Afgekeurde merrie !?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:39

Ik denk dat je nu een hoop PB's zult krijgen Cool


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:02

Hypothetisch voorbeeld:
Als de nieuwe aspirant-koper vraagt aan de verkoper of het bewuste paard eerder gekeurd geweest is en wat daarvan de uitslag was, moet de verkoper dan eerlijk antwoorden ??

IMO wel, anders is hij doelbewust bezig de boel te flessen. Als je dit antwoord opneemt in een verkoopkontrakt en naderhand blijkt dat bij een nieuwe keuring (of geenb-keuring) feiten aan het licht komen die er volgens de keurende instantie al hadden moeten zijn voor aankoop, dan heb je wel iets om de verkoper onder zijn neus te duwen én sta je sterker als er eventueel een rechtzaak van komt.


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:21

Cassidy"]
De aspirant koper kan om het rapport vragen.
[/quote]
Ik denk dat dit meestal bij de vorige aspirant-koper is gebleven, die betaald ten slotte meestal de keuringskosten*. Die zal wel doorgegeven hebben waarom hij de koop afblaast.

*Voorzover niet anders afgesproken.
[quote="Cassidy schreef:
Ik weet niet waar ze op de foto is gezet, maar ik weet wel dat sommige Dierenklinieken die foto's ook Digitaal opslaan (dus op de computer)

Als betaler heb je recht op foto's, al krijg je ze maar digitaal aangeleverd.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:37

Maar in theorie is dat makkelijker dan inde praktijk Verdrietig

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:40

Smaad is alleen maar als je onwaarheden verteld, niet als je kunt aantonen de waarheid te vertellen.

Citaat:
Smaad. Vorm van belediging waarbij men opzettelijk iemands goede naam en eer aantast door hem van een bepaald feit te beschuldigen, met de bedoeling om daaraan ruchtbaarheid te geven. Iemand kan niet voor smaad worden bestraft wanneer hij te goeder trouw mocht aannemen dat de beschuldiging waar was en dat het zijn plicht was om tot publikatie over te gaan.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 24-07-04 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers