Het is definitief! Faiz is goedgekeurd!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Het is definitief! Faiz is goedgekeurd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:43

Party!!
Ons stoere manneke is vanmiddag helemaal goedgekeurd door de veearts, en mag dus blijven! Vanavond naar Johanna geweest om 'm af te rekenen en het te vieren met koffie en gebakjes. Nu is het echt rond! JOEPIEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!
Zijn dus heeeeel erg blij Haha!


Wat minder is, is dat de veearts er vanmiddag toch was, en hij dus meteen even bij Mileen kon kijken. Die is vorige week uitgegleden/verstapt tijdens het rijden. Paar pasjes niet lekker, daarna liep ze weer gewoon door. Maar een kwartier later met uitstappen verstapte ze zich weer, en stond met haar beentje omhoog. (En Mileen is bikkelhard, die piept niet zomaar). 's Avonds een dikke zwelling erop en stokkreupel. Dag erna (meerdere keren per dag afgestapt en koud afgespoten+coolinggel, en Arnicadruppels gegeven) zwelling weg. Paar dagen zwikte ze nog ietsjes in het spronggewricht, maar niet meer kreupel. Voor de zekerheid nog maar even op rust gehouden tot vandaag, want dan zou de VA toch komen. Resultaat: waarschijnlijk een peesblessure.
Begin maar met 6 weken stappen.....
Dus geen Saasveld, geen koeienclinic van de DAWRA, en ook op de rijvereniging-westerndag zit ik zonder paard voor de demo... DAMN!

Nou ja, de eerste week is al om. Als ze maar beter wordt, dan stappen we maar weer een paar weekjes.....

Zo zie je maar weer, goed nieuws komt nooit alleen......


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:55

Thanks Rinus.
Tja, Mileen komt er wel weer bovenop, maar ik heb er zo vreselijk de schurft over in. Ik ben namelijk bang dat ik haar zelf kreupel gedraaid heb (of daar aanzet toe gegeven heb) in de training. Ik was namelijk drie dagen daarvoor weer voorzichtig begonnen om het spinnen in te gaan zetten, omdat ik in Saasveld weer reining had willen starten. Ik had oefeningen mee naar huis gekregen en deed die op die bewuste middag ook. Is niks mee mis gegaan, heb het maar een paar minuten en heel rustig uitgevoerd, maar het blijft toch door m'n hoofd spoken dat ik misschien iets mis gedaan heb waardoor ik haar zelf richting kreupelheid heb gereden......
Aan de andere kant kan ik me geen moment of fout herinneren waarop dat gebeurd zou zijn.
Het lijkt het meest op gewoon Domme Pech. Stomweg verstapt, met een rottig gevolg..... Mileen is het overigens nu al weer spekzat om niks te doen, die staat al te hyperen als ze me met een zadel ziet lopen... Niks voor die merrie, om niet te werken. Daar wordt ze hartstikke ongelukkig van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:46

Anya schreef:
Sonja. Fijn dat de keuring goed is gegaan. Je had het geloof ik niet overleefd als Faiz was afgekeurd. En Dick ook niet als ik het zo lees.

** Dan hadden we wat emmertjes kunnen vullen denk ik ja.... Dat malle beest heeft in een paar dagen tijd supersnel z'n plekje gevonden in de manege, maar zeker ook in ons hart. Het is ook echt zo'n lieverd Lovers Je moet 'm na je vakantie maar snel komen bewonderen hoor! Wedden dat je smelt!!!

Rot van Mileen. Het kan gewoon voorkomen. Daar kun je niets aan doen. Soms verstap je je als mens ook op een heel frutselig dingetje en dan heb je opeens een blessure. Balen, maar geen schuldvraag.

** Ik weet het wel. Maar ik voel het niet...

Saasveld is niks aan te doen... Maar wanneer is die demo? Dan leen je toch een paard...

** Is een traildemo, half augustus. De pest is dat Leonardo echt het talent van een halve diepvrieskip heeft, en Faiz is dan nog niet klaar Haha! Tong uitsteken
Ik zou niet weten waar ik een trailpaard zou moeten lenen...
Misschien de komende weken toch maar proberen om Leonardo e.e.a. wijs te maken Verward


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:15

Door het hek krijg ik 'm ook wel Haha! Alleen in een bootje wil die niet *LOL* *LOL* *LOL*

Maar ik heb al heel lief een heel fijn paard van een medeBokster aangeboden gekregen. Ik kijk even wat ik binnen de club zelf evt. kan regelen, en anders ga ik graag op het aanbod van Tari in. Super hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:21

Yep, van die Johanna was Faiz inderdaad.
De eerste keer dat ik bij haar op stal kwam, was ze toevallig net met Faiz bezig. Enne.... Lovers ...... Haha! Op het eerste gezicht dus....
Die zwarte dekhengst heeft ze inderdaad nog (vraag me niet naar z'n naam, thuis wordt hij Oortje genoemd) Echt zo'n paard waar je vroeger als klein meisje van droomde... Pikzwart, superedel hoofd, heel intelligente ogen, lange manen.... Echt een droompaard.
Ze heeft nu ook een heel mooie witte hengst trouwens. Ook al zo'n droompaard om te zien.
(Maar de allerallerallermooiste hebben wij Tong uitsteken ) Hihi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:30

Nou Carola, al is jouw paard maar half zo mooi als z'n vader, dan is het nog een schoonheid van de bovenste plank! Grappig, volgens mij is dat Arabierenwereldje ook maar heel klein, of niet?
Ken je de pappie van onze Faiz dan ook? Die heet Ekstern.

Karin, je bent van harte welkom hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:50

Horseranch, Faiz komt inderdaad bij Johanna weg.

SymO, z'n halfbroertje lijkt er wel wat op, maar heeft een ander (kleiner) oog en een wat grotere deuk in z'n hoofd Haha!

RK, er staat (stond Verward ) een foto van Faiz in het topic waarvan de link in mijn onderschrift staat (Grote knoop doorgehakt). Tja, ben een beetje bl0nt he, krijg er zelf geen foto op.....


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:00

Thanks RK. Het is echt zo'n schatje! Lovers En hij pikt alles zo gruwelijk snel op, dat het bijna eng is. Binnenbak? Spiegels? Keertje SNORK! en maximaal een pasje opzij, maar dan heb je 't wel gehad! Hij ziet er soms misschien wat heftig uit, maar van binnen is 't de rust zelf Haha! Zoooooo braaf!
Echt een paardje waarmee je uit moet kijken dat je zelf niet te gretig wordt en dus te snel wilt, omdat hij het allemaal wel voor je doet.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers