Neopreen pad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:56

In eerste instantie dacht ik ook dat het kunstofmateriaal van een neopreen-pad niet prettig zou zijn voor een paard, maar ondertussen heb ik dus het tegenovergestelde ondervonden. Een standaard pad (met wol aan de onderkant) leidt bij ons paard onherroepelijk tot schuurplekken aan de achterkant van de pad. Ik hoorde later dat ons paard vroeger om die reden dus ook altijd een extra lange pad op heeft gehad. Bovendien zijn wollen pads in de zomer ook harstikke heet (trek zelf maar eens een wollen trui aan en ga dan een partijtje hardlopen in de zon). Daar gaat een paard dus ook enorm van zweten, en dan krijg je soms van die harde plekken in een pad, en -je raadt het al- daar kreeg ons paard dus ook schuurplekken van Frusty . OK, voorkomen van harde plekken is beter dan genezen, maar toch ... Sinds we met een neopreen-pad rijden (overigens inderdaad zo eentje met ventilatiegaten in de bovenkant) hebben we nergens meer last van. Die dingen worden ook lekker zacht door de lichaamswarmte van het paard en passen zich aan aan de vorm van de rug (ik heb er eentje die onder neopreen is en bovenop vilt). Super dus! Lang leve de neopreen-pad!



Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 15:26

Hee! Dit klinkt goed! Kunstof materiaal dat TOCH ademt. Heb ook maar meteen de catalogus besteld. Wat zullen ze wel niet denken, daar, met al die Nederlandse bestellingen Haha! !

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 15:11

jolijn schreef:
hey paintje ik ben blij dat die pads uitgevonden zijn want van die wollen pads kreeg mijn 'pony' hele grote schuur plekken aan de zijkant aan de onderkant van de pad. Toen heb ik zo'n neopreen pad gekocht en nu zijn ze weg... Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!


Chex?? Pony?? Laat het hem niet horen Haha! Haha! Clown !!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers