Wie weet waar Fly nu is!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Wie weet waar Fly nu is!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 20:09

Ik begin even op nieuw omdat ik toch wel graag even de aandacht wil (die na zo'n lange tijd waarschijnlijk inmiddels wat verslapt is bij de meesten)

Fly en Pretty en het veulen zijn weg...
Vandaag ben ik gebeld door de meneer van de AID die met mij contact houdt, die is er gisteren geweest en alleen de hengst staat nog op stal, de rest is verdwenen...
Jullie begrijpen dat ik (en de AID/DB ook) graag wil weten waar ze gebleven is dus zou ik jullie willen vragen je ogen en oren open te houden. Pretty zal moeilijk te herkennen zijn tussen andere Quarters, maar Fly moet toch herkenbaar zijn.

Hier was ik dus al een beetje bang voor... dat ze ergens staat waar minder 'zicht' op de zaak is ofzo (erger wil ik even niet aan denken).

Voor degenen die willen weten hoe ze er ook al weer uit ziet/zag, in mijn profiel staan een paar foto's van haar van toen ze nog van mij was. Natuurlijk staan ze ook nog in de oude topics.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 20:22

De AID man zou nog bellen met de DB man, maar die is nu op vakantie. Zodra hij terug is neemt'ie contact met hem op en hij zou ook nog bellen met de man die bij de politie met de zaak bezig is. Zodra hij meer weet laat hij het me weten.
Ik denk niet dat ik zelf met de eigenaar hoef te gaan bellen... die nam een half jaar geleden, voordat dit alles begon de telefoon al niet op als ik belde.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 20:45

Ja, ik snap eerlijk gezegd ook niet helemaal waarom er dan geen vervanger op zo'n 'zaak' zit... Maar goed, misschien is die er wel, de AID man heeft me direct na zijn constatering terug gebeld en nog geen contact gehad met de DB of Politie... Ik ga in ieder geval morgen de buurman van de wei bellen om te horen of hij wat weet. Deze man heeft al heel lang alles wat er op dat stuk grond gebeurd in de gaten gehouden, dus misschien weet hij iets meer.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 09:50

Op dit moment nog maar even niet Bonnigje... Was ook wel mijn eerste reactie, maar voor het zelfde geld is de politie of DB er al mee bezig en 'loop je ze in de weg' met dat soort acties. Ik wil eerst even weten wat de politie en DB hier mee doet en afwachten of die eigenaar ze niet gewoon naar z'n huis heeft gehaald (hij was bezig 2 stalletjes in z'n achtertuin te zetten. Moest'ie mee stoppen omdat 'ie geen vergunning had, maar't kan zijn dat'ie ze toch afgebouwd heeft).
Mochten ze echt 'weg' zijn, dan wil ik inderdaad op zoek om uit te vinden waar, en vooral bij wie, ze zijn.

Gisteravond nog wel contact gehad met de buurman daar en te horen gekregen dat ze in ieder geval 's avonds laat of 's nachts zijn weggehaald omdat die buurman het anders gezien zou hebben (oude man, hele dag thuis) en niet met de trailer van de eigenaar zelf, want die is niet verplaatst geweest (staat nog net zo vol met zooi in de blub). Dat 'stinkt' al een beetje vind ik...

Ook heeft'ie vorige week nog Fly laten dekken door z'n hengst Ik hoop echt dat dát niet gepakt heeft. Niet alleen is ze natuurlijk totaal niet in conditie om drachtig te zijn, maar het is ook nog een OLWS drager. Bij de doodgeboren tweeling zat ook een LW veulen, en de kans dat ze die dus weer krijgt is vrij groot... dat zou dan haar 3e dracht zijn die resulteert in een dood veulen (ze heeft voordat ik haar kreeg ook al eens een LW veulen gehad).
Laatst bijgewerkt door Francis op 23-07-04 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 10:07

Nou, net even gebeld met de DB, maar het blijkt dus dat er géén vervanger op de zaak is gezet tijdens de vakantie van de meneer die er op zat, omdat hij de zaak al afgesloten had.
Áls hij al controles uitvoerde (wat hij mij verzekerd had) dan deed hij dat op persoonlijke titel en dus is de zaak voor zijn vakantie niet overgedragen...
Ik hoop vandaag nog van de AID meneer te horen en anders ga ik zelf nog even met de meneer bij de politie bellen (die was in het verleden niet zo blij met m'n telefoontjes, maar dan heeft'ie nu toch pech).

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 11:05

griebels schreef:
Off-topic: Maar wat is het OLWS voor iets?
Ik begrijp even niet wie er nu op vakantie is!? De man van wie Fly en Pretty nu zijn, of de man die zich bezig hield met de controles?


Griebels, OLWS (Overo Lethal White Syndrome) is een genafwijking die, als je twee ouders op elkaar zet die dit gen dragen, kan resulteren in een Lethal White veulen. Deze veulens zijn (nagenoeg) helemaal wit en door het niet functioneren van de darmen niet levensvatbaar (vandaar de naam Lethal White).
Ze worden wel levend geboren, maar sterven (als er niet ingegrepen wordt) binnen 24 tot max 72 uur (een pijnlijke dood, vergelijkbaar met zware verstoppingskoliek).
Het is niet operabel en niet te genezen, maar wel te voorkomen door ouderdieren te laten testen. Het gen is nl. gekoppeld aan het Overo gen en dat kan doormiddel van een DNA test getraceerd worden. Als je geen twee dragers op elkaar zet, loop je geen risico. Bij twee dragers is het risico 25%, maar sommige ouderdieren vererven het gen sterk door, waardoor de kans dus hoger wordt.
Wil je meer weten over het OLWS, stuur me dan even je e-mail, dan mail ik je het artikel wat ik hierover geschreven heb.
In het engels staat'ie op internet (nieuwe site is in de maak, daar komen meerdere talen op). OLWS-site

Oh, en de man van de dierenbescherming, die dus gezegd had te controleren, is op vakantie en komt maandag terug.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 13:01

Ik zit zelf in het bestuur van de DPHC en als ik inderdaad 'in het groot' naar haar op zoek ga, zal ik ook alle kanalen open trekken die tot mijn beschikking staan.
Op dit moment wacht ik nog even op bericht van de AID/politie, omdat ik niet overhaast te werk wil gaan.

Op Marktplaats heb ik nog niets kunnen vinden, maar ik denk ook niet dat hij ze daar te koop zal zetten. Deze meneer heeft 'kennissen' genoeg die via via een paard 'weg kunnen sluizen', dus daar zal hij, mocht hij dat willen wel gebruik van maken.
Ik ga nog wel even met Cobo bellen, misschien heeft hij ze daar aangeboden, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 11:53

Heb de AID man nog niet te pakken kunnen krijgen vandeweek, maar hij zou contact opnemen met de politie en met de DB man, dus ik hoop dat hij wat meer te weten komt. Hij zou ook een collega naar het adres van de eigenaar sturen (is buiten z'n eigen district, hij is alleen bij de zaak betrokken geraakt omdat hij via via van de zaak te horen kreeg en contact met mij zocht... misschien dat deze man dus iets fanatieker aan het werkt blijft...)

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 13:54

Ok, ik heb jullie hulp weer nodig meiden (en jongens ook)!
Ik heb eindelijk contact gehad met de DB man. Na een heel gesprek over hoe en waarom het kan dat niemand gereageerd heeft toen de paarden verdwenen waren (waar ik jullie verder niet mee zal vervelen... 't doet er toch niet meer toe) liet hij doorschemeren te weten dat de hengst waarschijnlijk verkocht is en de twee merries en veulen elders ondergebracht zijn. Hij wilde niet zeggen waar, omdat hij het eerst wilde verifiëren én omdat de huidige stal waar ze staan waarschijnlijk niet op dat soort bekendmakingen zat te wachten (i.v.m. verkeerde publiciteit??). Het zou n.l. een 'bekende handels/trainingsstal' daar in de buurt zijn. Of ze daar in pension staan of te koop staan wist hij niet.

Nu ben ik dus helemaal niet bekend qua stallen daar, dus zou ik mensen daar uit de omgeving willen vragen eens op enkele stallen te gaan kijken....
Ik heb via iemand anders begrepen dat er in Leusden een grote handelsstal zit, v.d. Poll heb ik als naam gekregen... misschien dat ze daar zijn?
Ik heb daar wel een telefoonnr. van, maar ben bang dat als ik bel met de vraag of ze een bonte merrie hebben staan en het ís zo, ik dat toch niet te horen krijg... ze zullen wel gewaarschuwd zijn door de eigenaar.
Dus als iemand in de gelegenheid is om 'toevallig' es even paardjes te gaan kijken, zou ik dat zeer op prijs stellen.
Ik weet dus niet of ze op die stal staan... misschien is er nog een andere grote stal in de buurt?? Als ze verkocht zijn aan een goede stal heb ik daar vrede mee, maar misschien staan ze ergens om verkocht te worden... in dat geval zou ik dat graag weten natuurlijk, want
misschien is het dan mogelijk om haar alsnog terug te kopen...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 14:24

@ Cornelie: Omgeving Soest/Amersfoort/Leusden

@ Anya: Is een idee... zal straks even op zoek, moet nu eerst even weg. Dank je voor het meedenken in ieder geval.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 16:15

Dank je Bon, ik denk dat dit em wel es zou kunnen wezen... zelfde straat als waar ze stonden.

Helden Stal M E van
Birkstraat 146/B
3768HP Soest [kaart]
Tel: 033 4613851


Bellen hoef ik denk ik niet te doen (maak ik slapende honden mee wakker denk ik) maar misschien dat ik er volgende week es heen rijdt. Of misschien is er iemand hier de daar wel es komt... ga het es even elders op Bokt neergooien...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 10:18

Als het goed is gaat er al iemand naar toe die daar een aantal jaar op stal heeft gestaan en de staleigenaar goed kent... even 'op visitie' zeg maar. Dat valt minder op en ze kan meteen even rondneuzen.
Ik wacht dus even op haar reactie...
Maar in ieder geval allemaal bedankt voor het aanbieden... kan zijn dat ik daar later nog een beroep op doe, nu éven afwachten maar weer (jeetje...waar heb ik dát eerder gehoord Verward >;) )

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 14:21

Nee, helaas niet. Krijg tot nu toe geen van de drie heren (Politie, AID, DB) te pakken en ook van Bokkers die langs zouden gaan nog niets gehoord. Ik blijf het deze week nog even telefonisch proberen en anders ga ik denk ik volgende week zelf maar es op pad.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 16:30

Nou, ben net dus terug gebeld door de politie die er mee bezig is... eh wás dus, want het enige wat ie wist te zeggen toen ik vroeg of hij wist waar de paarden van dhr. O. waren, was: 'Ja, die zijn weg.'...
Op mijn vraag of je je dus zo makkelijk onder controle uit kon werken, omdat hij toch nog steeds aan verschillende eisen moest voldoen, was z'n antwoord dat hij wel wat beters te doen had dan achter elk paard aan te zoeken. Er werd gevoerd toen hij er voor het laatst was en er was verbetering dus daarmee was voorhem de kous af... En als hij wel had geweten waar ze waren had hij me dat toch niet verteld zei hij ook nog. Verward
Wat hebben wij toch een belachelijk waardeloos dierenbeschermins-apparaat... Verwaarloos je beesten, krijg politie controle... verplaats ze en je bent overal van af. Kun je lekker doorgaan zoals je bezig was. Boos!
Ik moet dus gewoon zelf (hopelijk met jullie hulp dus) op zoek en proberen uit te vinden vinden waar ze zijn en of ze verkocht zijn of misschien te koop staan. Van de instanties hoef ik niks meer te verwachten, die vinden het wel best zo.
Laatst bijgewerkt door Francis op 16-08-04 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 17:04

AID man krijg ik niet meer te pakken...telefoon al meer dan een week uit en de DB man krijg ik momenteel ook niet te pakken maar die is geloof ik al weer op vakantie... De DB man wist volgens mij wel waar ze zijn maar wilde het niet zeggen voordat hij het 'geferifieerd' had bij de politie... en aangezien die zegt niets te weten denk ik niet dat ik van de DB man nog iets nieuws te horen krijg... ook de DB had de zaak eigenlijk al afgesloten.
Misschien dat jij via jouw 'connecties' nog iets wijzer kan worden?
Ik denk dat ik het voorlopig van de inspanning van Bokkers moet hebben. Gelukkig zijn er een paar mensen die wat stallen gaan bezoeken voor me, en het kan zijn dat ik volgende week maar es een rit die kant op maak. Bellen heeft niet zoveel zin, dan zal ik toch moeten uitleggen waar ik naar op zoek ben en ik denk niet dat ik dan iets wijzer wordt.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 09:31

Klopt Skippy1... Lief aangeboden Banish, maar inderdaad zal dat niet werken. Zodra hij merkt dat ik nog steeds op zoek ben zal hij haar zo weer verkassen en haar niet willen verkopen omdat hij nou eenmaal om één of andere rede niet wil dat ik haar terug krijg.
Ik moet het dus wel via via doen en zo veel mogelijk 'achter de schermen' en in het 'geheim', zodat we er achter kunnen komen waar ze staat en óf ze te koop staat/verkocht is.
Hij zal, mocht hij haar wel te koop hebben, ook de prijs hoog houden als hij weet dat ik er achter zit, omdat ik de enige ben die haar mét papier kan krijgen. Hij kan haar zelf niet meer met papier verkopen en dus geen hoge prijs krijgen. Hij denkt dat ik snel geld wil verdienen door haar terug te kopen en dan duur, mét papier weer door te verkopen (alsof ze in de huidige conditie nog veel waard is Verward )
Maar zo is het dus niet. Als ze nu verkocht is en ze staat op een goed adres, ben ik bereid om (wel na enige tijd, zodat ook zéker is dat ze goed staat) een nieuw transfer report te tekenen zodat ze alsnog weer op naam gezet kan worden.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 11:17

Nee, helaas weet ik nog niks meer... DB, AID en Politie zwijgen in alle talen en van Bokkers heb ik ook nog geen nieuws... erg frustrerend dat ik nu helemaal niks meer weet en het ook niet aan 'de grote klok' kan hangen om te zoeken, omdat ik dus niet weet of ze wel of niet te koop staat (en als ik dan een grootscheepse zoekaktie ga houden maak ik slapende honden wakker en dat wil ik dus weer niet...)
Ik wacht het nog even af en ga als ik tijd heb misschien zelf binnenkort die kant maar es op.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 12:05

Ik weet dat ze niet meer staan waar ze stonden. Volgens de DB man is de hengst verkocht en staan de merries 'ergens vlak bij' op een pension/trainings/handels stal (en volgens de DB man 'wist ik dan wel waar...' Verward NIET DUS!) Ik weet niet of het 'vlak bij' de wei is waar ze stonden, of 'vlak bij' de woonplaats van de eigenaar, dat werd in het gesprek ook niet helemaal duidelijk. Of ze te koop stonden kon de DB man me ook niet vertellen (ik ga hem trouwens nog wel weer bellen, want hij zou er nog wel achter aan gaan, maar hij ging vorige week ook weer op vakantie...). Ik heb de man van de politie gebeld die er mee bezig was, maar die weet het ook niet (of wil het me niet zeggen, wat bij deze persoon ook een grote mogelijkheid is, want hij heeft vanaf het begin af aan al tegen gewerkt dat ik ook maar iets te weten kwam) en is ook niet van plan er verder nog achter aan te gaan. Voor de politie is de zaak afgedaan (Dus dan weet je dat, als je ooit onder controle van de politie komt te staan hoef je alleen maar te verkassen zonder te laten weten waarheen en je bent er van af).
Eigenlijk weet ik dus niks...

@ Vera: Er zouden meerdere bokkers in de omgeving rond kijken en stallen bezoeken, maar daar heb ik nog niks van gehoor.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 13:36

Nanouk schreef:
Heb je hen zelf al een PB gestuurd met de vraag of ze er toevallig al langs zijn geweest?


Ik heb met één bokker contact gehad, die naar die v. Helden is geweest, maar daar stond ze niet. Verder zijn er bokkers die rond zouden kijken, maar daar heb ik nog niets van gehoord verder.

Ik ben dus qua stallen/paardenvolk absoluut niet bekend in die omgeving, dus vind het ook een beetje raar dat die DB man zei 'dan weet je't wel', want ik weet het dus niet. Het enige wat ik daar weet is de Paardenkamp, maar't lijkt me sterk dat ze daar staat... Maar dat is dus ook het lastige... ik kan wel rond gaan rijden, maar heb geen idee welke stallen of handelaren waar zitten en bij wie ik kan gaan kijken.
Ik moet het echt hebben van mensen die daar wel bekend zijn.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 15:35

Op Vraag maar raak heb ik al een keer een oproepje geplaatst, maar daar kwamen geen reacties op...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 19:08

Nee, hij bedoelde echt de locatie, want ik heb hem er meerdere keren naar gevraagd, maar hij wilde het niet zeggen omdat hij het nog niet zeker wist en 'de betreffende stal' al die publiciteit niet op prijs zou stellen.

Ik heb inmiddels via de Gouden Gids ook twee handelaren gebeld (v.d. Poll en v. Laar uit Leusden) maar die hadden haar niet op stal en ook niet aangeboden gekregen.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 21:07

Nee, als het goed is niet natuurlijk.
Volgens hem zou het zijn omdat het voor een handelsstal met goede naam natuurlijk geen reclame is om zulke verwaarloosde paarden op stal te hebben, en als ik zou weten welke stal het is, zou iedereen dat te weten komen en dan zouden er heel veel mensen naar die stal gaan om te kijken (alsof ik daar een optocht zou gaan organiseren... Verward als ik eenmaal weet waar ze staat weet ik genoeg, dat hoeft wat mij betreft echt niet aan de grote klok gehangen te worden).
Vond het ook een beetje een ***verhaal, maar goed, als hij niet wil vertellen welke stal het is kan ik hem daar niet toe dwingen.
Hopelijk is'ie snel terug van vakantie (vanmiddag in ieder geval nog niet) en wil hij het als ik em nu te spreken krijg wél zeggen.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 10:02

Heb inmiddels nog wat stallen gebeld, maar zonder resultaat.
Deze heb ik inmiddels gehad:
White Sock Stables
De Boshoeve
Eldorado Kraay
handelaar Bouwman uit Nijkerkerveen

Ik heb nog Nieuw Hagenauwe en de Treekhoeve op m'n lijstje, maar die heb ik nog niet te pakken kunnen krijgen en de Stoethoeve en de Willemshoeve zijn twee stallen die iemand noemde, maar daar kan ik geen telefoonnr. van vinden.

Ik wil nu toch wel iets fanatieker aan't zoeken, want ik heb inmiddels via Desiree te horen gekregen dat een handelaar haar misschien op de paardenmarkt in Utrecht gezien heeft. We gaan proberen na te trekken of dit inderdaad zo is, via de marktmeester o.i.d., maar als dat zo is, is de kans wel erg klein dat ze nog gevonden wordt.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 11:11

Ja, dat is het ook een beetje... Aan de ene kant wil ik nog een beetje terughoudend zijn, maar aan de andere kant weet hij donders goed dat ik naar haar op zoek ben en nu er verhalen over paardenmarkt omhoog komen voelt het alsof de tijd begint te dringen. Want we weten natuurlijk allemaal dat het gros van de paardenmarktpaarden níet bij een leuke eigenaar komen.
Ik weet dus niet zo goed wat wijsheid is op dit moment.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 12:11

Ik ben inmiddels aan't verder bellen geweest om het Utrecht verhaal te checken...
Eerst de markthal gebeld, daar wordt niet op chips gecontroleerd, maar paarden die op transport naar het buitenland gaan, óók als het om 'consumptie-transport' gaat, moeten sinds een paar weken verplicht gechipt en een paspoort. Dus nadat ik bij de KNHS Fly's chipnummer en registratienummer had opgevraagd via via bij het juiste RVV kantoor terecht gekomen en de mevrouw die ik daar aan de telefoon kreeg heeft de dierenarts gebeld die de afgelopen twee weken op de markt in Utrecht is geweest voor chippen en controle's. Hij gaat nu voor mij aan de hand van het chipnummer controleren of ze op een transport naar het buitenland is gekomen. Daar zal wel enige tijd overheen gaan waarschijnlijk, omdat het nogal wat werk is om dat te checken (en ik moet natuurlijk nog afwachten of ze't ook daadwerkelijk gaan doen...'t is natuurlijk lief aangeboden, maar voor het zelfde geld zeggen ze het alleen maar om snel van me af te zijn).
Maar goed, ik heb weer het idee dat ik wat nuttigs doe. Ondertussen probeer ik natuurlijk wel verder te zoeken, eerst nog maar even via handelaren die daar in de buurt zitten, maar misschien kennen mensen hier handelaren die vaak naar de markt in Utrecht gaan en misschien heeft iemand haar gezien. (Hoewel het dus nog steeds niet 100% zeker is dat ze daar inderdaad geweest is...
Ik wilde nog maar geen Fly-ers (leuke Cornelie Knipoog ) maken en dat soort 'publiciteits acties', omdat ik ook nog steeds niet 100% zeker weet of ze überhaupt wel te koop/verkocht is...voor het zelfde geld is ze nog steeds van die eigenaar en heeft hij haar gewoon ergens in pension gezet (hoewel het me dus wel sterk lijkt, want dan was gewoon iets beter voeren goedkoper geweest...). Ik zal in ieder geval nog een keer een oproepje doen elders op Bokt. Misschien zijn er mensen in/rond Utrecht die vaak naar de paardenmarkt gaan en haar misschien gezien hebben.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers