles gegeven.
en er wordt les gegeven aan beginners op pony's, maar zover ik het heb gehoord schijnt het er bagger te zijn qua die groepslessen voor beginners en mensen zonder eigen pony.

juval

Berichten: 13200
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 20:52

ik heb voor mezelf al zo'n beetje besloten dat ik niet mee ga verhuizen. Het gaat me te veel tijd kosten om daar te komen, het is een stuk verder. Op zich vind ik het wel jammer, want ik heb wel lol in het rijden van Pepper, maar er zal vast wel weer een ander paardje op mijn weg komen om te rijden, daar ben ik niet bang voor.

Sugar

Berichten: 23
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Baarle-Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:03

Ik heb vroeger altijd bij manege Austerlitz gereden (western) maar wat wel een groot voordeel is dat je prachtige uit rij mogelijkheden hebt om lekker het bos in te gaan!!!

En je kan toch altijd les nemen van een instructeur buiten manege Austerlitz? Je moet zelf weten wat je wilt en de afstand is zeker een min punt!