western-zadeltje voor shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

western-zadeltje voor shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 16:07

hallo iedereen (ooeh, mn eerste echte post Tong uitsteken).
Ik heb een shetlandertje waar twee meisjes les op krijgen (van mij). Maar omdat het zadeltje wat erop ligt nogal versleten is, ben ik van plan een nieuwe te kopen. Ik was een beetje op marktplaats aan't kijken en zag dat er 3 soorten zadels zijn:
-van die echte kinderzadeltjes met een handvat enzo (ook in leer)
-gewone vzh-zadeltjes (kunststof en leer)
-en western-zadeltjes
allemaal ong. zelfde prijsklasse.
Een western-zadeltje lijkt me erg leuk maar is dat wel zo'n goed idee voor kinderen die nog niet zo goed kunnen rijden? Zelf heb ik alleen maar verstand van veelzeidigheids-zadels, dus wie kan me meer vertellen?

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:11

Die inimini western zadeltjes vind ik echt helemaal niets. Ik heb er meerdere in mijn handen gehad, heb er 2 een tijdje gebruikt voor shetlanders, maar wat een ellende. Ze liggen gewoon voor geen meter. Ik heb ook een tijdje een iets groter western zadel op verschillende shetlanders gehad, dat ging wat beter, maar ben blij dat ik nu alleen nog maar kunststof VHZ zadeltjes heb liggen!

Ik heb op shet gebied veel in handen gehad. Van kinderzadeltjes, tot kleine VHZ zadeltjes, western zadeltjes, pannekoek zadeltjes en zelfs de 1e shet Barefoot in NL. Het liefst zou ik voor de Barefoot gaan, wil je iets 'gewoners' zou ik voor een simpel VHZ zadeltje gaan.

*daar sprak een 19 jarige echte shet ruiter die niets groters hoeft Tong uitsteken*

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 21:12

hmm, zo'n barefoot is me wat te duur iig Scheve mond .
Maargoed, het ligt toch ook aan het zadel en de pony of het zadel goed past want wat bij de ene shet voor gen meter zit kan bij de ander juist perfect zitten. Ik bedoel dus ook meer of je in een westernzadel een hele andere zit moet aannemen dan in een vzh-zadel.

wizz
Berichten: 190
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:29

hoi hey die western zadeltjes kan zelfs nog beter zijn voor die kleine kinderen die nog niet zo goed kunnen rijden het zit steviger en veiliger voor hun ik heb hier veel ervaring mee ik geef namelijk les aan hele kleine beginnende kinderen.
veel sucses met je beslissing

Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:56

Ik heb al jaren een westernzadeltje voor mijn kinderen.
Geweldig!! Ik zou niets anders willen. Ze vinden het zelf ook nog heel leuk ook. OK dan!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:45

Ik stuur je morgen wel even een pb bij interesse? Ik weet denk ik wel een leuke optie.

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 22:48

cornelie schreef:
Ik stuur je morgen wel even een pb bij interesse? Ik weet denk ik wel een leuke optie.


keej is goed Lachen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:49

Yep, ik ben nu nogal heeeeeeeeel erg bezopen Haha! maar morgen is het hopelijk voorbij en dan stuur ik je een pb Lachen