Uitbesteden inrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosita

Berichten: 2001
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Rhenen (achterberg)

Uitbesteden inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 13:41

Voor mijn Haflinger jongeling, Nicos is 3 jaar sinds juni 04, zoek ik voor komend najaar een trainingsplekje waar hij op vriendelijke wijze de western manier van een ruiter vervoeren kan leren.
Ik heb hem als 7 maands veulen gekocht en dacht met mijn ervaring van 'vroeger' (20 jaar geleden pennymeisje met eigen paard geweest) zelf wel met hem aan de slag te kunnen. Inmiddels ben ik er wel achter dat de jeugdige onbezonnenheid vervlogen is en ik ga het echt niet zelf durven. Daarbij heb ik inmiddels het nodige geleerd/gelezen over trainingsmethoden en NH en vind mijzelf niet eens meer 'goed' genoeg om als eerste met hem aan de slag te gaan.
Het streven is vooral om op prettige wijze recreatief met elkaar de omgeving te verkennen en ooit een wedstrijdje trail en/of pleasure lijkt me leuk. Daarnaast is het wel stoer als hij een beetje kan spinnen en stoppen.
Momenteel staat hij zijn 2e seizoen in de begrazing http://www.fra-radunauti.demon.nl/'t_beekdal_hengsten.htm De wintermaanden is hij thuis geweest en heb ik met hem in de paddock gespeeld.
Nu begrijp ik dat het adviseren van een trainer/trainingsstal een hekel punt is, vandaar ook mijn lange intro Knipoog Reacties ontvang ik eventueel graag per PB want ik moet zo langzaamaan wel een besluit gaan nemen over zijn verdere opleiding. Het ruime (..) midden van het land heeft mijn voorkeur.
Alvast hartelijk dank!

Rosita, die hier veel leest en leert maar niet aan schrijven toekomt, te weinig ervaring enzo...

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:51

Per PB dus graag Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:25

Je hoeft geen ervaring te hebben om te schrijven hoor!!!
Succes met vinden van een geschikte trainer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:41

heb je ge-PBt

Rosita

Berichten: 2001
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Rhenen (achterberg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 13:28

Hoi Corine, je hebt gelijk..... gedeeltelijk..... Knipoog). Skippy en anderen alvast bedankt! Er komen bruikbare tips binnen zelfs van locaties op zeer nabije afstand (had ik niet eens aan gedacht). Ik ga iedereen terug PB-en en hoop op nog meer advies zodat ik écht een doordachte beslissing kan nemen.
Nogmaals dank ook namens de alpenquarter to be Knipoog)