Welk merk + type broek hebben jullie het liefst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Welk merk + type broek hebben jullie het liefst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:34

Vraag staat in de titel, ik rijd momenteel met een Wrangler, type staat er niet in, maar ik vind het een onding, hij zakt af met het rijden, en de rits schiet steeds open. Voorts is de pasvorm niet helemaal lekker. Ben dus op zoek naar een nieuwe broek om mee te rijden, en vraag me daarom af met welk type broek jullie het liefst rijden, en waarom, en als het even kan wil ik ook weten wat die kost. Ik heb liever geen nauwe pijpen onderaan, maar rechte, maar die ben ik nog niet echt tegengekomen, zijn die er eigenlijk niet bij rij-spijkerbroeken?

Ben benieuwd naar de reacties

DubbelFun

Berichten: 88656
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:36

Ik rij meestal met een Steed's spijkerrijbroek. Dus zonder binnennaad, maar met extra kniekstukken. Wel (te) smalle pijpen helaas, want het is wel proppen om mijn laarzen er onder te krijgen Haha!

Reki

Berichten: 143
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:42

ik rij het liefste in wrangler Cowboy cut met rechte pijpen en daar zit zowiezo een enkele naad aan de binnenkant. Je hebt speciale vrouwe broeken en die zitten over het algemeen beter dan de regulair broeken. Ik koop ze bij Athur in Vorstenbosch en een jaar geleden kosten ze 55 euro. Niet goedkoop zou je zeggen maar de kwaliteit is er dan ook naar, ze kunnen alleen nogal stug zijn maar dat wordt beter als je ze vaker wast. groetjes van Reki

yenopi

Berichten: 920
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Ees (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:43

Ik heb het liefst de Wrangler Texas stretch uitvoering , model bootcut ( zo heet dat toch !? ) .
Maar daar moet je van houden , ik heb sowieso graag broeken aan waar iets stretch inzit ... ( nee geen leggings Haha! )
Ik hoor ook wel van westernruiters dat ze die stretchuitvoering van Wrangler vreselijk vinden zitten ....
Maar omdat ik een grotere maat heb vindt ik het prettiger met rijden .
Lachen

Menna
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:46

Ik draag ook altijd Wrangler voor te rijden, met een enkele binnennaad.. zitten mij het allerbeste, maar dat zal voor iedereen verschillen lijkt me. Nadeel ervan is wel dat de meeste Wranglers smalle pijpen hebben inderdaad, maar bij mij gaan ze toch wel makkelijk over mn laarzen, gelukkig Pling

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 09:03

stretch van "knetterjeans"( texas bull)! damesmodel, hoog in de taille en simpel met rechte pijpen, kost 30 euro! (geen dikke naden tussen je benen)

wildwestwill

Berichten: 433
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:47

maya als hij afzakt doe er dan een riem om met mooie groote buckel persoonlijk vind ik de texas stretch het lekkerst zitten maa helaas niet meer in mijn maat (gaan vanaf 31 ) en heb nu 29 van stretch

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:24

Ik had ook altijd de Wrangler cowboy cut.......maar ik ben sinds kort overgestapt naar een ander model OK dan! van Wrangler........Wrangler DAYTON bootcut low waist....echt geweldig en de pas vorm is eeeeeeeh zeg maar een stuk beter ............Ik heb ze gekocht bij HezaYankee van bokt.......en volgens mij verkoopt Arthur ze ook.........(ik heb hem aan op de foto`s in mijn profiel)

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:49

Ik heb net een stretch Wrangler gekocht bij de Big L in Almere.
Ik heb wel een 34 lengte maat genomen, met rijden kruipt het toch al omhoog en zeker met stretch.
Ik kom met de stretch broek trouwens een stuk makkeljker op mijn paard!!!! Die schijnt de lenigheid te bevorderen....
Hiervoer had ik andere merken die ook best lekker zitten, als er maar een enkele binnenbeennaad is zit zodat je je niet zo gauw open schuurt.

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:59

ik draag het alleen maar een wrangler en dan het type slim fit zit echt heerlijk alleen jammer dat zo'n broek 50 euries kost en ik moet het halen in vorstenbosch en ik woon in zoetermeer!

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 12:46

Wrangler Kate is it voor mij!! Lekkere bootcut pijpen, wat afgewassen op het been en heerlijk om mee te rijden door stretch. Helaas zijn ze niet meer te koop bij de wehkamp. De Wrangler texas stretch is ook wel een fijne. En in kleurtjes te koop.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 13:02

Ik heb een paar van die Wrangler Hipster Bootcut Kate en dat zijn die
dingen waar wel wat stretch in zit
En ik heb nog een Wrangler... Uhhm zonder iets wat erin staat, alleen een
wasadvies...
Boven hwet merkje op de linkerkontzak staat nog een kleiner rood merkje.
Maar daar rijdt ik niet zo vaak mee, omdat ik er zo moeilijk inkom, omdat
hij zo ontzettend stug is Boos!

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:01

Ik heb nu een Wrangler Original (zwart merkje achter op kont zak) maar ik vind het eigenlijk veel te hoog op mn taille. En heeft erg smalle pijpen.
Welke Wrangler is laag op de heupen en heeft een iets uitlopende of rechte pijp??

Mikkee

Berichten: 1377
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:17

Jac schreef:
Wrangler Kate is it voor mij!! Lekkere bootcut pijpen, wat afgewassen op het been en heerlijk om mee te rijden door stretch. Helaas zijn ze niet meer te koop bij de wehkamp.

Dit model is nog volop te koop bij de Lee & Wrangler outlet shop in Roermond!
Zit idd heerlijk OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:25

Iedereen bedankt voor de antwoorden Hier kan ik wat mee Lachen Die broek van Charene, de Wrangler DAYTON bootcut low waist lijkt me wel interessant, maar dan ga ik eens bij Arthur langs moeten en eens gaan passen Lachen De prijzen vallen me trouwens nog mee, had het hoger ingeschat...

@ Wildwestwill, een riem helpt me ook niet, die broek lijkt alleen onder het rijden te groot te zijn, alsof mijn vet dan naar boven verplaatst ofzo Verward Want daarvoor heb ik zelfs moeite om hem aan te trekken Bloos

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:26

ik heb er nu 1 van Diesel.. en die bevalt me zeeeeer zeker wel.. ik weet alleen niet welk type het iss..

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:03

Citaat:
Welke Wrangler is laag op de heupen en heeft een iets uitlopende of rechte pijp??


Haha! OK dan! De Wrangler DAYTON bootcut low waist .......is lager op de heupen dan die andere Wranglers en is ook recht/ wijder aan de onderkant .......echt een TOP broek.........

HezaYankee van bokt verkoopt ze ook....en ze woont in Badhoevedorp..... *LOL* als je haar nummer wilt moet je maar even een pbtje sturen........

Cilian

Berichten: 200
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:23

Ik rij in een life line spijkerbroek. Heeft een enkele binnennaad en rechte pijpen. De pijpen zijn voor de laarzen wel wat krap, maar ik krijg hem er toch goed overheen. Deze kost nog net geen 30 euro en ik koop hem bij de Welkoop.

Heza_Yankee

Berichten: 572
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Badhoevedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:46

Ik rij zelf in de Wrangler Dayton en in de Wrangler Brooken Twill. Beide hebben bootcut en low waist, alleen de dayton is een lichte uitvoering en de Brooken Twill is een donkere uitvoering. Sinds ik deze broeken heb, komt er niet meer zo'n stugge wrangler cowboy cut broek om mijn kont heen Doei, doei

Het zijn trouwens ook broeken die je gewoon kunt dragen. Ik heb mijn vriend er namelijk ik gehesen en die rijdt absoluut geen paard Haha!

blossom
Berichten: 63
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:10

rockies zonder kontzakken, rijden echt superfijn!!!!

Ginger15

Berichten: 484
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:20

Ik rijd in een wrangler cowboycut. Ook heb ik 2 wranglers die ik gewoon naar school aandoe die heb ik gewoon in de winkel bij ons (broekenboerderij) die broek heet wrangler kate en ik heb er ook 1 met wijdere pijpen ik zou alleen niet weten hoe die heet, maar daar rijd ik ook wel eens mee als die andere in de was zit. (is mijn moeder dus helemaal niet blij mee haha Tong uitsteken )

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:13

ik draag of een ouwe afgetraptje levi's (geen last met de naden)
of een Garcia(3e rangs merk maar wel fijn geen dikke naden) en ziet er nog mooi uit ook.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:37

tip: bestel je wrangler bij Drysdales.com in de US, goedkoper dan Arthur en scheelt heen en weer rijden... Maar bestel er eentje tegelijk want met 2 of meer is de totaalprijs duurder en ga je ook invoerrechten en BTW betalen. Ze kosten tussen de 25 en 30 dollar en verzendkosten zijn zo'n 14 dollar, reken maar uit...
Wel handig om je maat/type (kijk in je broek op het label voor het typenr) te weten want terugsturen wordt wat moeilijk... Ook moet je in bezit zijn van een creditcard. Ik heb er inmiddels al 4 wranglers in totaal besteld en gaat prima!

Mafhaf
Berichten: 24
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:54

Ook ik rij gewoon in oude Levi's waar mijn vriend niet meer inpast en ik wel, of van die nep levi's 501 van de handelaar, 2 voor 40 euro, erg degelijk en nergens last van hoor.
Succes!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:15

Ehmm, ik heb een bruinachtig ding voor in de wedstrijd en thuis een zwarte. Geen idee welk merk, maar rijdt wel ok Lachen