Billy Cook

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wildwestwill

Berichten: 433
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Rijen

Billy Cook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 22:24

Hoi allen,
zit met een probleem met mn zadel het is een Billy Cook goed onderhouden en 5 jaar oud maar ziet er nog zeer goed uit.
Mijn vorige paard was wat ronder dan Dude Dus nu dikke pech
ik heb het een tijdje aangezien maar Dude zn schoft begint nu wel hele korte haartjes te vertonen met andere woorden ME ZADEL IS TE GROOT
Boos! Ook is er 10 kg zitvlees af dus me zit is ook wat aan de grote kant
nu mijn vragen hoe meet ik de zit op en wat moet ik er voor vragen ?? en als ik het in wil ruilen wat is een redelijke inruil prijs.
ik heb geen digi maar zal iemand vragen om er een te maken Cheese!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:40

ik weet een hele betrouwbare dame die door heel Nederland rijdt met een grote vrachtwagen vol westernspul... (als ik de naam noem krijg ik ruzie met SM)... je zou haar je vragen eens kunnen stellen?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:52

Klopt. Deze dame legt eventueel ook je zadel in haar vrachtwagen en tegen een kleine commissie verkoopt zij dan jouw zadel voor je.
Zo gaat strak mijn, juist te smalle (wat voor jou?) Billy Cook ook met haar mee...

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:28

Francis schreef:
Klopt. Deze dame legt eventueel ook je zadel in haar vrachtwagen en tegen een kleine commissie verkoopt zij dan jouw zadel voor je.
Zo gaat strak mijn, juist te smalle (wat voor jou?) Billy Cook ook met haar mee...

Hee, zo'n Billy Cook heb ik ook Knipoog
Past nu nog net maar Digger groeit aardig uit en het duurt niet lang meer of hij is te smal.
Moet ik ook opzoek naar iets nieuws Tong uitsteken

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:37

mag ik jullie dan wijzen op het ideale van een boomloos zadel als de Bob Marshall? Schijnheilig

kadootje
Berichten: 44
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:45

in ..... hebben ze en zeer ruime keus , en tevens de mogelijkheid om je billy cook in te ruilen en aan te passen.

Edit Anya: naam westernstore verwijderd. Voor namen van westernstores wordt verwezen naar de sticky. Je kunt ook even een pb naar Kadootje sturen.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 00:05

SmithsGirl schreef:
mag ik jullie dan wijzen op het ideale van een boomloos zadel als de Bob Marshall? Schijnheilig

Dank je, maar Ortho Flex spreekt me meer aan... is er hopelijk binnenkort één onderweg voor mij.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:01

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een Orthoflex. Het is alleen zoeken naar een speld in een hooiberg om een leuke tweedehands voor een schappelijke prijs tegen te komen.
Op Ebay zijn ze affentoe maar dan net niet de types die ik zoek.... Cool

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:18

@wildwestwill: zonder foto's en typenummer is het onmogelijk een redelijk richtbedrag voor je zadel te geven.
Inruilen is een goede optie: je bent het meteen kwijt en geen particulieren die zadels komen halen (betalen) en terugbrengen als het niet blijkt te passen. Aan de andere kant zul je van een partikulier net iets meer kunnen vangen als wanneer je het inruilt.

Als ik kijk wat merkzadels (ook CY's en BC's) op de duitse Ebay opbrengen ligt dat tussen de € 500 en € 900 afhankelijk van type en gebruikssporen/leeftijd.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:23

De prijzen die ik op Marktplaats voor een Billy zie, liggen tussen de 850 en 1500 euro.....Dat is toch stuk hoger dan in Duitsland Verward

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:33

Klopt, maar hoe snel worden die verkocht Haha! .
Duitsland (en zeker Ebay) is een stuk voordeliger, nadeel is dat je met passen zit, terugsturen gaat niet.
Maar mocht je boom en type weten van een goed passend zadel, dan kun je de gok wel nemen. En voor dat geld raak je ze hier wel weer kwijt ook.

Over het algemeen wordt er hier in NL te veel betaald voor nieuwe en 2e hands zadels, maar aangezien iedereen het er voor vraagt heb je dus vaak geen keus.

Beetje de kip en het ei verhaal; hier duur gekocht is duur willen verkopen. En aangezien niemand blijkbaar langer dan een paar jaar met zijn zadel doet is er een levendige doch dure handel in Haha!

En voordat Sablou met zijn 'Old Joe' verhaal komt Haha!; ja er zit veel nepkaf onder het merkkoren, maar ook bij een winkel van naam heb je daar niet altijd 100% zekerheid op. Zeker niet bij 2e handsen en al helemaal niet als de strapholders 'aan vervanging toe waren' Cool

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:39

ik heb toch het idee dat er onvoldoende word rond gekeken!!!!!!!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:44

Muijs schreef:
ik heb toch het idee dat er onvoldoende word rond gekeken!!!!!!!

Verklaar u nader..... Verward

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:56

kom ik weer... maar ik heb voor mijn tweedehands billy cook zadel €550 betaalt ik kreeg reacties van o dat is goedkoop, dus ik zou zeker niet lager gaan.

wildwestwill

Berichten: 433
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 17:37

bedankt voor je pb Kadootje ik dacht het al hoor ga er volgende week naar toe met een vriendin die er gaat lessen(dr paard staat er in training)
heb ik gelijk een lift het is van ons uit toch gauw 70 km