madepolder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nickysuppie

Berichten: 329
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Vorstenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 00:59

Hallo,

Mijn vriend heft er ook gereden en die zegt ook al van, het ging
er erg hard aan toe daar, zelf heb ik geen ervaring met Madepolder
maar wel met western rijden hier in de buurt en als ik het zo lees
allemaal gaat het er hier wel wat anders aan toe dan daar,
hier is het rustig en relax rijden in de western sport en erg leuk. OK dan!

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:42

Ha die Bol,

Weet je dat ik het eigelijk helemaal met je eens was!
Wij zijn op een wat oudere leeftijd ingestroomd in de paarden sport, en zelfs hadden wij daar een heel goed sport paard voor aangeschaft, dus daar kon het niet aan liggen.
Onze schrik was ook heel groot, toen wij ook stallen gingen kijken, Jezus wat een ellende zeg.
Verschrikkelijk wat zij die paarden allemaal aandeden, en ik was net zo als jou, in die tijd, in staat om mening ruiter van het zadel te trekken. Kijk dat je een paard over een balk laat springen, tot daar aan toe, maar daar lagen de balken wel op één meter twintig hoog. En daar liep ook zo’n blatende trainer, met zo’n peuk in zijn hoofd, en maar roepen, dat kan hoger.
Woest zijn wij weggelopen, en wij waren het er over eens dat wij daar onze lieve aangekochte sport paardje, daar niet aan wouwen bloot stellen.
Ik vind het zo fijn voor je, dat jij in ieder geval, er nog twee normaal heb zien rijden, want wij konden die toen eerst helemaal niet ontdekken.

Maar goed, door de jaren heen, zijn wij er wel achter gekomen, dat wij eigelijk naar de verkeerde stallen gekeken hebben, en hadden toen niet echt door, waar de verschillen nou eigelijk echt in zitten. Kijk, wij gingen er vanuit, dat wij zomaar konden instromen met de in onze ogen, zeer getalenteerde aangekochte sportpaard. Maar wij zijn er nu wel achter, dat er toch echt meer voor komt kijken, om een bepaalde discipline tot uitvoering te brengen.

De westernsport was voor ons dus ook, een hele verademing toen wij ons daar in gingen verdiepen. Hè eindelijk kwamen wij eens dingen tegen die wij ook op onze leeftijd konden doen met ons aangekochte sportpaard, in alle rust beoefenen wij dat nog steeds.
Het is zo lekker om in een langzaam drafje, heerlijk om je heen te kijken naar de natuur, heerlijk is het ook, om het paard de weg te laten zoeken, mijn motto is ook, waar zij heen wil, daar gaan wij dan ook heen. Gelukkig heeft iemand mijn nog laatst naar huis kunnen brengen, terwijl ik nog dacht, zij onthoud de weg wel. Maar goed dit heb ik ook weer opgelost, ik heb inmiddels zo’n draagbare navigatie aangeschaft, jaja met gepaste trots kan ik zeggen, dat ik haar weer te slim af ben voortaan. Vertel dit niet door aan andere, anders denken die weer van, ja zo kan ik het ook.

Maar goed, het is niet alleen roze geur en manen schijn hoor, en gaat het dus bij ons net zo als in de meeste gezinnen. Die nare rot kinderen moeten zich altijd afzetten tegen hun ouders.
Waar wij lekker in de natuur rijden, moeten hun dan ineens, in dit geval gaan reining rijden.
Ik moet er niet aan denken hoor, maar stel dat wij voor reining gekozen hadden, dan hadden hun waarschijnlijk in de natuur gereden. Maar goed, om de vrede te bewaren zeggen wij er dan ook maar niks van. En eerlijk zegt tegen jou, is het ook helemaal niks voor ons.
Wat een werk zeg, wat je allemaal moet doen om zo’n soort proef neer te leggen. En dan hebben ze er ook nog een heleboel verschillende van. Ik heb nog eens geïnformeerd of je al die proeven niet mag opslaan in een soort van navigatie, maar toen zij mijn aankeken met een blik van, ben jij wel goed bij je hoofd, heb ik voor eens en altijd reining rijden maar uit mijn hoofd gezet. Want eigelijk zou ik het wel heel graag zelf hebben willen doen.
Maar goed, bewust van mijn eigen lijf en ledenmaten, weet ik nu dat zowel ik zelf, als mijn aangekochte sportpaard, eigelijk niet geschikt zijn, om een 70 score enigszins te benaderen.
Ook zoiets stoms in deze sport, begin gewoon vanaf nul te tellen, maar dit terzijde.

