past het zadel????????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:12

Ok, dat de fenders verkeerd om gedraaid zijn weet je dus al (tip van Vera werkt goed).
Alleen een blanket onder een westernzadel is te weinig, daar moet echt iets dikkers onder.
Zoals ik nu tegen het zadel aan kijk lijkt 'ie me niet lekker te passen. Vanaf een foto is dat natuurlijk slecht te beoordelen, maar het was de eerste indruk die ik had.
Boven aan de schouder (rond de schoft) lijkt ie me te ruim en verder naar onder, aan de zijkant van de schouder te smal. M.a.w. de zijkanten van de boom lijken me te stijl voor de schouders van je paard.
Ik wil niet zeggen dat het werkelijk zo is, maar dat was de eerste indruk die ik van de foto kreeg.
Het beste is om iemand te laten langs komen of zelf naar iemand gaan die een 'pasmal' heeft zodat je't zeker weet. Door het zadel op de rug te leggen en zo te kijken kun je nog niet zeker zeggen of het zadel past.
Overigens pas je een zadel zonder pad er onder.
Wel apart trouwens, dat grijs...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:36

Als je nieuwe foto's gaat maken dan zowiezo zonder pad o.i.d. er onder, zodat het zadel rechtstreeks op de rug van het paard ligt.
Een foto zoals je nu hebt gemaakt, zo schuin van voren, en een foto van de zijkant.
En toch het liefst een kenner er bij halen...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers