wie heeft er ervaring met de white sock stables in soest????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

wie heeft er ervaring met de white sock stables in soest????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-02 21:30

wie kan mij wat meer info geven over de white sock stable in soest??????ik heb namelijk een paard gezien wat daar in de les heeft gelopen en het leek wel een paard van BROOKS HOSPITAL!!!!!!!!!!! het arme dier was (is)broodmager er zaten gaten op de schoft en ze is nog drachtig ook!!!!!! dat is toch geen reclame en dit toont zeker niet van deskundigheid in mijn ogen.ik heb op het punt gestaan om ze te bellen maar wat heeft het voor zin?????volgens mij zijn ze harstikke gek en weten ze niet wat voeren is en van een passend zadel hebben ze ook nog nooit gehoord!!! ik hoop dat ze wakker worden en wat beter met de paarden omgaan het is wel hun brood!!!!!! Huilen Huilen

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 23:02

Tja, ik kan er niet over oordelen, ík heb het niet gezien, maar als iedereen denkt 'wat heeft het voor zin' gebeurt er dus inderdaad niks. Je zou ook gewoon de dierenbescherming kunnen bellen... die gaan dan kijken, en als het echt zo erg is als jij zegt, zal er ook best wat aan gedaan worden.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 23:07

Als je iets ziet waarbij je twijfelt, zou ik ook de dierenbescherming bellen. Ze zullen heus je naam niet noemen en waarschijnlijk gaan ze eerst anoniem kijken.
Beter 1 keer te vaak gebeld dan 1 keer te weinig.

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

white sock stable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 23:43

Dit is het telefoonnummer van de landelijke inspectie dienst van de dierenbescherming : 035 - 6234081.
Als dat paard er zo slecht uitziet zou ik ze maar even bellen , want zoals Carys al schreef , beter 1 keer te vaak gebeld dan i keer te weinig.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 23:54

ik zou eerst eens even met de White Socks bellen en een verklaring vragen voordat je de dierenbescherming informeert.

Ik ken Esmeralda van de White Socks stables een beetje.

Ik kan mij niet voorstellen dat ze het opzettelijk slecht voor heeft met de paarden. Volgens mij wil ze het oprecht allemaal wel goed doen. Ze heeft denk ik wel hart voor paarden en is er niet op uit om op voer te bezuinigen of zo.

Misschien is er een verklaring voor? Drachtige merries vallen wel vaker af. En wie weet hoe lang dat paard daar heeft gestaan? Volgens mij wordt er daar gelest op paarden van handelaren die een korte verblijftijd hebben op de White Socks. Het is dus niet per definitie gezegd dat het paard daar te kort is gekomen.

Maar feit is wel dat ik nooit een boordmager paard in de lessen mee zou laten lopen, wat de verklaring daarvoor ook zou zijn.

Ik ben wel benieuwd over er later hier nog iets over te melden is.

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-02 23:10

ik moet toch nog even wat kwijt hoor !!!!!ik weet hoe dit paard er uit heeft gezien want ze heeft bij mij op stal gelopen (tonnetje rond)ik heb ze nog op fotos staan. hoe dit paard er nu uit ziet komt echt niet van de dracht!!!!en trouwens je bent toch gek als je met een paard door rijdt met GATEN op zijn schoft!!!!!!zodra je een drukplek ziet ga je toch nadenken??? de handelaar waar hun paarden van gebruiken heb ik ook aangesproken!!! en die zegt op zijn beurt dat die dames regematig wat voor hem verkopen dus hij heeft andere belangen. (wat logisch is) hij zegt het zo :ACH IK HOOP DAT ZE SNEL VERKOCHT WORDEN WANT DE KOPERS ZIJN EEN STUK ZUINIGER OP HUN PAARDJES... hoe je het ook went of keert het blijft een slechte zaak en als ik de dames tegen kom dan zal ik zeker een woordje met ze wisselen. Misselijk Misselijk oja en met het paard gaat het nu ook beter want die staat nu bij ons om bij te komen van al deze toestanden!!!!!!!(wel met een deken want ik durf haar niet zo buiten te zetten)WAT MOETEN DE MENSEN NIET DENKEN) Bloos Bloos Bloos Bloos Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 10:05

Ten eerste vind ik het vrij dom om er een naam bij te noemen van de des betreffende stal.

Verder ken ik die E. niet, maar ken wel de Da, hoefsmid en enkele kennissen die daar over de vloer komen.
Ik weet zeker dat ik het zou horen als daar 'mishandeling' plaats zou vinden.

Verder rijden er natuurlijk ook mensen daar in de lessen, kan me niet voorstellen dat je op zo'n paard gaat zitten.

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 21:14

ik wil even 2 dingen kwijt

ik rijd daar en er is daar GEEN EEN PAARD waarvan je de ribben kan tellen
en twee ik weet ook nix van een paard dat drachtig is en mijn paard is ook drachtig en die werd ook mager en als je je best doet om hem weer normaal te laten worden dat gebeurd dat ook niet binnen een dag!
en dat er gaten op de schoft zitten, nou ik vind dat misschien wel een PIEP KLEIN BEETJE ''TE'' uitgedrukt.
en ja zo maak je die manege ook helemaal kapot he? want als je het toch allemaal zo zeker weet dan kijk je maar eens daaro?
echt waar, ik geloof er nix van en anders laat je die foto's van je maar zien! want die gaten zullen echt wel mee vallen.
en je kan me veel vertellen maar dit is niet te geloven
nou sorry hoor maar dit moest er echt ffies uit
maar dit is echt een hele nette manege en alle paarden zien er netjes verzorgt uit.

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 22:38

ach je kan het geloven of niet !!!!!jij hebt het paard niet gezien en dat hoeft ook niet want ze zal daar nooit meer terecht komen.!!!!!!! ik heb niet de Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel manege stuk te maken!!!!!dat doen ze zelf wel!!!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Re: wie heeft er ervaring met de white sock stables in soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 11:22

Even blijven ademhalen Jojo Knipoog We begrijpen best dat jij geschokt bent door de staat waarin je dit paard hebt aangetroffen.

Maar je begon dit topic met:

jojo schreef:
wie kan mij wat meer info geven over de white sock stable in soest?????? .............

ik heb op het punt gestaan om ze te bellen maar wat heeft het voor zin?????
(



Nu zijn er dus 3 mensen uit Soest die je wat info geven over deze stal. Alle 3 hebben we er moeite mee om te geloven dat de mensen van deze stal opzettelijk slecht met paarden omgaan. Lijkt me een goede reden om toch de telefoon eens te pakken en Esmeralda te bellen.

Of geef ons wat meer info dan kunnen wij eens navraag doen.

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 20:47

zucht je hebt gelijk!!!!!!!!ik vind het alleen erg moeilijk dat dit soort dingen gebeuren!!!!!ik vrees dat het toch een telefoontje gaat worden,maar eerst even tot 10 tellen.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 12:45

en jojo: heb je al wat meer info?

ben wel heel nieuwgierig naar de uitkomst!

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-02 19:23

ik heb nog geen tijd gehad om te bellen . ik overweeg zelfs om er maar naar toe te gaan(waarschijnlijk wel tot aan mijn tanden bewapend!!!!!grapje)ik laat het wel weten

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

wie heeft er ervaring met de white socks stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 01:12

ik wil ook nog even kwijt, dat esmeralda GEEN paarden gebruikt van een handelaar. ze heeft eigen paarden die er op en top uit zien. ze heeft dus
altijd dezelfde paarden in haar lessen. die er trouwens vreselijk goed en
verzorgt en doorvoed en vooral NIET doorgerijden uitzien. ik kan het
weten want ik les bij haar (heb zelf ook 4 paarden, dus ik heb wel een
beetje verstand van paarden)en het is mijn buurvrouw.

dit wordt niet door siouxsie geschreven, maar door haar moeder.

groet van yvonne

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 14:53

ik heb even op het profiel gekeken van jojo:

HIJ IS SLAGER !!!!!!!!

geen wonder dat hij boos is dat dat paard mager is!!!! Pling Frusty Frusty

dit is als grapje bedoeld , ja ja

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 15:24

HIJ IS EEN ZIJ!!!!!!!!!!!!!!!en ja een slager maar niet in paardenvlees hoor.ik moet zeggen dat ik inmiddels een aardig aantal pb-tjes heb ontvangen met mensen die ervaring hebben met de white socks uit soest alleen willen ze dat liever niet publiekelijk vermelden het betreft allemaal negatieve info. ik had niet zoveel reacties verwacht oja met de betreffende merrie gaat het elke dag beter .

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

wie heeft er ervaring met

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 13:30

Je reageert nu wel erg kinderachtig. Nu moet je ook zo flink zijn om
deze zogenaamde negatieve reacties naar voren te brengen.
Ga maar eens een keertje kijken bij de white socks.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Re: wie heeft er ervaring met

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:51

siouxsie schreef:
Ga maar eens een keertje kijken bij de white socks.



Ja Jojo, kom binnenkort eens langs in Soest. Kom je eerst naar ons nieuwe paard kijken Lovers en dan gaan we samen naar de White Socks!

Van harte welkom!

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 17:52

ja het moest er toch van komen~!!!!!! ik heb contact gehad met esmeralda van de white socks zij was mij net 1 stapje sneller af!!!!!we hebben elkaar eerst heerlijk de huid volgescholden en vervolgens een goed gesprek gehad. zij vertelde mij dat ze inderdaad deze merrie op stal heeft gehad maar dat zij haar al begin januari had terug gebracht naar de handelaar. dus wat er in deze 2maanden daar is gebeurt???????? dit wistr ik niet want de handelaar had mij verteld dat hij dit paard daar net had weggehaald!!!!!mijn excuses daar voor dit neemt niet weg dat dit paard er erg slecht uit ziet maar zij zijn dus niet!!!!verantwoordelijk daar voor(blijkt) voorde rest alles goed uitgepraat en we hebben de afspraak gemaakt dat ik bij hun kom kijken op stal!!!!!! Party!! Party!! Party!! Party!! eind goed al goed de lucht is weer geklaard!!!! Pling Pling Pling

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 21:10

goed van jou jojo.
en door door te zetten,kom je tot een andere waarheid.
ik ben blij dat het zo is afgelopen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 21:28

OK wat de stal aangaat is de waarheid boven tafel. Gelukkig. Zeker voor de direkt betrokkenen.
Maar ik blijf toch nog wel met een paar vragen zitten Verward

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 03:16

ik ben blij dat esmeralda kontakt met jou heeft gezocht. maar dat had
jij dus eerder moeten doen. ik was er vanmiddag dus bij toen ze jou
aan de telefoon had.
eind goed al goed.

groetjes yvonne

zus b2
Berichten: 5
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 00:13

Ik zit deze "continue"story nu te lezen en het item trok mijn aandacht omdat ik nu sinds kort bij de White Socks Stables les. Ik kan verder niet oordelen over het voorgaande, maar mijn indruk van deze manage is niets anders dan goed. Paarden zien er goed uit, zeer verzorgde stallen en evenals het materiaal (zadels, hoofdstellen etc.).
Wat ik begrepen heb van dit hele voorval is dat het berust op een misverstand, maar het is absoluut GEEN goede reclame voor deze manage. Wat heb je eraan???

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 10:07

zus b2 schreef:
Wat heb je eraan???


Zoals eerder gezegd is het misverstand nu de wereld uit en het heeft dus geen enkele zin om dit item waar al 14 dagen niet op gereageerd is nu weer op te rakelen.