Trailride op de Veluwe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-01 10:40

Sinds er blijkbaar meerdere mensen in de nabijheid van de veluwe wonen is er geopperd om eens een trailride te organiseren.
Dus wie zou hier aan mee willen doen.
Natuurlijk moeten we wel even wachten totdat de MKZ is afgelopen (en mooi weer zou ook leuk zijn ). Ik heb het dan niet over het Park de Hoge Veluwe, maar gewoon het 'open' gedeelte van de Veluwe.
PS. Ook mensen die niet in de buurt wonen maar interesse hebben zijn natuurlijk welkom.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 12:23

lijkt me gaaf. Als iemand dan nog wil taxieen voor me is het helemaal tof.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 20:09

Aaaargghh...wat jammer nou dat ik niet in Nederland woon!!! Anders had ik zeeeeeker mee gegaan. Als ik mee kan gaan met een trailride dan doe ik dat (mits ze een beetje in de buurt zitten natuurlijk, lol) Zo reed ik met een trailride mee afgelopen 12 april en daar reden 1200 rijders mee. En dan heb ik echt geen 0 teveel getypt *LOL* Ik hoop dat er heel veel mensen reageren en ook echt meedoen Sugarmiss.
groetjes Caballo Party!! Party!! Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 20:17

Hoi! Wij (Dick en ik) hebben zeker interesse, maar hebben zelf al verschillende adresjes die we nog "af" moeten op de Veluwe.
Zo gaan we nog een lang weekeinde naar Jolanda op de TopsRanch in Lunteren, en staat ook de VeluweRanch in Hoenderloo nog bij ons op 't programma als de MKZ-krisis voorbij is.
Maar misschien is e.e.a. wel te combineren? Laten we in ieder geval beginnen met het Boktweekeinde als dat weer kan; gezellig met z'n allen! ('t Hoeven van mij niet perse alleen westernruiters te zijn hoor, bij mij is iedereen me even lief)

Grtz, Sonja

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 21:09

Ik woon wel niet op de veluwe (woon in Amsterdam), maar ik wil wel heeeeeeel graag mee hoor!!! Kan alleen niet met mijn eigen paardje want die is niet zo'n fan van de trailer dus het zou voor haar niet leuk zijn Huilen dat ben ik aan het verhelpen nu maar ik wil haar voorlopig nog niet onnodig voor lange ritten op de trailer zetten...eerst haar vertrouwen geven in de trailer/veewagen... Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 21:14

Jasja, hoe groot is de jouwe? Ik heb nl. een veewagen waar de meeste paarden heel makkelijk oplopen omdat de laadklep breed en niet steil is en er zit speciaal antislipspul op. Bovendien gaat zowel laden als eruit laten vooruit, dus geen geklier met achteruit over een klep eraf, en de paarden rijden achteruit. (staan dus met hun kont achter mij en hun hoofd achteraan in de bus) in twee boxen naast elkaar.
Enigste nadeeltje is dat onze veewagen 10 cm lager is dan een normale trailer; we vervoeren er geen paarden in die groter zijn dan onze Leonardo (1.63)

Misschien kunnen we anders eens rustig oefenen? Mijdrecht is toch niet ver weg voor ons....

Sonja

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 21:22

Ik heb zelf geen rijbewijs en dus ook geen trailer... *LOL*Escala is echt mijn pukkie hoor, ze is hooguit 1,52. Ik heb trailertraining met haar laten doen en we zijn al met sprongen vooruit gegaan, in het begin raakte ze echt in paniek (er is voordat ze van mij was 1 x met iemand mee gereden op de trailer en das dus een hele beroerde chauffeur...ik vermoed dat ze toen bang is geworden want ik ken de eerste eigenaar en die heeft nooit problemen met haar gehad, echt zonde dus! Verdrietig )ik mag binnenkort ook oefenen met laden met het veewagentje van het meisje van stal, maar als je me eens zou willen helpen dan graag Sonja! Ik wil namelijk wel graag dat ze weer wat vertrouwen in veewagens heeft voor ik haar meeneem op een "lange" rit. Snap je wat ik bedoel? Het heeft weinig zin om haar mee te nemen als ze dan helemaal gestressed aan komt he...maar het gaat vast lukken om haar weer een goed gevoel op de rit te geven...alleen ben ik zelf dus niet echt ervaren met laden e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 21:26

Dick en ik wel, dus da's geen probleem. Komen we binnenkort toch gezellie eens een bakkie doen in Mijdrecht en meteen een keertje oefenen?!?
Inderdaad kan 1 verkeerde rit desastreuze gevolgen hebben voor je paard. Maar wij rijden altijd heeeeel rustig en voorzichtig hoor, dus don't worry. Ik heb nooit haast als het liefste wat ik heb achter me staat....

Grtz, Sonja

PS Stuur maar een PB'tje als je een keer af wilt spreken, dan geef ik je m'n telefoonnummer.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 09:37

Ik doe zeker mee aan een rit over de veluwe!!! Nu alleen ff hopen dus dat die MKZ crisis over is en we weer dat bosje in mogen...