Nieuwe systeem.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bleuberta
Berichten: 471
Geregistreerd: 05-12-03

Nieuwe systeem.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 12:24

HELP..... Ik ben ongeveer 2 jaar geleden met western rijden begonnen(dacht ik)
Maar nu ben ik 2 jaar verder en ik ben er achter dat ik eigelijk niks geleerd heb... ja vooral veel dingen die ik juist niet moet doen!@!!!
Nu ben ik na een andere trainer gegaan en het gaat nu echt stukken beter, maar ik val nog zo vaak in mijn oude systeem.
Ik kan bv de teugels niet goed los laten (slecht dus) tewijl mijn paard echt wil zakken in haar hals en hoofd werk ik haar onbewust te veel tegen!!!! Bloos!
Ik heb zo veel nieuwe dingen geleerd dat ik het allemaal niet meer bij kan houden HIHIHIHIHIHI Haha!
Maar goed ik ga er even een tijdje super hard tegen aan en dan hoop ik dat het allemaal wel weer goed gaat komen...Mijn paardje kan het nu ik nog!!!!!!!!! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:14

Ga er voor jezelf maar vanuit dat je de afgelopen twee jaar WEL wat geleerd hebt. Soms schiet je er namelijk net zo veel mee op als je er achter komt wat je NIET meer wilt.
Van iedereen waar je mee traint/lest/praat etc kun je wat leren. Tja, en de afgelopen twee jaar heb je dus geleerd wat je niet wilt en waar je niets mee opschiet. Ze werkt het nou eenmaal.
Succes met/bij je nieuwe trainer!

bleuberta
Berichten: 471
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 13:22

JA SOnja,
Hier moet ik je wel gelijk in geven je moet namelijk altijd positief blijven denken toch???
Maar het is wel zuur hoor dat ik daar 2 jaar voor nodig heb gehad!!!
Ik kreeg altijd alleen maar te horen dat het GOED ging van mijn instructice...Tewijl dat helemaal niet het geval was, ik (kan ) kon nog een cirkel rijden en dat is echt niet overdreven.
Ik weet dat een goede cirkel rijden echt moeilijk is maar ik verwacht dat wel dat de instructie niet gaat van GOED ZO tewijl dat helemaal niet zo was!!! Snappie!!!???
Maar ondanks alles postief blijven denken en ik ga er voor!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:43

OK dan! Been there, done that.... En dat geldt voor velen, ook hier. Juist daarom is het beter het positief te benaderen. Kwestie van een halfleeg of een halfvol glas. Ik neig de laatste twee jaren naar halfvol Knipoog

Uiteindelijk kom je d'r wel achter dat je er toch wel wat van opgepikt hebt. Al die ervaringen, ook de negatieve, zorgen ervoor dat je uiteindelijk een eigen stijl, een eigen werkwijze gaat krijgen. Je pikt overal hetgene uit waar je wat mee kunt, gaat daar mee werken en spelen, houdt 't één en laat 't ander vallen, en op 't eindje kom je d'r een stuk wijzer weer uit!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:16

een kleine tip
wacht niet weer 2 jaar voor je gaat evalueren wat je hebt gedaan Cool

bleuberta
Berichten: 471
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 14:31

Bedankt BLAZE hihihihi ik ben wel blont hihihi maar dat gaat mijn niet nog een keer gebeuren!@!!!!!!!!!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:12

Ik hoop het
maarja je zou niet de eerste zijn die nu denkt het gevonden te hebben,en toch weer op zijn bek gaat Cool

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:17

bleuberta schreef:
Ik weet dat een goede cirkel rijden echt moeilijk is maar ik verwacht dat wel dat de instructie niet gaat van GOED ZO tewijl dat helemaal niet zo was!!! Snappie!!!???


Eh...de leerling af en toe belonen is wel degelijk bevorderlijk voor zijn werklust en motivatie. Ik weet niet op welk niveau je bent begonnen en tot hoever je bij de eerste instructie bent gegroeid, maar ik kan me niet voorstellen dat het NIETS is geweest.
Dus ja, als een instructeur ziet dat er vooruitgang in zit, mag er een GOED ZO echt wel vanaf. Want echt GOED is het nooit. Je bent nooit klaar met leren en perfectioneren.

Het wisselen van stijl is wel een grote overstap. Maar ook binnen de western bestaan daar verschillende stromingen in, en je moet de tijd nemen om ze uit te proberen om te kunnen oordelen welke stijl bij je past en welke niet.

bleuberta
Berichten: 471
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 15:36

Ik ben er nu in ieder geval wel achter wat ik NIET wil....
Ja de tijd zal leren of ik nu mijn draai beter heb gevonden Scheve mond
Voor mijn teld de regel 60% leer je van 1 iemand en de andere 40% van verschillend(bv dan he)
En idd belonen op zijn tijd is erg goed daar ben ikl lhet ook mee eens maar dan wel als het ook goed is!!!!
En niet als bv mijn paard over de schouder weg loopt of de sterren aan het bekijken is lijkt mijn zo Verward
Maar goed niks geleerd is dan idd ook wel een heel groot begip.......

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:56

erg frustrerend,niet alleen voor jouw,maar zeker ook voor je paard.succes by je nieuwe trainer.