beginners trail

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

beginners trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 14:57

ik weet niet of ik de enige ben, maar ik vind het dus best wel lastig dat bijna alle wedstrijden met beginners trail beginnen.
ik heb dus zelf geen vervoer en omdat ik al vroeg moet rijden kan ik nooit met iemand van stal meerijden, omdat bijna iedereen reining rijdt. baal r echt van.

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:00

Hoe zou het dan moeten volgens jou?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:03

Is er een standaard indeling voor een wedstrijddag bij western? Ik weet dat de A/B-pony's in het B-springen ook altijd dat probleem hadden: die moesten elk concours weer als allereerste parcours verkennen en hun sprongetjes maken. Vroeg hun nest uit dus. Op sommige wedstrijden deelde de organisatie dan anders in: beginnen met de E-pony's, of met een hogere klasse. Zou dat een optie zijn of moet er per se worden geopend met beginners trail?

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 15:09

jeanette schreef:
Hoe zou het dan moeten volgens jou?


nou misschien een keer met de reining beginnen ofzo? is misschien een optie.

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:23

Nou weet je: de meeste mensen kijken het liefst naar reining en als je dat 's ochtends vroeg al doet komen er te weinig mensen kijken.

Ik start zelf pleasure beginners. Ik moet ook altijd al vroeg starten. Ik weet hoe je je voelt.

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:37

Hiet in de buurt wordt er veelal gestart met de pleasure

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:45

Ttoen ik nog dressuur reed en ik nog in de B startte was dat ook zo. starten op 8 uur was geen uitzondering. Het is gewoon het minst interessante deel voor normaal publiek om naar te kijken. En dat betekent dat je in de vroege uurtjes weggestopt wordt.

Gewoon even doorbijten, puntjes halen en dan door naar de G-trail of A-trail. Lachen Dan kun je een beetje later weg OK dan!

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:05

eigenlijk vind ik het ook wel logisch dat ze reining als laatste starten (ookal kan het heeel vervelend zijn Knipoog)...allround paarden die bijv. ook trail/hm e.d starten zijn dan alvast lekker los en opgewarmd

maar wat ik weer een nadeel vind, is dat er vaak een enorm tijdsverschil zit tussen de reining en het onderdeel dat ervoor is geweest.

ach zo zijn er zoveel voor en na delen, toch? Haha!

groetjes leanne

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:11

Bij de DAWRA beginnen ze meestal met de pleasure. Voordeel hiervan is dat de paarden gezamelijk kunnen wennen aan de "kale" bak (ipv gevuld met allerlei enge hindernissen). In de middagpauze wordt meestal het trailparcour neergezet en aansluitend volgt dan de trail. De reining is aan het einde van de dag.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:43

Wat bij ons de reden is van het beginnen met de trail dat is dat je het parcour al de avond er voor op kan bouwen!!! En tussen de middag na de beginers reining bouwen we het amateur trail al op