Zadel past niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Zadel past niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 14:06

Ik heb via marktplaats een rood/bruin westernzadel gekocht, het merk is montana, ik heb er wel foto's van, maar weet niet hoe ik ze moet plaatsen. Het zadel is nog maar drie maand oud en heeft nieuw 1500 euro gekost. De man waar ik hem van heb verkocht hem omdat hij wegens ziekte niet meer kon rijden. Zijn kwpnner had een redelijk hoge schoft, dus ik dacht dat het zadel mijn paardje wel zou passen.
Maar helaas, als het zadel op zijn rug ligt kan ik amper een vinger tussen de boom en z'n schoft leggen, dat lijkt me niet goed . Balen dus, morgen kijkt er nog een keertje iemand naar die er veel verstand van heeft, maar daar verwacht ik niet veel van. Ik zet hem zometeen bij ea/tk.
Hoeveel ruimte hoort er eigenlijk te zitten tussen schoft en boom bij een westernzadel? Kan iemand mij misschien helpen met een foto plaatsen? Cheese!


mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 16:00

Dat kan ook, maar bij de koop in zat ook een mooi hoofdstel, die past goed en wil ik graag houden en als ik de boel terugdoe moet ik alles weer terugbrengen, vandaar.
Maar weet iemand hoeveel ruimte er precies hoort te zitten tussen boom en schoft?

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 16:59

oh, dat is niet zoveel als ik dacht, toch maar even serieus proberen dan morgen. bedankt OK dan!

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 17:15

Ja, dat is waar, maar misschien kan ik het zadel ook inruilen en ik mocht het zadel in elk geval twee-en-een-halve week op proef, dus als ik er voor die tijd niet af ben kan ik hem daarvoor altijd weer terugbrengen. Bovendien, en dat is wel een nadeel als je via internet dingen (ver-)koopt, die man woont 230 km verderop.

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 21:31



mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 10:03

Dat is waar Verdrietig
Maar ik ga zo met iemand passen, wie weet heb ik me vergist Knipoog

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 15:04

Tja, ik heb hem gepast en het gaat echt niet, een platgedrukt vingertje is te weinig . Maar zelfs een ander zadel met arabierenboom die ik probeerde pastte niet. Waarom heeft 'ie dan ook zo'n hoge schoft Boos!
Naar wat voor zadel moet ik nu op zoek gaan?
Dit zadel is wel erg mooi, ik vind het echt heel jammer. Als er voor verstrijken van mijn proeftermijn van nu nog plm. anderhalve week iemand is die meer biedt dan ik ervoor heb betaald (en dat was ver onder de nieuwwaarde), al is het een cent, dan mag hij/zij hem hebben. Lachen

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 15:13

He, hoe komt die foto er zo bij? SM??
Dank je wel Haha!
Ik heb het zadel echt goedkoop van die man, hij is ziek geworden en kan niet meer rijden, dat is voor hem al erg genoeg en voor het geld hoefde hij het niet te doen. Dus als iemand een goed bijna nieuw zadel wil voor ongeveer de helft van de nieuwwaarde zou dat mooi zijn, en anders kan ik hem natuurlijk terugbrengen en het over het hoofdstel hebben. Maar hij woont aan de Belgische grens en ik in Enschede, dus dan moet ik weer heen en weer.
Laatst bijgewerkt door mawa op 17-07-04 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 15:20

Doorgezakte rug heeft 'ie niet, alleen een hoge schoft en ja, het zou ook kunnen dat die boom te breed is, ik weet het niet zo goed.

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 15:46

Ja, misschien kan ik hem dan ergens inruilen, bij een zaak waar ze in elk geval ook komen passen en meten. Weet iemand zo'n zaak, waar ze ook verschillende soorten zadels hebben? Ik bedoel, naast westernzadels ook engelse, ik weet nu nml. helemaal niet meer wat ik wil Verward

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 15:56

Mmm, dank je.
Ik zal weer eens flink aan het shoppen gaan dan.

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 16:10

MAAR WAAROM IS ZE NET NU OP VAKANTIE Boos!
Nou ja, we vinden vast wel wat...
Bedankt, nog voor het passen vanochtend Jeanette Lachen , daar hadden we Constance niet bij nodig, als het nu spande om plm. anderhalve vinger, maar dit was wel duidelijk.

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 16:19

Tja, we zullen zien Scheve mond

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 23:28

De boomloze ga ik ook proberen nu, ben heel benieuwd hoe die zit.

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 11:54

Nou ja, ik was op zoek naar een goed tweedehandsje en de prijzen van veel winkels liggen toch iets boven mijn budget, helaas. Maar je hebt gelijk, daar ben ik nu wel achter, want dit is een heel gedoe Schijnheilig

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 15:35

Die man was dus ziek en wilde er gewoon vanaf, om het geld was het hem niet te doen, hij vroeg maar 550 (!) euro, dus iedereen die meer biedt heeft 'm Knipoog Dan ben ik uit de kosten en heb er een hoofdstelletje aan over gehouden. Dat moet toch bijna wel lukken dacht ik, voor een zadel waar hij drie maanden geleden 1500 voor heeft betaald. Maar ik kan hem ook nog terug brengen i.d.d. Ik heb nog een weekje. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers