WN: Makkinga, Tom Calie clinic pleasure/reining

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
piggeljay

Berichten: 1997
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: op de plek waar paarden nog naar je zwaaien

WN: Makkinga, Tom Calie clinic pleasure/reining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 20:29

Hallo mensen, OK dan!
de mellow mounts western trainings service organiseerd op de A OK Livestock ranch in makkinga
op vrijdag en zaterdag morgen 30 en 31 juli weer een western pleasure clinic met Tom Calie
en op zaterdag middag en zondag 31 juli en 1 augustus een reining clinic.
voor vragen en inschrijvingen kunt u contact op nemen met Willem Odendaal tel. nr. 06-51143804 Mail
stalling is aanwezig. komt allen het is heel leuk en leerzaam en alleen kijken mag ook Slim

diamond
Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:23

hallo mijn paard is door tom callie getraind echt supper hoe die met paarden omgaat je kunt met je paard alles doen zo soepel gereden
OK dan!

ThisRockIza

Berichten: 233
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Boelenslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:00

Warren Staas van de Ravenstable is met Steaming Sundance bij de afgelopen clinics van Tom geweest.
Afgelopen weekend in Nieuwe Pekela is hij met Steaming 2e bij de Open reining geworden.
Amber Steenhouwer met WH Dancer werd daar 1e bij de Open Reining en heeft ook een clinic van Tom bijgewoond.

Piggeljay, bedankt voor het naar het Noorden halen van zo'n fijne trainer.
Warren zal deze keer vast weer deelnemen en dan kom ik dit keer zeker toeschouwen.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:13

Jammer dat ik niet kan ivm boktkamp. Ik had erg graag willen komen. Ik ben nu al benieuwd naar de verslagen

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:14

Helaas, kan ik deze keer weer niet komen. Ben dit keer op vakantie, maar als er nog een keer een vervolg clinic komt en ik ben er wel dan doe ik zeker weer mee. Succes iedereen die wel mee doet.

saxtrail
Berichten: 103
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 14:09

hoi
wie is tom calie

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:49

saxtrail schreef:
hoi
wie is tom calie


Een Belgische trainer die onder andere met TT Mighty junior en Classy's white satin op Europese wedstrijden erg succesvol is geweest. tevens is hij co trainer op enkele Amerikaanse ranches.
Ik heb een paar keer een clinic van hem bijgewoond en ik vind dat hij dat erg goed doet
Ik hoorde vandaag nog van een paar mensen dat ze van plan waren mee te doen.

saxtrail
Berichten: 103
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:44

ok,bedankt! ik ga denk ik ook

piggeljay

Berichten: 1997
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: op de plek waar paarden nog naar je zwaaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 22:15

voor iedereen die niet weet wie Tom Calie is. zal ik even een paar persoonlijke zaken vertellen over hem:
Tom is 27 jaar oud Komt uit Belgie en zit al meer als 10 Jaar in de western sport.
hij is eerst jaren lang hulp geweest bij zijn achterneef Patrick daarna is hij voor zich zelf begonnen als trainer.
gaat regelmatig naar Amerika waar hij als co trainer werkt bij: Tim Moss, Scott Mc cutcheon, Tim Lynch, Clint Haverty en Lynda Adlof.
daarnaast is hij meervoudig europees champion western pleasure.
ik ken Tom nu 2 jaar en heb hem voor het eerst ontmoet op de NK in wanroy. ik heb toen ademloos zitten luisteren naar zijn verhalen die hij over zijn paarden wist te vertellen, en vooral hoe hij problemen met paarden wist op te lossen.
Tom heeft een handicap, hij is doof maar dat is ook weer zijn voordeel, want door dat hij doof is hoord hij ook geen gevaar naderen en blijft ten alle tijden rustig op zijn paard, iets wat hij ook op het paard overbrengt. want is het niet zo dat de meeste paarden schrikken omdat wij nerveus worden van wat mogelijk een gevaar kan zijn.
ik heb een paar maal les gehad van Tom en hij blijft ook naar jou toe altijd rustig en vooral zorgzaam, je voelt je geen moment onzeker als hij je uitleg of aanwijzingen geeft. lukt het je niet om je paard dat te laten doen wat hij moet doen, geen probleem Tom neemt je paard even over en hij doet het voor en traint in de tussen tijd je paard even.
praten tegen Tom is geen probleem hij heeft een gehoorapparaat en als je hem recht aan kijkt kan hij liplezen.
het is echt een belevenis om eens met hem te trainen.

RavenStable
Berichten: 32
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Stapelmoor Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:13

Wij zijn met Steamy zeker van de partij. tot Zaterdag. Pling En de volgende keer hopen we deel te nemen met onze jonge hengst Bandit. Pling