Huh?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Huh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 21:16

Kom ik net in het land om Beartje en Digger eten te geven.
Zie ik dat beide paarden tot op het bot gezweten hebben Bloos! Drijfnat zijn ze geweest met stroompjes zweetsporen overal. Digger een paar aardige schaafwonden.
Digger een ijzer kwijt Boos! (Wiebe had ze er net donderdag onder geslagen).
Ik snapte er niets van; ging opzoek naar een vos oid.......Hoe kan dat nou?? Scheve mond

Toen ze klaar waren met hun eten was het mistery opgelost:

Beartje draaide haar kont naar Digger, knipoogte een paar keer en Digger deed nog een poging om erop te springen maar hij zakte bijna lettterijk door zijn hoeven Bloos
Zijn piemel was knalrood en hij kon geen pap meer zeggen Ach gut

Tot hoe lang is een net gecastreerde ruin ookalweer vruchtbaar??? Nagelbijten / Gniffelen

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:21

o jee Bloos! en jij hem nog laten castreren om dat hij er niks van snapte.
hij leert snel Haha!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:23

Hahahaha. Sta je ook raar te kijken

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:31

Whoehahaha arme Digger.
Ik heb geen idee hoe lang ze nog vruchtbaar blijven!
Maar hoe heeft hij nou zijn ijzer verloren Verward

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:42

haha arme paarden, die natuur ook he Tong uitsteken

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:43

Haha paarden zijn zo dom nog niet Haha!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:46

Marieke schreef:
Maar hoe heeft hij nou zijn ijzer verloren Verward


misschien hebben paarden ook wel meer standjes dan alleen hop er op Haha!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:46

Uh... dat kan 2 maanden zijn, maar soms ook langer... hangt ook af van of'ie nog zaadlozingen heeft gehad na het castreren (bij mensen gaan ze van 6 maanden uit voor het echt 'veilig' is).
Misschien Beartje over twee weken toch maar even scannen...

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:48

6 weken is geen uitzondering, dus houdt die dame maar in de gaten.
Maar bij 'jouw' methode wordt er toch een kontrole gedaan op nog aanwezige zaadcellen ?

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:49

Oeps *LOL* Dan sta je wel even gek te kijken *LOL*

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:53

Vanmorgen rond half 9 waren ze ook al bezig Lovers Ik ging ze eten geven en wilde Beartje even uit het land halen om te kijken of ze nog gevoelig liep.
Ik deed het halster om en liep met haar naar het stroomdraadje, keek achterom om te kijken of Digger uit de buurt was zodat hij niet mee zou lopen, had ik opeens 2 paarden aan het lijntje! (Digger zat bovenop op Beartje, die stiekumerd!).
Dus ze zijn de hele dag vreselijk te keer gegaan denk ik Bloos!

Inderdaad maar even in de gaten houden of ze over een paar weken wel of niet hengstig wordt en eventueel scannen................ *LOL*
Nou ik zou het niet erg vinden hoor, en onze dochters helemaal niet!!!!!
Het wordt absoluut een pracht van een veulen, met een leuk kleurtje waarschijnlijk OK dan!

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:02

hahaha,ik vind het een leuk verhaal. wat een uitslofer,dat ie zelfs zyn yzer verliest. maar ja ,even zo goed,je moet de kat niet op het spek binden. word vervolgd??

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 22:09

Francis schreef:
Uh... dat kan 2 maanden zijn, maar soms ook langer... hangt ook af van of'ie nog zaadlozingen heeft gehad na het castreren (bij mensen gaan ze van 6 maanden uit voor het echt 'veilig' is).
Misschien Beartje over twee weken toch maar even scannen...

Jemig de pemig! Stel je toch voor dat er toch nog een klein Diggertje zou komen Lovers

Citaat:
Maar bij 'jouw' methode wordt er toch een kontrole gedaan op nog aanwezige zaadcellen ?

Nee, ze doen een bloedtest om te kijken of het testosterongehlate is gedaald, meer niet.
Het was zeker gedaald maar nog niet verdwenen Knipoog
Hij is ook officieel ruin verklaard....zal hem de papieren toch maar even laten lezen Haha! Misschien dat het kwartje dan valt *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:19

Dat zou balen zijn als hij idd iets verwekt heeft. Wel leuk natuurlijk, maar hij had er wel iets eerder mee mogen komen Haha!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 22:34

Sugarmiss schreef:
Dat zou balen zijn als hij idd iets verwekt heeft. Wel leuk natuurlijk, maar hij had er wel iets eerder mee mogen komen Haha!

Welnee, ik ben nog steeds reuze blij met mijn keuze! Gisteren heeft Luca (dochter van 6 jaar) Digger uit het land gehaald en op de poetsplaats gezet.
Had ik voor zijn castratie echt niet door haar kunnen laten doen
Vervolgens hebben beide dames een half uur geborsteld en vlechtjes gemaakt terwijl hij heerlijk stond te dutten Cool Droppie Clown

Leuk toch als er toch nog een kleine verrassing zou kunnen komen OK dan!

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:38

O ja zeker leuk, maar nu hij nog zo 'hengsterig' is zul je toch ook uit moeten kijken met een hengstige dame (en kinderen) in de buurt.

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:57

Wij hebben in Feb onze toen bijna 3jarige New Forest hengst laten ruinen niet omdat hij erg"hengst"was maar omdat ik het veiliger vindt (voor mijn kinderen)en fijner voor hem zodat hij ook lekker met derest het land in kon.
Ik moet zeggen dat hij in omgang super lief en braaf is en was ook onder het zadel.Maar als hij een hengstige merrie ziet of ruikt is hij weer op en top hengst en hij dek de merrie`s dus ook in het land .De merrie`s zijn trouwens ook boeven als ze hengstig zijn (ze slepen hem er bijna op !!!!!)
Ik ben hier eigenlijk niet erg blij mee het is een prachtig gezicht hoor dat hij zich zo mooi en groot maakt maar als de merrie`s nog niet dekrijp zijn dan worden er nog wel eens klapen uitgedeeld en bovendien heb ik hem laten ruinen om dit gedonder niet te hebben .Ik ben er dus eigenlijk helemaal niet blij mee!!!!!! Verward Ik hou de merrie`s nu thuis zodra ze hengstig zijn.
Laatst bijgewerkt door elllis op 02-06-04 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:00

jeetje vera .. is dat wel een goede hoefsmid als d eijzers er na een paar dagen al af liggen??????????

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 09:19

sil schreef:
jeetje vera .. is dat wel een goede hoefsmid als d eijzers er na een paar dagen al af liggen??????????

Eeeuuhhh, wat zal ik zeggen *LOL*

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:59

vera"]
[quote="sil schreef:
jeetje vera .. is dat wel een goede hoefsmid als d eijzers er na een paar dagen al af liggen??????????

Eeeuuhhh, wat zal ik zeggen *LOL*
[/quote]

Het gebeurt alle goede hoefsmeden wel hoor!!! Ook mijn dame liet de ijzers geregeld vliegen wanneer ze er net vers onder zaten, *LOL* . Vastkitten met Bisonkit!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:20

FlyingHigh schreef:
Het gebeurt alle goede hoefsmeden wel hoor!!! Ook mijn dame liet de ijzers geregeld vliegen wanneer ze er net vers onder zaten, *LOL* . Vastkitten met Bisonkit!


Nou... ik moet eerlijk zeggen dat het mijn oude hoefsmid (helaas werd het hem voor 1 paard kappen te ver weg want ik zit eigenlijk ver buiten z'n werkgebied, dus heb ik nu een andere) nog nooit gebeurd is... Met Fly niet, maar ook met alle paarden die hij op de pensionstal deed waar ik werkte niet. En daar zaten toch echt wel wildebrassen tussen! Ik heb nog nooit één paard van hem gezien dat een ijzer verloor (en er stonden daar rond de 50 paarden, dus ook wel een 'representative steekproef' zeg maar). Er werden daar ook een paar paarden door andere smeden gedaan en bij die paarden gebeurde het dus wel af en toe.
Ik denk dus zeker dat het ook met de manier van beslaan te maken heeft...

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:27

ik denk het ook francis dat het aan de hoefsmid ligt maar zelfs bij zo'n goeie als die van mij kan het dus duidelijk wel eens voorkomen.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 12:15

sil schreef:
ik denk het ook francis dat het aan de hoefsmid ligt maar zelfs bij zo'n goeie als die van mij kan het dus duidelijk wel eens voorkomen.

Pcies!
Nee hoor, niks dan goed over Wiebe. Het is de eerste echt meedenkende hoefsmid die niet alleen maar aanzijn eigen portomonnee denkt

Maar we hebben de love birds maar uit elkaar gehaald want Beartje kon niet ophouden met Digger te verleiden. Maar of er een veulentje uit gaat komen...ik weet het niet. Diggers prestaties leken veel op toen hij nog op de fantoom kroop......en er weer af. Ik heb nog weinig daden gezien Schijnheilig
Of hij heeft gisteren de daad al meerdere keren uitgevoerd en is het nu gewoon op Haha!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:12

Als zijn 5e been knalrood is, zal er wel meer gebeurt zijn dan alleen maar feesten en er weer af...........als jullie dan toch nog graag een Diggertje willen proberen, laat ze dan 1x per dag samen een half uurtje spelen, dat is nu de enigste en laatste kans, Schijnheilig *LOL* OK dan! .
Wat een stud is Digger toch ook en tegen Beartje kan ik niets anders zeggen dan, "lekker hé???!!!???" Pling

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:32

Bloos! Bloos! Bloos! Bloos! ooooooooohhhhhhh Digger toch......hoelaat kan ik Joelyn brengen Haha! ze is nu heeeeeel toevallig ook heeeel erg hengstig......

hahha wat een verhaal zeg....en ja wie weet volgend jaar toch misschien een klein Diggertje OK dan!

groetjes en een dikke knuffel van Joelyn aan Digger Nagelbijten / Gniffelen