bult in zadel? met fotos?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

bult in zadel? met fotos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 18:41

Hoi, Het leer van dit zadel gaat opstaan (ligt op sommige
plaatsen niet meer plat) zie fotos
Heeft iemand dit al eerder gezien? Het zadel is pas 10 maanden
oud , merk Circle Y en word goed onderhouden, dus ik vraag me
af hoe dit komt? fabrieksfout ? valt het denk je onder de garantie?
Vast bedankt, Groetjes Wendy

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier


WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 21:32

Nee, een echte ! Een Circle Y ; Martha Josey; Barrel race model, met certificaat enzo, dus dan verwacht je toch goede kwaliteit toch?

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier


WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 23:47

De winkel waar ik hem heb gekocht hier in Vorstenbosch zei dat dit wel vaker voor kwam en dat het niet onder de garantie valt. Om er zelf gemakkelijk van af te komen denk ik. Ik heb nu de circle Y en de Josey Ranch in de USA gemaild; hopen dat die een eerlijker antwoord geven.
Ik heb de fotos doorgemaild want vind het moeilijk uit te leggen wat er nu precies mis is met het zadel want ik heb geen idee waar dit van kan komen?
Hoe is dat toen met dat andere zadel gegaan ; viel dat wel onder de garantie?

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 18:26

Ik heb inmiddels de Circle Y gebeld en een bericht achtergelaten
bij de customerservice mailbox dus ik hoop dat ik snel een reaktie
terug krijg; ik houd jullie op de hoogte.
Er zit nog wel garantie op het zadel dus dat moet goed zijn,
het zadel ligt zo op de meeste paarden niet alleen op Buck en
hoe meer ik het gebruik hoe erger het word, dus hij ligt nu
alleen in de kast en rijd ik met een ander zadel.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of ze bij Circle Y net zo'n goede
service hebben als bij Billy Cook Lachen

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 08:42

kadootje schreef:
het schijnt dat het bij zadels met een single skirt ( zo te zien is die van jouw dat ook )wel vaker voorkomt .
De meeste barrel race zadels zijn single skirt en ik heb het nog nooit eerder gezien, en al zou het vaker voorkomen is het toch een fout in het zadel dus moet het onder de garantie vallen.
Ik ben gisteren door de circle Y gebeld en ze zijn heel behulpzaam en hadden ook best interessante info, ik hoor binnen een paar dagen of ik het zadel terug moet sturen of wat er nu precies aan moet gebeuren.
Ze nemen het in ieder geval wel serieus dus dat scheelt een hoop

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-04 20:53

Nee jammergenoeg geen goed nieuws. De circle Y heeft me nog wel teruggebeld, maar het zadel is destijds zonder garantie verkocht.
Toen de fabriek overgenomen werd zijn de 'slechte zadels' zonder garantie voor een hele lage prijs verkocht. Ik heb dit zadel hier in NL gekocht voor volle prijs met garantie, maar dat bleek dus niet waar te zijn Boos!
want nu er iets niet goed is met het zadel kan ik er dus niet mee terug.

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-04 21:09

Dealer schreef:
@Sugarmiss je hebt gelijk, dit nieuws is zeker ook voor anderen interessant.
Zoek ik ooit nog eens een nieuw zadel: geen Circle Y ieg
Op zich kunnen de mensen van Circle Y er ook niets aan doen, die waren op zich heel aardig en behulpzaam. Als de garantie klopte dan had ik van hen gewoon een nieuw zadel gekregen of de reperatie betaald gekregen.

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-04 21:10

Ludo schreef:
Reclame mag niet
Ik heb geen namen genoemd

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-04 21:11

Semmie schreef:
Dan ben je dus mooi bij de benen genomen door Arthur!!
Als ik jou was zou ik het er niet bij laten zitten, ik denk dat je met het wetboek in je hand een aardige zaak hebt.
Succes!
Geen bon, dus geen zaak, ik heb al geinformeerd maar er is weinig aan te doen en zo'n zaak gaat toch een hoop geld kosten

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-04 22:06

Sugarmiss schreef:
Over wie heb je het dan. Het merk CY mag zondermeer genoemd worden.

@WenS: ik vind het vreemd dat er zo een duur item als een zadel zonder bon verkocht wordt ??
.

Meestal krijg je daar geen bon of je moet er om vragen. Dat doe ik meestal niet want ik heb de bon niet nodig voor BTW ofzo, achteraf had ik wel beter om de bon kunnen vragen

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-04 10:23

Ik heb hieronder een mailtje van de circle Y toegevoegd. De man die deze email schrijft is Robert Pavlecek en gaat over de internationale orders en klachten. Lees maar eens wat hij schrijft (hij schrijft niets over teruggaan naar de dealer; en als ie een dealer noemt is dit geen Arthurs Westernstore) Ik zal ook eens die andere mail opzoeken waar hij erachter is gekomen dat het zadel zonder garantie is verkocht. Ieder zadel heeft z'n eigen nummer en zo kunnen ze 'm tracken.
Dat ik niet persoonlijk naar de store ben gekomen moet niet uitmaken. Ik heb het zadel aan een lesklant meegegeven die toch naar de store ging voor inkopen te doen. Ik heb van te voren gebeld en doorgegeven dat het zadel zou komen. Je hebt er na gekeken en laten weten dat het niet onder de garantie valt. Op mijn voicemail berichtje en email berichten die ik daarna nog heb achtergelaten heb ik geen bericht ontvangen dus is het logissch dat ik dan direct naar de Circle Y ga. Als ik nu weer terug kom met het zadel krijg ik dan wel het volledige bedrag terug ? Waardebon of inruilen heb ik geen interesse in. In ieder geval bedankt voor je reaktie.
----------
Van: "Robert Pavlicek" <rpavlicek@circley.com>
Datum: Tue, 31 Aug 2004 10:35:46 -0500
Aan: "wendy schrievers" <info@indiandog.nl>
Onderwerp: 1173 saddle
Terugverzonden van: info@indiandog.nl
Terugverzonden aan: w.schrievers2@chello.nl
Terugverzonden op: Tue, 31 Aug 2004 17:21:20 +0200

Hello Wendy

Sorry I did not get back to you sooner. Our busy season is just starting.
I checked into this Arthurs Western on the internet. I have never heard of them. Arthurs has never been set up as a dealer with Circly Y as far as I know and I have been her 15 years.
If they purchased the saddle at Circle Y it was done as an out of state cash sale which makes them the original purchaser or they may have bought the saddle from another dealer that is set up as dealer with us. This still makes them as the original purchaser. Circle Y warrants their product to the original purchaser.
If you can not find any body to check or repair your saddle, we will welcome you to send the saddle to Circle Y for us to evaluate the problem. Of course this will be at your expense so you may want to find the most economical way to ship to Yoakum, Tx. Again, I apologize for not getting back to you sooner.

Regards
Robert

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-04 10:41

Oh ik vergat toe te voegen dat het zadel 2000 euro koste en ik benieuwd ben wat ik er nu (binnen een jaar) voor terug krijg?
reden waarom ik niet wil inruilen of waardebon;
[EA-TK] Tegoedbon

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-04 22:23

Ik heb dit topic niet gestart om positieve of negatieve reclame te maken, maar om te vragen of iemand anders ook dezelfde soort klachten heeft gehad met een zadel en waardoor dat kwam en wat ze toen hebben gedaan, zie mijn eerste posting in dit topic. Anders had ik de titel van het topic ook wel anders beschreven. Wel heb ik in een latere posting de plaatsnaam genoemd van de winkel waar ik het zadel heb gekocht, dat mensen weten welke winkel daar zit kan ik niet helpen. (Ik kan bijv ook schrijven ; 'ik was vanmorgen in heteren en heb daar een heel mooi hoofdstel gekocht' dan hoor je er niemand over maar als het negatief is dan mag je geen plaatsnaam noemen Verward ) Ik heb niet de naam van de winkel genoemd totdat zij zelf gereageerd haddeen en nu mee discusseren dus is het niet echt reclame maar meer een disscussie vind ik Lachen Ik denk dat het voor andere mensen ook wel handig is om dit te lezen Dat ze niet dezelfde fout maken als ik bij aankoop van een zadel.
Maar als de moderaters het wel (slechte) reclame vinden zullen ze het topic toch wel sluiten. Mij maakt het niet uit; Ik ben inmiddels een stuk wijzer geworden ;ik zal oa vanaf nu overal een bon bij vragen Haha! vooral bij een zadel Blond en beseffen dat het niet altijd veiliger of beter is om een zadel in Nederland te kopen (een tijdje terug heb ik een zadel gekocht op ebay, vond ik een beetje eng Lachen was helemaal niet duur maar een super zadel) Haha! Oops nou maak ik weer reclame voor Ebay Lachen

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-04 22:15

Hoe bedoel je met 2 maten meten ?
Dat het zadel pas na een jaar opgehaald is is gemakkelijk uit te leggen.
Ik heb het zadel besteld, een paar keer terug geweest, maanden gewacht maar toen was het er nog niet. Ik ben toen naar Italie gegaan voor wedstrijden en toen ik terugkwam in NL heb ik het zadel opgehaald. Ze hebben het niet voor mij vastgehouden ik had gewoon 'geluk' dat het niet eerder was verkocht.
Over de garantie; als die in orde was geweest was er nu geen probleem.
Over persoonlijk naar de winkel gaan; ik heb het zadel aan iemand meegegeven om te laten zien zodat de winkel kon zien wat het probleem was. Ik had op dat moment zelf geen tijd en moest kort daarop naar Oosterrijk dus wou ik ervoor zorgen dat het zadel bekeken werd voordat mijn garantie (die ik dacht dat ik had) erop zat (t was toen 10 mnd oud). Kan ik wel weer wachten tot ik terug was, maar was ik weer een paar maanden verder en als het zadel ouder is als een jaar gaan ze daar weer moeilijk over doen. In ieder geval is het zadel bekeken en werd medegedeeld dat dat niet onder de garantie valt.
Dat mensen weten welke winkel in Vorstenbosch zit en dat de westernwereld klein is dat snap ik ook wel; maar aan de andere kant als het positieve reclame was geweest dan hoor je er niemand over als je een plaatsnaam noemt.
Het enige positieve ervan is dat je van iedere (ook al is het slechte) ervaring wijzer word Lachen

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers