HYPP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 21:08

Interessant verhaal. Zet me ook gelijk aan het denken. We hebben zelf een quarter van 3,5 jaar, gekocht toen ze ongeveer een half jaar was. Bij haar zou zich ook Hypp kunnen ontwikkelen, omdat 1 van haar voorouders dat ook had/heeft. Het gaat heel goed met d'r Haha! en tot nu toe had ik dus zoiets van: ik wil dus niet weten of zij het wel of niet heeft, maar misschien is dit wel heel niet zo verstandig. Ik weet het niet Verward Je zou zoiets toch ook wel in Nederland kunnen laten testen?


Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 23:07

Sugarmiss, ik neem aan dat de testen in Nederland wel betrouwbaar zijn, toch? Ik ga binnenkort dus wel even contact opnemen met dat laboratorium in Wageningen, want ik word toch wel een beetje ongerust als ik dit allemaal lees.....

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 14:33

[
[/quote]
Vertoont jouw paard dan symptomen van HYPP? De testen zijn voor zover ik weet wel betrouwbaar ja. Sugar, fill me in Lachen
[/quote]

Nee, mijn paard vertoont geen symptonen van HYPP. maar er staat wel op haar papieren dat ze het zou kunnen hebben.: this horse has an ancestor known to carry HYPP. Die papieren heb ik pas heel laat gekregen en toen wij haar kochten was dit allemaal nog niet zo bekend, in ieder geval niet bij mij. Maar goed, ik heb al gebeld met het lab. in Wageningen en ga haren opsturen enz. En dan wordt het getest....

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 00:00

Sugarmiss: ik weet dat ik de kreet er dan niet van af kan laten halen, maar ik wil het nu ook snel weten vandaar......
Cassidy: Haar vader is Brio Pat Bars, en haar moeder Zippos Rosy Bar. Het komt denk ik van haar moeders kant af, want daar zit dus die Impressive lijn in. Hier zit een impressa Butterfly in en een 3 e generatie terug: impressive dandy. Niet echt positief he. Nou, eerst maar de test doen en de uitslag afwachten. Ze is sowieso wel heel sterk, want ze heeft al 2 operaties achter de rug en een sterk karakter. En ik heb me voorgenomen dat ik me pas zorgen ga maken, als ik me zorgen moet maken.......

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 22:37

Goed nieuws! Ik heb Brio laten testen bij het laboratorium en de uitslag was N/N. Dus ze heeft geen HYPP. Ik wilde dat toch nog even laten weten. *LOL* Gaaf he!

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 09:10

Cassidy schreef:
Hee, van harte gefeliciteerd! Dat zijn zeker goede berichten. Had je het nu in Amerika laten doen of in Nederland? Wordt de vermelding in het papier van je paard nu verwijdert of niet?

Ik heb haar in Nederland laten testen bij het Van Haeringen Laboratorium, omdat ik het gewoon snel wilde weten. Ik wil het nog wel van haar papieren laten afhalen, voor als ik eens met haar wil fokken (nu kan het). Ik weet wel, dat is dan dus dubbel want dan moet je het in Amerika weer laten testen, maar ik weet nu in ieder geval alvast dat het met haar gezondheid goed is en dat was voor mij het belangrijkste.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 43 bezoekers