Maar goed, ik had het over de kinderen. Vooral die dochter van mij, daar is geen land mee te bezeilen. Laatst was ik op een training aanwezig, je moet nou eenmaal interesse tonen hè voor de kids, en ja hoor, daar stond ook een met een peuk in zijn hoofd vast gebakken trainer.
Je zou haast gaan denken dat dit erbij hoort, maar ook dit weer terzijde.
Zoals altijd kon ik mijn mond niet houden, en riep na een paar minuten, hé doe is wat rustiger met je sporen, later na uitleg en ik er op gewezen was, moest ik ook toe geven dat er been gegeven werd, en ging het gewoon weer te snel voor mij, wat ik nou werkelijk zag.
Ik gaf in mijn wanhoop nog een aantal dingen aan, want ik laat mij natuurlijk niet door zo’n Marlboro rokende, vastgebakken peuk rokende trainer onder schoffelen, dit kon ik goed zien omdat hij inmiddels vlak bij mijn was komen staan, en hij begon rustig een praatje met mijn te maken. Dit was wel even schrikken, tegen jou gezegd, een trainer die rustig een praatje met mijn kwam maken, ik dacht nog eerst, volgens mijn is dit geen trainer, maar dit terzijde.
Met kromme tenen, heb ik moeten toe geven, dat tussen sport bedrijven, en de manier die wij nastreven wel een klein beetje verschil zat. Klein beetje dan hè, ik was ook niet van plan om hem, die een opnieuw aanstekende peuk rokende trainer, helemaal gelijk te geven.

Even tussendoor, thuis heb ik laatst de dierenarts gevraagd om dat paard waar mijn dochter op rijdt, is goed na te kijken. Ik ben er laatst maar eens mee naar Emmeloord gegaan, maar daar kreeg ik ook niet te horen, wat ik graag wilde, zelfs niet met de gemaakte foto’s erbij. Hum het paard is volgens hen, in top conditie. Ik zit nu aan een derde arts te denken, want er moet toch wat te vinden zijn maar dit terzijde.

Maar ik beloof je, dat ik door blijf gaan, ik zal mijn ogen open houden, want ik zal toch gelijk krijgen, zoals ik vind, hoe ik het tussen mijn oren bedenk. Zelfs nu mijn Dochter wel een paar keer heeft mogen reuken om rond die zeventig te rijden, weerhoud het er mij niet van, en zal ik blijven doorgaan om zo’n peuk rokende trainer, eens de waarheid te zeggen.
Laatst stond die peuk rokende trainer naast mij, en blies een wolk rook de lucht in, en zei, kijkend naar de rook, jou droom om het zelf te kunnen, of gewoon te doen, is zeker in rook op gegaan hè.

Je begrijpt dat ik nu wel heel boos ben hè. Groetjes Peter.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:26

Bovenstaande reactie geeft een mooi beeld van de Madepolder vrees ik.


Ps: Go Peter! Go Peter! Haha!

Alice01

Berichten: 744
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:56

Misschien een domme reactie hoor maar wat schiet je er mee op om een andere stal zo op internet af te z*ken! Verward

Sommige mensen die hierop reageren zijn ook allemaal niet zo vredelievend!
Maar om nou namen hier te gaan plaatsen vind ik erg ziek!

Als er mensen zijn die het daar naar hun zin hebben dan is dat toch prima!

Maar misschien ben ik nu wel heel naief! Blond

(zachte heelmeesters maken stinkende wonden! (die heb je er ook nog tussen zitten)

wannabe
Berichten: 59
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 17:36

Hier wil ik toch even op inhaken Boos! , voordat de mensen oordelen moeten ze eerst eens hun gedachte laten gaan of er wel volgens de manier gereden wordt die door de staltrainer/eigenaar wordt gevraagd ,verder is een mens een eigenwijs en soms slecht opnemend dier dus houdt dat in dat de mensen er een eigen methode op na houden om hun paard te rijden en/of te trainen.
Nu is het zo dat er menigeen is die alleen maar het slechte zien van een bepaalde stal Boos! in dit geval MADEPOLDER maar de vraag is of ze ook met het personeel hebben gesproken en dat betwijfel ik ten zeerste. Boos!
Verder moet het kwaadsprekerige gedrag van de mensen over andere stallen maar eens afgelopen zijn , je bent het er mee eens of je bent het er niet mee eens, de keuze is helemaal aan je zelf
Ben je het er niet mee eens houd dan eens op met dat gelul en gestook en beslis voor je zelf of je daar wilt rijden of niet.
Voor degene die het er wel naar hun zin hebben veel geluk en wijsheid OK dan! en laat je niet opruien door de mensen die er anders over denken.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 17:40

BINGO

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 17:47

wannabe schreef:
Hier wil ik toch even op inhaken Boos! , voordat de mensen oordelen moeten ze eerst eens hun gedachte laten gaan of er wel volgens de manier gereden wordt die door de staltrainer/eigenaar wordt gevraagd .

Ik heb uit het verhaal van Bol begrepen dat ze een les heeft gezien. Ik mag toch aannemen dat degene die les gaf die doet in de trant en denkwijze van de eigenaar van deze stal. Als dat niet het geval is zou die persoon de lesgeefpersoon er dus op aan moeten spreken.

Citaat:
Verder moet het kwaadsprekerige gedrag van de mensen over andere stallen maar eens afgelopen zijn

Nederland is gelukkig een land met een vrije meningsuiting. Alles wat men uit eerste hand heeft (dus zelf heeft gezien) mag openlijk verteld worden. Ik zie geen reden om dat aan Boktbanden te leggen.

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 18:36

Alle eerst zeik ik niemand af maar vertel de waarheid dat is heel wat anders.En als mensen het naar hun zin hebben en de lessen goed vinden prima maar niet voor mijn ik wil op zo,n manier niet met paarden omgaan .Ik had beloofd verslag uit te brengen en dat heb ik gedaan en als daar iemand problemen mee heeft is dat niet mijn probleem.vrijheid ,blijheid voor iedereen.

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:22

Hoe komt het toch dat ik, als absoluut niet-westernkenner, altijd en overal slechte verhalen over Madepolder hoor? Over heel weinig andere stallen, maar over Madepolder komen altijd slechte berichten - en uit allerlei hoeken.

Ik ben er nooit zelf geweest, heb wel een aantal paarden gezien die er vandaan komen maar daar laat ik me verder niet over uit, maar als er zó veel slechts over een stal wordt verteld, dan moet er toch wel iets aan de hand zijn lijkt me zo? Men heet geen koe bont, of er zit wel een vlekje aan...

blossom
Berichten: 63
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:35

mijn ogen zijn geopend toen ik daar weg was en ik hoop voor de bekende dat dat genoeg zegt!! Cool

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:49

Vrijheid blijheid voor iedereen, net wat je zegt. Een oordeel vellen over wat je ziet, door een keer te kijken, en dan een duidelijke je mening op schrijven op bokt valt dus onder de vrije meningsuiting waar een beroep op gedaan wordt door de moderator.
Een bekrompen gedachten hoor, zal ik maar zeggen.

In je verslag draag je nog al wat punten aan en in je tweede verslag zeg je niemand af te zeiken. Waarschijnlijk lezen bepaalde mensen wel wat de mededeling is van jou gestarte topic, ik zelf heb jou dat nog in een pb proberen aan te geven.

bol schreef:
hallo wie rijdt er met zijn eigen paard/pony bij madepolder hoe bevalt en hoe veel keer per week?

bol schreef:
Sinds 2weken ben ik in het bezit van een kruising haflingerx welshcop milou.Milou is erg voorwaarts en ben haar nu terug aan het rijden op de engelse manier .Maar wil western rijden moet ik daar mee wachten tot de rust in haar is of kan ik gewoon westernlessen gaan nemen,en leren ze je dn op de westernstyl rust in haar te brengen of maakt het niet uit?


*[edit SM' tekst verwijderd. De "P" staat er niet voor niets voor]

Dit was mijn pb aan jou, ik heb dit geleerd van de moderator die het nu ook heel prettig vind om kolen op het vuur te gooien, terwijl zij bij minder schadelijke onderwerpen meteen met slotjes loopt te gooien, omdat het waarschijnlijk niet in haar straatje past.

Als wij nog eens 100% paardensport lief hebbende mensen bij elkaar nemen, dan zijn daar er 80% waarschijnlijk van mislukt in de sport. Wij vergeten die 80% dus hebben wij 20% dus maak ik daar nu weer 100% van, dit zijn dus mensen die een kans maken in de sport.

Van een wijze man die zijn sporen in de sport verdiend heeft heb ik het volgende geleerd.
Van die over gebleven 20% waar ik er weer 100 van maak, zijn er weer 80% die problemen maken omdat zij eigelijk weten dat zij de boot net gaan missen.

Ik hoop dat je mijn nog kan volgen.

Dus wat blijft er nou eigelijk over, van de mensen die echt bezig zijn met de sport, het is even rekenen maar het antwoord is, weinig.

Beste bol, vraag je eens af waarom die weinige niet op dit soort forums zijn te lezen, misschien zijn die mensen wel met een doel bezig, waarvan wij eigelijk al weten dat wij dat nooit zullen halen.

Even voor de duidelijkheid, de wijze man waar over ik spreek is er één die organiseert en niet iemand die ik ook wijs vind op het gebied van paarden trainen, maar dit terzijde.

Wat willen jullie nu eigelijk bereiken met dit soort topics. Mislukt zijn jullie toch al in de sport, en ik durf daar bij te zeggen, dat ik dat ook ben. Dus waar hebben wij het nog over, dat zou je, je kunnen afvragen.

Oh ja de paarden daar gaat het natuurlijk om.

Persoonlijk wil ik de discussie nog wel aan met deze of gene daarover, welke paarden het nu echt slecht hebben. Hier wil ik alleen maar over kwijt, dat ik mensen om mijn heen ken die wel roepen dat zij zo goed zijn voor hun paarden, alleen is het niet te hopen dat de plaatselijke vuilnisman niet in staking gaat. Want zij mogen schijten tot de kliko vol is, want daar moet de mest in.

Ach ja het is weer even anders denken, maar daar sta ik inmiddels wel bekend om.

Ik betwijfel net als Wannebe, of er wel een praatje gehouden is, en het bingo van westernwolrd spreekt voor zich. Maar goed een beetje relativeren is niet voor iedereen weg gelegd, dus is dat mijn grootste troost in deze misselijk makende sport. Het grootste probleem met mensen met paarden, en soms ook bij de paarden mensen is, dat zij hun eigen gebrek of problemen projecteren op hun paard of paarden, en dan denk ik altijd, arme dieren.

Onder tussen hebben er al weer twee gereageerd terwijl ik aan het tikken ben, de ene vraagt zich af hoe het nou kan, dat de ander zijn ogen dicht zitten geloof ik.
Wat een wereld.

Groetjes Peter

blossom
Berichten: 63
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:07

omdat ze schijnbaar dichtgekit zitten maar ja Who cares!! Ik zou zeggen ga lekker de ingeslagen weg verder en word lekker europees kampioen ofzo. Mij benieuwen of je paard dan nog heel is!! OK dan!

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:29

Geen persoonlijke aanvallen svp. Bespreken van een stal uit eigen waarneming moet mogelijk zijn, maar laat ieder die een andere mening heeft in zijn waarde.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:34

Hm, zou ik toch niet meer reageren, maar ja... het bloed kruipt...

Over in dat verleden leven.. ik ben er nog geen 2 maanden geleden voor het laatst geweest... zo n lang verleden is dat niet, lijkt mij. En dus heb ik gezien hoe daar, ook tegenwoordig, met paarden omgegaan wordt. Ook mij werd verteld dat dat rukwerk normaal is, omdat een paar hoort te werken, schei toch uit zeg. Gymnastische oefeningen waarbij de nek achterstevoren gedraaid wordt?? Het hoort erbij, dus niet zeuren, daar moeten ze doorheen. Een paard wat de bak uitliep moest maar es zo hard aangepakt worden in de gang dat hij er niet meer aan zou denken om het te doen (ik denk dan 1, doe het hek dicht en 2, waarom wil hij er zo graag uit?). Ik ben blij dat ik daar niet bijgeweest ben.
Ik heb er trouwens wel eens vrienden en kennissen mee naartoe genomen, tot grote schaamte. Dat waren best ruiters van niveau, lichte tour, zz etc. Ze zijn er niet langer dan 10 minuten gebleven. Het ligt gelukkig dus niet aan mij....
Het ergste vond ik nog dat kinderen van een jaar of 12 dit al leren, rukken en plukken en schoppen, en de moeders staan trots aan de kant, dat hun kind dat 'eigenwijze paard es goed aanpakt'... Oh ja, nu kan je ook wijzen naar kindjes die engels rijden met zweep (zonder sporen meestal)...

Ik denk dat de mensen die het daar niet naar hun zin hebben, niet gaan reageren, voor je het weet wordt je verzocht om weg te gaan. Aan mij is het ook vriendelijk gevraagd...en wat een opluchting was dat...

Ben ik mislukt in de paardensport? Oh vast wel, maar om te stoppen met westernrijden is geheel mn eigen keus geweest. Zoals ik al zei, de manier zoals het blijkbaar moet om te winnen (want dat is het gedoodverfde argument *gaap*) is niet mijn manier. Dan ben je in andermans ogen al snel een watje of een looser. Gelukkig maar, liever een looser dan een beul. Maar er zijn mensen die het blijkbaar veel waard is om een felbegeerd lintje te halen...recht praten wat krom is, is ook een kunst. Een 1.20 hindernis vergelijken met een paard in een run 5 meter voor de wand nog een paar flinke ketsen met de teugel te geven is imo geen vergelijking, maar okee, na 21 jaar heb ik er natuurlijk ook geen verstand van, geef ik direct toe!
Als men daar gelukkig van wordt, fijn. Ik liep er iedere keer met een brok in mn keel rond. Ach ja, dat emotionele he, dat krijg je dan... ik zeg, altijd nog beter dan afgestompt.

Oh ja, voor de goede orde, inderdaad moet iedereen doen wat hij/zij leuk vind. Maar ik mag best zeggen dat ik het niet leuk vond... vind ik Lachen
En nu hou ik erover op, beloofd!

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:50

Peter, ik heb je berichten eens goed gelezen, en daar proef ik uit op dat jij een aanhanger bent van "het doel heiligt de middelen". Als je met lintjes thuis komt, dan mag je alles, en als je niet wint op de wedstrijden mag je geen kritiek hebben op degenen die wel winnen, dat maak ik eruit op (ik laat me trouwens graag van het tegendeel overtuigen, maar zo lees ik het).

Ik vind dat het dierenwelzijn boven alle prijzen en lintjes hoort te staan. Niet alles is geoorloofd, als het om ambitie gaat. En nee, ik kan helemaal niks qua rijden, maar ben wel redelijk succesvol in de drafsport. Mijn paarden winnen geld, maar niet ten koste van hun welzijn, een combinatie van presteren en een paard dat met respect behandeld wordt, moet mogelijk zijn.

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:59

promptertje schreef:
Ik vind dat het dierenwelzijn boven alle prijzen en lintjes hoort te staan.

OK dan! Juist!!!!
1000% mee eens...
Maarja, hoeveel mensen zijn er niet die op ee nstal afgaan die veel lintjes
en bekers heeft gewonnen??
Ik bedoel hier verder niks mee, hier is al een s ee n topic over geweest,
ook na aanleiding van een madepolder topic, en toen zag je maar
hoeveel mensen er toch op de lintjes afgaan!
Nogmaals, ik val niemand aan en iedereen moet zelf weten waar hij of
zij rijdt...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:19

promptertje schreef:
Ik vind dat het dierenwelzijn boven alle prijzen en lintjes hoort te staan. Niet alles is geoorloofd, als het om ambitie gaat. En nee, ik kan helemaal niks qua rijden, maar ben wel redelijk succesvol in de drafsport. Mijn paarden winnen geld, maar niet ten koste van hun welzijn, een combinatie van presteren en een paard dat met respect behandeld wordt, moet mogelijk zijn.


Dit komt helaas in alle takken van de paardensport voor........ hoeveel kompleet murw geslagen dressuurknollen komen er niet voobij........ niet in de krul...... hoppa slof eraan, flinke sporen en een zweep in elke hand .... het gebeurt onder "deskundige" begeleiding nog wel. Ook zo in de springsport........ WAT balk eraf....... zal je leren, wedden dat jij de poten niet meer stoot........

Veulen dat zich niet wil laten scheren voor de keuring, Gooi je het dier toch gewoon een praam op, voor dat extra puntje...... dat je dan krijgt van een jurilid die te stom is om door een paar haren heen te kijken

Te gek voor woorden, maar helaas het gebeurt........... en allemaal om maar persoonlijk een goed plaatsje te krijgen. ego daar draait het om


Ik zeg niet dat dit bij madepolder zo is......... ik ken madepolder wel, ben er regelmatig geweest. Vond ze hard, hard voor de paarden....... maar uiteindelijk is het nog altijd beter om een keer grof in te komen dan 20 keer lafjes........... zolang het welzijn van het paard samen met respect voor het dier op de eerste plaats komt. In de subtop kan je nog wel meedraaien met een dier dat geen wil meer heeft........... in de top lukt dat nooit meer

wannabe
Berichten: 59
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 01:34

om maar weer even te reageren wil ik hier nog het volgende aan toevoegen:

Vrijheid blijheid klinkt leuk maar werkt ook niet altijd mee, want dat is weer afhankelijk van het topic en of het in het straatje van de moderator past Verward ( weet niet of ik dit kan schrijven want dadelijk pleuren ze me eraf Schijnheilig Vrijheid/ Blijheid).
Maar er is al zoveel over de madepolder gezegt en hier wordt ook vriendelijk gebruik van gemaakt door degene die er om welke reden dan ook vertrokken/weggestuurd Boos! zijn of het met de rijstijl niet eens zijn Scheve mond , wat dit aangaat ben ik het met goedvetman eens.
verder vind ik niet dat het lintje of de beker het enige is wat telt , maar kom je met het aaien van je paard ook niet ver Tong uitsteken . de afweging is ook wil ik recreatief rijden of ga ik de sport in? en daar zit hem nou net de clou, je zal verdomd hard (veel tijd) moeten trainen tegenwoordig wil je ook nog maar een beetje redelijk uit de verf komen, en dan is er ook de overweging pak ik mijn paard aan ja of de nee en doe ik dit op het juiste moment *LOL* (corrigeren) en zoals een voorganger in een ander topic ook al zei : "als mijn paard niet luisterd buiten ruk ik hem ook in z'n muil"( Schijnheilig mijn eigen bewoording neem me niet kwalijk.) maarja ik wou het hierbij laten en neem de beslissing die bij je past OK dan! maar prutsmuts toch niet te veel en te negatief over anderen want er komt een tijd dat je moet erkennen dat je ook wel eens te hard van stapel loopt en dan inziet dat er in elke methode een waarheid verborgen zit Ach gut .( of wordt het nu te filosofisch Bloos )

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 06:28

wannabe"]
Maar er is al zoveel over de madepolder gezegt en hier wordt ook vriendelijk gebruik van gemaakt door degene die er om welke reden dan ook vertrokken/weggestuurd
[/quote]Mooi geschreven hoor, maar de groep die het van horen zeggen heeft, of daar één keer zijn wezen kijken, daar heb ik mee moeite mee. Die gene die daar zijn vertrokken, of weggestuurd zijn, zou je van kunnen begrijpen dat zij uit bepaalde over wegingen, toch nog even aan de buiten wereld willen laten weten, dat het niet aan hen gelegen heeft.
Gelukkig zijn zij niet allemaal zo.

[quote="blossom"]
omdat ze schijnbaar dichtgekit zitten maar ja Who cares!! Ik zou zeggen ga lekker de ingeslagen weg verder en word lekker europees kampioen ofzo. Mij benieuwen of je paard dan nog heel is!! OK dan!
[/quote]Mooi voorbeeld dit, van het vriendelijke gebruik maken van. Iedereen slaat op een gegeven moment een weg in, en natuurlijk zijn er zijstraatjes waarvan sommige weer doodlopen.
Zo maakt iedereen zijn eigen keuze, en gaan zich dan pas zorgen maken of het paard heel zal blijven.

[quote="promptertje schreef:
Peter, ik heb je berichten eens goed gelezen, en daar proef ik uit op dat jij een aanhanger bent van "het doel heiligt de middelen". Als je met lintjes thuis komt, dan mag je alles, en als je niet wint op de wedstrijden mag je geen kritiek hebben op degenen die wel winnen, dat maak ik eruit op (ik laat me trouwens graag van het tegendeel overtuigen, maar zo lees ik het).

Ik vind dat het dierenwelzijn boven alle prijzen en lintjes hoort te staan. Niet alles is geoorloofd, als het om ambitie gaat. En nee, ik kan helemaal niks qua rijden, maar ben wel redelijk succesvol in de drafsport. Mijn paarden winnen geld, maar niet ten koste van hun welzijn, een combinatie van presteren en een paard dat met respect behandeld wordt, moet mogelijk zijn.
Goed, ik wil je bij deze uitnodigen, omdat vooral jou laatst geschreven regels, geheel aansluiten in de lijn waarin wij denken, dat het zo zou moeten gaan.
Ik zal je een pb sturen met mijn telefoon nummer.

Verder wil ik nog even mijn excuus maken omdat ik een pb bericht gequote had.
Sorry dit zal niet meer gebeuren, ik had beter moeten weten. Sorry.

Groetjes Peter

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 08:30

Ik heb je PB in goede orde ontvangen en inmiddels beantwoord Peter, wellicht kunnen we eens iets afspreken Lachen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 08:56

Dames en heren,
Ik zie hier nu al twee keer een verwijzing naar de moderators voorbij komen. Dit topic zou opengehouden worden wegens partijdig moderaten, is de ondertoon van deze opmerkingen.

Voor de goede orde: dit soort topics zijn op bokt gewoon geoorloofd. Zolang er geen sprake is van laster en het de mening betreft van iemand die er is wezen kijken. Deze mening is niet positief over de betreffende stal. Dat klopt. Maar dat mag en is onderdeel van een democratisch land. Het kunnen geven van je mening is een van de hoogste verworvenheden in dit land.

Het staat iedereen vrij om de eerder geplaatste mening te weerleggen. Door er een andere mening tegenover te stellen.

Een dergelijk topic over andere stallen dan Madepolder zou door mij of andere moderators ook niet gesloten worden. Tenzij het zoals gezegd laster betreft. Dat mag weer niet.

Halloway

Berichten: 371
Geregistreerd: 25-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:11

Met gemengde emoties heb ik dit topic gelezen.
Het gaat hier over een stal die ik zelf nog nooit bezocht heb dus hier kan ik geen objectief oordeel over vellen.
Wat me wel opvalt (zoals in veel topics die gaan ove het hard aanpakken van een paard of jong inrijden) is dat er nooit word gekeken naar het antropomorfistiche mishandelen van het paard.
Ik durf te stellen dat 25% van de bokkers zich hier aan schuldig maakt.
Per jaar verdwijnen er honderden paarden naar de slacht omdat ze zogenaamd onhandelbaar zijn, dit is vaak niet het gevolg van te hard aanpakken maar omdat het arme dier als een mens behandelt word.
Een grove belediging voor het paard zijn!!!
Pro's laten hun paarden werken dat is hun functie klaar, gooien ze de kont tegen de krib in dan krijgen ze een flinke draai om de oren, precies zoals het in de kudde ook gaat.
Ik zie niet wat hier mis mee is?
Dat er in Nederland meerdere trainers rondlopen die beter een andere baan zouden moeten ambieeren daar ben ik het wel mee eens.

Maar een sportpaard zal tijdens zijn trainingsuren moeten werken voor zijn geld, de rest van de tijd kan hij lekker paard staan wezen.
Zeg nou zelf dat is toch niet te veel gevraagd??

En voor de knufflaars koop je een pluche konijn die mag je zelfs mee naar bed nemen!!!!!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:28

Ik zie het niet zo zwart-wit. Voor mij is er niet aan de ene kant een knuffelaar en aan de andere kant een 'die hard'. Daar tussen in zitten imo nog zeer veel gradaties. En om nog maar eens een cliché te herhalen: als een paard een vlieg al voelt zitten, waarom zou je dan niet daar beginnen maar al standaard een rotschop geven? En bovendien, duidelijkheid is ook zeer belangrijk. Je kan je paard wel een rotschop geven maar als hij dan nog niet weet wat je bedoeld, waarom doe je het dan?
( ik vergelijk dat altijd maar met mijzelf als ik in frankrijk ben. Ik versta geen frans. Een fransman kan dan gaan schreeuwen tegen mij maar als ik hem dan nog niet versta.......... )

Strat

Berichten: 4
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:54

GoedVetMan schreef:
Mooi geschreven hoor, maar de groep die het van horen zeggen heeft, of daar één keer zijn wezen kijken, daar heb ik mee moeite mee. Die gene die daar zijn vertrokken, of weggestuurd zijn, zou je van kunnen begrijpen dat zij uit bepaalde over wegingen, toch nog even aan de buiten wereld willen laten weten, dat het niet aan hen gelegen heeft.
Gelukkig zijn zij niet allemaal zo.

Hm, dit topic interesseert me niet zoveel en posten al helemaal niet, maar hier wil ik wel even op inhaken. Toevallig ben ik een aantal keren op deze stal wezen kijken, dus volgens bovenstaande redenatie zou ik wat mogen schrijven.

Want, zo lees ik, als je 1 keer hebt gekeken, en je vind t niks, mag je niks zeggen. Dus moet je verplicht vaker gaan kijken naar iets wat je niks vind. Raar...
En heb je daar dan gestaan maar ben je weg (om wat voor reden dan ook) mag je evengoed niks zeggen, want dan zou je wel eens kunnen natrappen... (je zou trouwens ook es kunnen vragen waarom iemand is weggegaan/weggestuurd in plaats van maar klakkeloos aan te nemen dat het dus aan hun ligt)
Kort samengevat, de enigste die wat mogen zeggen, zijn mensen die daar staan? Dat is toch gek....

Ik heb daar een aantal keer gekeken, en ben het eens met paarden die moeten werken voor dr brood, maar je kunt echt overdrijven. Halloway zou eens moeten gaan kijken, oh, maar dan wel een paar keer, anders mag je niet zeggen wat je ervan vond, pas op!

Trouwens, over dat roken, je hoort gewoon niet te roken op een stal. Of is cowboyhooi niet brandgevaarlijk. De kritische noot in de pro-verhalen is ook ver te zoeken hoor, je kan het ook met ALLES eens zijn wat ergens gebeurt, en hoe je het dan ook went of keert, dan heb je geen kritische blik meer, maakt niet uit hoe hard je roept. Doe die oogkleppen toch es af!

Halloway

Berichten: 371
Geregistreerd: 25-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 19:56

Citaat:
Ik zie het niet zo zwart-wit. Voor mij is er niet aan de ene kant een knuffelaar en aan de andere kant een 'die hard'. Daar tussen in zitten imo nog zeer veel gradaties.
Natuurlijk zijn er vele gradaties,wil alleen even duidelijk maken,dat je een paard ook op een andere manier kunt mishandelen.


Citaat:
Ik heb daar een aantal keer gekeken, en ben het eens met paarden die moeten werken voor dr brood, maar je kunt echt overdrijven.
Ben ik het ook helemaal mee eens, ik zeg niet voor niks dat ik vind dat er enkele trainers in Nederland zijn die naar mijn mening beter een andere baan kunnen ambieeren. Koeienkoppen uitbenen ofzo.

Citaat:
Halloway zou eens moeten gaan kijken
Zal ik zeker eens doen,ben van plan alle stallen eens te gaan bezoeken.


Citaat:
En heb je daar dan gestaan maar ben je weg (om wat voor reden dan ook) mag je evengoed niks zeggen, want dan zou je wel eens kunnen natrappen... (je zou trouwens ook es kunnen vragen waarom iemand is weggegaan/weggestuurd in plaats van maar klakkeloos aan te nemen dat het dus aan hun ligt)
Kort samengevat, de enigste die wat mogen zeggen, zijn mensen die daar staan? Dat is toch gek....
Dit is voor Nederland geen vreemde zaak, zie het voetbal,stallen vormen clubjes wij hier thuis noemen dat stalhooligans. Vind dit erg jammer voor de sport.