Classy showklaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Classy showklaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 11:09

Ben druk met Classy bezig om haar klaar te stomen voor de APHA wedstrijd van 21 augustus.
We zijn het voer aan het aanpassen voor extra glans en kleur diepte. Morgen naar Vorstenbosch voor allerlei groom-spul, peppy spray, cowboy magic, hoeven zwart, opscheer-machientje... dat soort dingen.

Ik wilde het showhalster gebruiken wat ik een tijdje geleden van Corine heb overgenomen maar das helaas te groot Verward . Ik ga effe naar mijn zadelmaker om te overleggen of hij het op een mooie manier kleiner kan maken, dat mannetje kan wel toveren met leer.

Verder is het mee draven nog lastig. daar heeft ze niet zo veel zin in. Als ze eenmaal draaft dan gaat ze lekker mee in een goed tempo. Maar het beginnen pffff.... das nog effe oefenen. Vierkant zetten lukt aardig, maar we oefenen nog even flink door *LOL*

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bonnigje op 30-07-04 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:34

Wow! Ze ziet er goed uit! Ik denk trouwens wel dat het halster aangepast kan worden. De bakstukken hebben zo op het oog wel de juiste lengte.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 11:38

Thanks! *LOL*

Ja, ik denk dat ik het achter de oren een stukkie laat innemen, dan zijn we er misschien al wel.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:20

Yep, gewoon naar de leermaker of schoenmaker, stukje van het kopstuk achter de oren eruit laten halen en netjes laten stikken...Geen enkel probleem! Mooooooi is ze, Bon!

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:59

ik vind het er toppie uitzien hoor

weet niet wat de deskundige ervan vinden Tong uitsteken

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:13

Dat ziet er al goed uit Bonnigje!!

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:47

ziet er goed uit netjes...

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:12

mooi Bonnigje,daar hoef je niet meer veel aan te doen,denk ik zo!! OK dan! Vingers aflikken

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:48

Hee Bon, waar moet ik nou nog voor komen dan?? Knipoog
Dat ziet er toch al heel strak uit??

Haltster inderdaad (kijk eerst of het alleen met extra gaatjes kan, want het kopstuk korter maken betekend wel dat het ook niet meer groter gemaakt kan worden voor eventueel een ander paard of als ze nog groeit (hoe oud was ze ook al weer?), maar dat zei je dus zelf al.

Verder een kwestie van wat extra tijd... beetje meer 'vlees' op de botten als dat lukt (op een gezonde manier dan. Voer je al extra olie? Werkt vaak erg goed, 1 kopje per dag.), misschien nog wat extra heup kweken met longeren (ze ziet er uit alsof ze nog iets 'ronder' kan bovenop... met wat extra gewicht er op én wat longeren haal je er alles uit wat er in zit. Het zit er volgens mij zeker in, als ik zie hoe goed ze er nu al uit ziet).
Ik zou persoonlijk haar hals ook afzweten, maar ik weet dat niet iedereen dat wil/kan opbrengen, dat moet je voor jezelf bepalen.

Gaat helemaal goed komen met jullie! Lekker zo door doen. OK dan!