Neusriem nodig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:43

laurae schreef:
Neus riemen zijn niet om je paard zijn mond dicht te snoeren maar om te zorgen voor een betere stabiliteit van het bit.

Tong uit de mond is idd een rijtechtnisch probleem.

Leg mij eens uit hoe een hoge neusriem zonder sperriempje, zoals deze ook in de westerntrainingen gebruikt KAN WORDEN (!) zorgt voor een betere stabiliteit van het bit?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 07:28

Laurae, mag ik daar dan uit concluderen dat iedereen die niet met een gecombineerde neusriem rijdt, dus eigenlijk maar gewoon zonder neusriem zou moeten rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 07:39

Even voor wie iets gemist heeft Haha! We zitten hier op een Westernforum.... Tong uitsteken

*LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 09:16

Dat het in de Engelse sport verplicht is, weet ik. Dat is ook de leuke tegenstelling met de western, waar het dus absoluut niet mag. Maar ik probeer van Laurae los te krijgen waarom je ook in de training dus geen neusriem zou moeten gebruiken. Terwijl de meesten dat denk ik thuis toch wel doen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 09:48

Milena rij ik ook nooit met neusriem, maar nu we Faiz aan het beleren zijn, gebruiken we de neusriem wel.
Losjes, er kunnen makkelijk drie vingers op z'n neusbeen tussen, maar toch even om aan te leren dat die grote schuurdeur van 'm dicht hoort te zijn als het geen appeltjeseettijd is Haha!
Hij is heel erg spelerig op z'n bitje (dubbelgebroken RVS trens) en ik wil 'm gewoon niet laten wennen aan iets wat hij niet hoeft te kennen. Ik ben blij dat hij blij is met z'n bitje Tong uitsteken maar hij hoeft niet ALLES te ontdekken Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers