tips voor mij betreft vervoer met trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Randypaard

Berichten: 155
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Geldrop

tips voor mij betreft vervoer met trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 14:09

Ik zou toevallig ook naar Uddel zijn gegaan met Randy gisteren, echter heb ik gecancelled ivm vervoer van Randy. Zij is niet gewend op de trailer; 5 x in 1,5 jaar tijd. Maar ging ondanks weinig ervaring altijd goed. Overigens de laatste keer niet; was ze heel rumoerig en toen ik de klep opendeed schrok ik ervan: helemaal zeiknat, helemaal trillen, kapotte transportbeschermers, heel zielig! Dat was febr. 04. Een kennis van mij had ons vervoerd ivm buitenrit vanaf Vorstenbosch. Een hele drempelige weg, rijstijl hmm..waarschijnlijk is door deze gebeurtenis haar vertrouwen ontnomen en afgelopen zaterdag de missie mislukt! Op en af de trailer gaat prima. Maar tijdens vervoer gaat ze extreem hangen tegen de buitenkant van de trailer, zo erg dat ze bijne onderuit gaat! heel eng om te zien! Ik ben bij haar gaan staan om haar af te leiden en ook te observeren wat er gebeurt: ze staat helemaal te trillen en bij elke beweging gaat ze verschrikkelijk hangen. Ik heb haar dan steeds gemaand op te houden met dat gedrag, dan ging het wel weer. Maar om zo op vakantie te gaan vond ik niet verstandig, dus maar niet gedaan. Hebben jullie tips, verwijzingen? Ik heb wel een trailer, helaas geen zware auto dus ben afhankelijk van een ander. Verder is het zo'n brave coole merrie en we rijden ook heel graag buitenritten, ze is heel verkeersmak en samen met mijn hond Vana gaan we best vaak op pad. Dus dit is vreselijk jammer! graag jullie reakties!! groetjes Puck en Randy

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:33

Tip 1. Ga veel rustiger rijden. Stapvoets over een rotonde en eerst waarschuwen met remmen en dan pas rustig remmen, zodat ze de kans krijgen om te gaan staan of te verstappen.

Tip 2: zet je paard in een tweepaards trailer en achter breed. Zo kunnen ze hun evenwicht veel beter houden.

Tip 3 t/m 10: ga nog veel rustiger rijden! Het zal je verbazen wat een simple bochtje doet met een trailer. Ga er voor de grap zelf maar eens in staan en laat je vervoeren.

Succes!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:48

Kan ook niets anders zeggen dan heeeeeeeeeeeel rustigggggggggg de bochten nemen. Blijkbaar is ze haar vertouwen verloren bij de vorige rit, nu aan jou de taak om haar weer vertrouwen te geven. Geef haar voor de rit wat Rescue Remedy van Bach, wil ook wel helpen.

Maar geef het niet op anders gaat de angst er nooit uit, veel oefenen, steeds hele kleine stukjes die je elke keer een beetje langer maakt. Het is veel werk, zeker als je afhankelijk avn andere bent maar het is de enige manier.
Sterkte OK dan!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:49

Anya schreef:
Tip 3 t/m 10: ga nog veel rustiger rijden! Het zal je verbazen wat een simple bochtje doet met een trailer. Ga er voor de grap zelf maar eens in staan en laat je vervoeren.

Zo! Dat kun je wel zeggen! Met het oefenen met ons veulen vorig jaar heb ik er ook bijgestaan (mag niet nee Schijnheilig ... FOEI!) en dat valt vies tegen! Het is heel moeilijk te voorspellen welke kant die rammelkast opgaat en bochten zijn zelfs stapvoets nog een uitdaging.

Overigens leren paarden wel hoe ze in de trailer moeten staan. Dat was heel duidelijk: mijn merrie stond heel relaxed om zich heen te kijken en anticipeerde op de bochten. Ze leunt heel rustig mee en verblikt of verbloost niet. Het veulen daarentegen moest bij elke bocht even zijn evenwicht zoeken. Stond hij net weer goed, dan maakte de trailer weer zo'n vreemde beweging. Hij had het er heel druk mee!

Misschien kun je het heel rustig opbouwen met je paard. Eerst erin en meteen eruit. Dan erin, heel even stang dicht en er weer uit. Dan erin, stang dicht, klep dicht en er weer uit. Dan de hele reutemeteut en een paar meter rijden (heel langzaam!) en er weer uit. Etc.

Randypaard

Berichten: 155
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 14:49

Ja, ik heb er in gestaan en je voelt alles!! Ik heb ook ca. 4 km bij Randy gestaan terwijl we reden. wat bedoel je met "achter breed"? Ik heb een 2 paards trailer. Jouw tip 1 is iets wat ik zelf inderdaad gedaan heb, afgelopen zaterdag die kennis ook heeft gedaan. Maar met degene die mij naar Vorstenbosch heeft gependeld niet...

Rescue Remedy waar kun je dat halen? Daar was gisteren te weinig tijd meer voor. Ik heb ook nagedacht over iets rustgevends.. maar volgens mij is dit een plantaardig goedje.

ik wil het zeker niet opgeven, ze kan heel goed naar buiten, en Nederland e.o. is zo mooi om te rijden! Met je eigen paard op vakantie vind ik hartstikke leuk!

ja het rijden is voornamelijk een probleem nu. En het stilstaan in een dichte trailer! volgens mij heeft ze echt zoiets van "oh lekker, brokjes, hooi knabbel knabbel en dan na effetjes... ok genoeg geweest en NU wil ik er weer uit!!" Wel grappig dat paardengedrag. Maar inderdaad ik moet dat heel rustig opbouwen.

Ja en zo'n trailer rammelt inderdaad aan alle kanten zeg!! jeetje ik dacht ook echt toen ik er zelf in stond bij Randy, ze vliegt door de buitenkant heen! zucht het was echt shi..ps! Verdrietig

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:19

Mijn eertse tip is aan iedereen om na te denken voor dat je een of andere halve gare zonder gevoel voor paarden je paard gaat laten vervoeren. Boos! Boos! Boos! Boos!

Mijn 2e tip is b-kalm en een goede chauffeur en dan hopen dat het veranderd.

oja en een camera in de trailer(wij rijden niet zonder) Cool

Cilian

Berichten: 200
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:52

Zo'n camera in de trailer, waar kun je die kopen en hoeveel kost zoiets? Sluit je deze aan via de stekker van je trailer?

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:00

een kalm, trailerervaren paard ernaast doet wonderen.... en uiteraard rustig rijden. korte stukjes oefenen.

Randypaard

Berichten: 155
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:24

Blaze schreef:
Mijn eertse tip is aan iedereen om na te denken voor dat je een of andere halve gare zonder gevoel voor paarden je paard gaat laten vervoeren. Boos! Boos! Boos! Boos!

Mijn 2e tip is b-kalm en een goede chauffeur en dan hopen dat het veranderd.

oja en een camera in de trailer(wij rijden niet zonder) Cool


He Blaze bedankt voor je positieve kritiek! Daar ben jij echt goed in, heb ik inmiddels al gezien, ook zoals jij bij anderen jouw kritiek plaatst! Goed hoor Haha!

Deze volgens jou halve gare heeft blijkbaar een rijstijl die mijn paard niet prettig vond maar zijn eigen paard geen problemen mee had dus niet zo snel jouw oordeel.

Als je nog een keer reageert naar mij start in ieder geval anders want je krijgt wederom "een mondje terug"!

Randypaard

Berichten: 155
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:27

jackie schreef:
een kalm, trailerervaren paard ernaast doet wonderen.... en uiteraard rustig rijden. korte stukjes oefenen.


Ja dat heb ik inderdaad ook al gehoord, dat is ook een goed plan om met een trailerervaren paard samen te rijden. Thnx

groetjes Puck

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:37

Anders starten??? waarom ?? voor wie!!!!

Om te beginnen had ik het niet over jou chauffeur specifiek maar wilde simpelweg aangeven dat niet iedereen met een paard in de trailer weet te rijden.
Maarja als jij schrijft ,Een hele drempelige weg, rijstijl hmm..waarschijnlijk is door deze gebeurtenis haar vertrouwen ontnomen ,dan kan ik me voorstellen dat je denkt dat ik met *halvegare* jou bekende bedoelde Cool

Een rijstijl die niet bij je paard past,phoeeeeeeee weet je zelf wel wat je schrijft????
Als ik een paard vervoer van een ander dan rij ik alsof ik porselein vervoer.
Moet ik nu weer *een mondje terug *verwachten Cool

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:46

Ooit heb ik de fout gemaakt om Lanna uit nood door een andere chauffeur te laten vervoeren. Ze zakte vanwege zijn stevige remgedrag met haar achterste onder de butbar en nam die mee omhoog. Daarna liet ze zich vallen. Ik ben een half jaar bezig geweest om haar weer vertrouwen in de trailer te geven.

Voordien had ik geen idee wat het effect van sommige chauffeurs op het vertrouwen van een paard kan hebben. Dat is wat Blaze bedoelt. Dit kan heel slecht aflopen.

Jouw vraag m.b.t. de trailer breed zetten... Het schot helemaal opzij zetten zou moeten helpen. Ik heb zelfs het tussenschot eruit moeten halen en een extra brede stang gekocht. Als de trailer ruim is, kan het paard achter verstappen en zo zijn evenwicht bewaren. Als dat eenmaal lukt en het vertrouwen is terug, kun je de ruimte langzaam kleiner maken. Met een paard erbij in dat de boel wel vertrouwt hou je het probleem dat je paard smal staat en niet kan verstappen... Dat zou ik dus niet aanraden in het begin. Wel heeeeeeeel langzaam rijden en hele flauwe bochten maken. Kleine stukjes en gelijk er weer uit.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:46

Cilian schreef:
Zo'n camera in de trailer, waar kun je die kopen en hoeveel kost zoiets? Sluit je deze aan via de stekker van je trailer?


Je kunt een complete set met zwart/wit euro kopen, kosten +/- 129 euro op 12 volt. Luxere uitgave met lcd-scherm (kleur) kost +/- 220 euro.
Cameraatje monteer je in de trailer, scherm in de auto Cool

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:59

Wat Anya zegt klopt idd wel, als je een paard hebt wat breed wil staan is een tweede paard ernaast niet echt een oplossing, tenzij je een flexibel tussenschot hebt.
Wij gaan idd niet zonder camera op pad. Het is echt super als je vanuit de auto zicht op je paard hebt. Die van ons zijn weliswaar super op de trailer, staan blij hun hooinet te verkr*chten en kijken lekker naar buiten.
Maar het is gewoon relaxed dat je precies kunt zien wat er wel en niet gebeurt achter je.
Bovendien zie je dan dat ze (iig ervaren paarden) met bochten niet zo heel veel moeite hebben, ook niet met de scherpe mits ze met een slakkengang worden genomen. De grootste impact heeft het abrupt remmen, dat kun je grotendeels voorkomen door goed anticiperen.

Een goeie chauffeur die ten volle beseft dat er iets heel dierbaars achter die auto hangt is en blijft het allerbelangrijkst

Randypaard

Berichten: 155
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 21:17

Blaze schreef:
Anders starten??? waarom ?? voor wie!!!!

Om te beginnen had ik het niet over jou chauffeur specifiek maar wilde simpelweg aangeven dat niet iedereen met een paard in de trailer weet te rijden.
Maarja als jij schrijft ,Een hele drempelige weg, rijstijl hmm..waarschijnlijk is door deze gebeurtenis haar vertrouwen ontnomen ,dan kan ik me voorstellen dat je denkt dat ik met *halvegare* jou bekende bedoelde Cool

Een rijstijl die niet bij je paard past,phoeeeeeeee weet je zelf wel wat je schrijft????
Als ik een paard vervoer van een ander dan rij ik alsof ik porselein vervoer.
Moet ik nu weer *een mondje terug *verwachten Cool



DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG!!!!!

Randypaard

Berichten: 155
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 21:28

Anya schreef:
Ooit heb ik de fout gemaakt om Lanna uit nood door een andere chauffeur te laten vervoeren. Ze zakte vanwege zijn stevige remgedrag met haar achterste onder de butbar en nam die mee omhoog. Daarna liet ze zich vallen. Ik ben een half jaar bezig geweest om haar weer vertrouwen in de trailer te geven.

Voordien had ik geen idee wat het effect van sommige chauffeurs op het vertrouwen van een paard kan hebben. Dat is wat Blaze bedoelt. Dit kan heel slecht aflopen.

Jouw vraag m.b.t. de trailer breed zetten... Het schot helemaal opzij zetten zou moeten helpen. Ik heb zelfs het tussenschot eruit moeten halen en een extra brede stang gekocht. Als de trailer ruim is, kan het paard achter verstappen en zo zijn evenwicht bewaren. Als dat eenmaal lukt en het vertrouwen is terug, kun je de ruimte langzaam kleiner maken. Met een paard erbij in dat de boel wel vertrouwt hou je het probleem dat je paard smal staat en niet kan verstappen... Dat zou ik dus niet aanraden in het begin. Wel heeeeeeeel langzaam rijden en hele flauwe bochten maken. Kleine stukjes en gelijk er weer uit.


De eigenaar van de stal gaf ook die optie schot schuin zetten om Randy zo meer bewegingsruimte te geven. Tja, het leek me griezelig, kan ze nog meer lopen, ik wist het niet. Maar goed. De kennis van me die zaterdag ons heeft gereden was (net als ik) een rustige rijder (ook zonder trailer haha). Gewoon jammer dat Randy nu in dit stadium is. Maar we gaan er aan werken. Die jongen die mij toen naar Vorstenbosch had vervoert had ervaring met paarden en trailer, hij heeft zelf een quarter, ik kende hem en het was een rustige jongen, maar zo zie je maar, blijkbaar heeftie Randy's vertrouwen helemaal "plat gereden!"

Ik wil ook mijn E-rijbewijs halen, dan heb ik het zelf in de hand. Ik heb er vorig jaar wel mee gereden en toen deed ze het hartikke goed. Ik had toen ook gehoord; heel rustig optrekken, heel rustig door de bocht, niet harder dan 80, en afremmen op de motor. Dus dat heb ik gedaan, ze was wel een beetje hieperdepiep toen ze de trailer afkwam, maar dat was voor haar de eerste keer sinds 10 jaar dat ze weer op de trailer stond. Maar nu ik bij de politie zit, durf ik niet meer zonder E te rijden..... zowieso niet goed te praten, stel dat je een ongeluk maakt, je verzekering... Moet effe uitzoeken waar ik dit rijbewijs kan halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:13

Anya schreef:
Tip 3 t/m 10: ga nog veel rustiger rijden! Het zal je verbazen wat een simple bochtje doet met een trailer. Ga er voor de grap zelf maar eens in staan en laat je vervoeren.

Succes!


Aanvulling: zelf ook eens op handen en voeten gaan staan. Dan zie je namelijk ook niet waar de trailer heengaat (anders kijk je stiekum toch door het raampje en als mens anticipeer je automatisch) en kun je je niet stiekum vastpakken.
Je staat er echt versteld van wat je paard meemaakt....

Persoonlijk rij ik als een bejaarde als ik een paard achterin (veewagen) heb staan. Ander verkeer ongeduldig? Maakt me geen barst uit, 't is wel m'n liefste bezit wat er achterin staat. Ze wachten maar lekker. Rotondes neem ik dus idd ook stapvoets. Let ook op om ze zo recht mogelijk te rijden, des te minder bochten heeft je paard te verwerken.

De tip die Anya geeft over even waarschuwen met de rem is ook een goede. Vaak heb je dat ze toch wat staan te pitten, of erg geconcentreerd zijn op hun hooinet (Tja fjord he Tong uitsteken ) en dan zijn ze weer even alert. Bovendien leren wij onze paarden op deze manier dat er een bochtje aankomt, dus ze staan echt op te letten waarheen we dan gaan.

Onze paarden reizen trouwens achterwaarts. Schijnen ze prettig te vinden.

Misschien is er iemand met een trekkend voertuig en voldoende ervaring (!!!!!) bij jou in de buurt die eens wat trainingssessies met jouw paard zou willen doen? Als een stalgenoot van mij zo'n probleempje had, zou ik daar best mee willen helpen met onze veewagen. Dus misschien staat er bij jou ook wel iemand die je wil helpen hiermee?

Succes!

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:22

Geef je bijrijder een behoorlijk vol kopje water in de hand, dat moet vol blijven.....(er mag natuurlijk niet van gedronken worden Knipoog ). Dat kan je zonder trailer al oefenen. Maar ik begrijp dat je zelf geen problemen hebt gehad met je paard, maar dat het meer aan de rijstijl lag van de "invalchauffer), die daar zelf met haar paarden geen problemen mee ervaart. Ik denk dat ieder paar went aan de rijstijl van degene die hem altijd vervoert. Als dat plotseling verandert, dan kunnen ze angstig worden. Dat vertrouwen moet je weer opnieuw opbouwen met je paard denk ik. Zoals Mac zegt; rustig weer beginnen. Sommige paarden willne ruim staan, anderen vinden juist de steun van de schotten lekker om tegenaan te leunen; kwestie van uitproberen. Graag nog een tip over die camera: wáár in de trailer hang je die op? Ik denk boven achterin?????? Lijkt me een goede investering OK dan! !!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:28

Sandra_H schreef:
Een goeie chauffeur die ten volle beseft dat er iets heel dierbaars achter die auto hangt is en blijft het allerbelangrijkst

Een waarheid als een Koe , maar helaas ben je zo vaak niet alleen op de weg en dus mede afhankelijk van andere chauffeurs die daar vaak anders over denken. Verdrietig

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:39

Als een paard heel onrustig is op de trailer zetten jullie dan ook het schot schuin erin? Hij is vooral ongeduldig als we stilstaan en begint dan te schrapen en op de snelweg wil de grapjas wel eens zijn gewicht van voor naar achter gooien.

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:14

Ik scheur altijd gewoon overal heen alleen heb ik het probleem dat ik vaak in de file terecht kom, en wat dan ook nog vreemd is, ik zit altijd voorop. Snap er niks van. Maar mijn paardjes springen altijd zelf de trailer in en willen er vaak niet eens meer af.

Puck als je wilt wil ik je wel helpen, ik woon lekker dicht bij en dan kunnen we ook nog een buitenrit maken. Ik weet genoeg mooie routes. Cool *LOL*

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:29

paars schreef:
Graag nog een tip over die camera: wáár in de trailer hang je die op? Ik denk boven achterin?????? Lijkt me een goede investering OK dan! !!


Kan zowel voor- als achterin. Wij hebben hem nu achterin hangen (net boven het zeiltje zeg maar).

Randypaard

Berichten: 155
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 23:39

InekeP schreef:
Ik scheur altijd gewoon overal heen alleen heb ik het probleem dat ik vaak in de file terecht kom, en wat dan ook nog vreemd is, ik zit altijd voorop. Snap er niks van. Maar mijn paardjes springen altijd zelf de trailer in en willen er vaak niet eens meer af.

Puck als je wilt wil ik je wel helpen, ik woon lekker dicht bij en dan kunnen we ook nog een buitenrit maken. Ik weet genoeg mooie routes. Cool *LOL*


Hoi Ineke, alle hulp is welkom!
Ik wil inderdaad Randy weer het vertrouwen geven dat het goed is, want zeg nou zelf je woont hier in de omgeving toch super om buiten te rijden!
Ook richting St. Anthonis, of Wanroy en jij ook nog opties hartstikke leuk! maar jaa...... graag als je me wilt helpen!
Kunnen we ook de Rhidgebacks eens laten kennismaken! Lachen

inderdaad optie 1; heeeeel rustig rijden, opbouwen in km.
optie 2; tussenschot er tussenuit

Ik hoor je graag! groetjes

Randypaard

Berichten: 155
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 23:44

Sonja schreef:
Aanvulling: zelf ook eens op handen en voeten gaan staan. Dan zie je namelijk ook niet waar de trailer heengaat (anders kijk je stiekum toch door het raampje en als mens anticipeer je automatisch) en kun je je niet stiekum vastpakken.
Je staat er echt versteld van wat je paard meemaakt....

Persoonlijk rij ik als een bejaarde als ik een paard achterin (veewagen) heb staan. Ander verkeer ongeduldig? Maakt me geen barst uit, 't is wel m'n liefste bezit wat er achterin staat. Ze wachten maar lekker. Rotondes neem ik dus idd ook stapvoets. Let ook op om ze zo recht mogelijk te rijden, des te minder bochten heeft je paard te verwerken.

De tip die Anya geeft over even waarschuwen met de rem is ook een goede. Vaak heb je dat ze toch wat staan te pitten, of erg geconcentreerd zijn op hun hooinet (Tja fjord he Tong uitsteken ) en dan zijn ze weer even alert. Bovendien leren wij onze paarden op deze manier dat er een bochtje aankomt, dus ze staan echt op te letten waarheen we dan gaan.

Onze paarden reizen trouwens achterwaarts. Schijnen ze prettig te vinden.

Misschien is er iemand met een trekkend voertuig en voldoende ervaring (!!!!!) bij jou in de buurt die eens wat trainingssessies met jouw paard zou willen doen? Als een stalgenoot van mij zo'n probleempje had, zou ik daar best mee willen helpen met onze veewagen. Dus misschien staat er bij jou ook wel iemand die je wil helpen hiermee?

Succes!


Bedankt voor je tips, inderdaad ik zie nu ook dat Ineke me wilt helpen en die kennis van me die me zaterdag heeft willen "vervoeren" wilt me evt. ook helpen, dat zou fijn zijn. Helaas ben ik afhankelijk van e. ander; trailerrijbewijs en auto met trekhaak. Ik heb geinformeerd naar prijs van tr.rijbew. ... poeh! best duur! moet ik nog effe over nadenken. Helaas kan ik hem niet via mijn werk halen!

groetjes Puck

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 00:10

Nog een belangrijk punt met betrekking tot de bochten: pas weer gas bij geven als de trailer RECHT achter de auto is, anders krijgt die een niet te onderschatten zwieper mee! Uiteraard wel trekkend de bocht door.