WRAN jeugd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

WRAN jeugd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 00:09

Als je als jeugd ruiter op een wedstrijd in de jeugd klasse start, mag je dan op een andere wedstrijd , waar geen jeugd klasses zijn nog beginners starten.
het gaat dus om kinderen die anders nog de beginners status hebben.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 00:18

Volgens mij moet je, als je eenmaal in de jeugd bent gestart, in de amateur starten (als er dus geen jeugd is), en mag je dus niet meer met de beginners meedoen.

Maar ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen. Bloos

LindaVelingsJarig

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 03:24

Ja, dat klopt.
Als je eenmaal jeugd gestart hebt moet je daarna bij de amateurs starten

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 07:21

ik dacht het al,
wel jammer.

er zijn bij ons in de buurt 2 wedstrijden waar ze jeugd onderdelen uit schrijven OK dan! maar een aaantal ruiters bij mij vandaan zijn nog wel beginner. sommige starten hun 2e wedstrijd.
als ze dus jeugd zouden starten verspelen ze hun beginners status. Huilen

maar zo komen de jeugd klasses weer niet vol Boos! en schrijven ze weer geen jeugd klasses uit op wedstrijden wat ik natuurlijk wel kan begrijpen als er te weinig deelnemers starten.

in het regelboek kan ik het nergens vinden Verward

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:57

AMATEURS "A"
330. Ruiters ingedeeld in deze categorie zijn startgerechtigd in de disciplines 201 t/m 299 indien zij starten op een eigen paard.

331. Ruiters ingedeeld in deze categorie zijn tevens startgerechtigd in de disciplines 401 t/m 499 op een eigen paard, en tevens op een paard van een ander mits zij hiervoor geen vergoeding (financieel of in natura) krijgen (behoudens startgelden en stallingkosten).

332. Ruiters ingedeeld in deze categorie die op 1 januari van het lopend jaar 18 jaar of jonger zijn, zijn tevens startgerechtigd in de disciplines 301 t/m 399 indien zij starten op een eigen paard.

**Dit zijn de jeugdonderdelen

333. Overgang van de indeling in de "A" groep naar de "P" groep vindt plaats indien:
- de ruiter daartoe zelf een verzoek indient; òf
- de ruiter niet meer voldoet aan het gestelde in art. 307.

334. Handelingen in strijd met deze bepalingen kunnen leiden tot uitsluiting van deelname aan wedstrijden voor het lopende en het volgende jaar.

Bron

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 10:22

Ludo schreef:
332. Ruiters ingedeeld in deze categorie die op 1 januari van het lopend jaar 18 jaar of jonger zijn, zijn tevens startgerechtigd in de disciplines 301 t/m 399 indien zij starten op een eigen paard.

**Dit zijn de jeugdonderdelen



maar ze mogen tevens de jeugd onderdelen starten.
dus dat zou dan betekenen dat je alle andere onderdelen ook mag Verward

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:40

Ludo schreef:
AMATEURS "A"
330. Ruiters ingedeeld in deze categorie zijn startgerechtigd in de disciplines 201 t/m 299 indien zij starten op een eigen paard.

331. Ruiters ingedeeld in deze categorie zijn tevens startgerechtigd in de disciplines 401 t/m 499 op een eigen paard, en tevens op een paard van een ander mits zij hiervoor geen vergoeding (financieel of in natura) krijgen (behoudens startgelden en stallingkosten).

332. Ruiters ingedeeld in deze categorie die op 1 januari van het lopend jaar 18 jaar of jonger zijn, zijn tevens startgerechtigd in de disciplines 301 t/m 399 indien zij starten op een eigen paard.

**Dit zijn de jeugdonderdelen

Bron


Naast de andere disciplines die in deze quote staan. Dat is zoals ik het lees, maar ik ben ook maar een leek Bloos

mixie
Berichten: 80
Geregistreerd: 12-11-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:43

Ik weet het niet precies maar ik heb ook jeugd en daarna een keer beginners gestart toen er geen jeugd werd uitgeschreven en ik heb toen niet gehoord dat het niet mog Verward

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:28

Jos schreef:


maar ze mogen tevens de jeugd onderdelen starten.
dus dat zou dan betekenen dat je alle andere onderdelen ook mag Verward


ja zolang het nummertje maar tussen de 201 en 499 valt.
Dus niet 101 t/m 199 Cool

leila777
Berichten: 104
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:34

Citaat:
mooie regel OK dan!

wil jij dit stukje ook in het topic plaatsen.


bij deze!!
hey jos,
als een kind beginner is mag hij zelf kiezen of hij/zij beginner of jeugd wil starten. dat is een nieuwe regel die in het leven is geroepen omdat er zo'n groot verschil zit tussen de "gevestigde" jeugd ruiters en de beginnende jeugd ruiters.

het was bijvoorbeeld niet echt eerlijk als een kind wat voor het eerst een wedstrijd gaat rijden en reining eens wil proberen dan moest starten tegen bijv. een roy, jim of roel. dus is dat nu veranderd.

zijn die WRAN jury's toch lief hé? *LOL*

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:13

Dus een nog niet 18 jarige mag kiezen wat hij start,maar is het dan zo dat hij de ene keer jeugd mag starten en dan weer beginner en dan weer jeugd??

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:26

leila777 schreef:
Citaat:
mooie regel OK dan!

wil jij dit stukje ook in het topic plaatsen.


bij deze!!
hey jos,
als een kind beginner is mag hij zelf kiezen of hij/zij beginner of jeugd wil starten. dat is een nieuwe regel die in het leven is geroepen omdat er zo'n groot verschil zit tussen de "gevestigde" jeugd ruiters en de beginnende jeugd ruiters.

het was bijvoorbeeld niet echt eerlijk als een kind wat voor het eerst een wedstrijd gaat rijden en reining eens wil proberen dan moest starten tegen bijv. een roy, jim of roel. dus is dat nu veranderd.

zijn die WRAN jury's toch lief hé? *LOL*


wanneer ben je dan als jeugdruiter een 'beginner'???

en houd dat dan ook in dat je bijvoorbeeld op een wedstrijd alles jeugd kan starten maar als je dan de reining, pleasure, trail e.d. nog beginners wilt starten, dat dat dan kan?

groetjes leanne

Soxy
Berichten: 17
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:24

Wanneer je dit soort vragen hebt, naam dan eens contact op met de personen die daar alles van weten: wranwesternhorseworld.com

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:10

Soxy schreef:
Wanneer je dit soort vragen hebt, naam dan eens contact op met de personen die daar alles van weten: wranwesternhorseworld.com


Maar als je het hier op bokt zet kan iedereen die eigenlijk ook met die vraag zit of zou komen te zitten er meteen ook achter komen, zitten genoeg wran leden hier op bokt, m'n vriendin is ook lid maar heeft allen na 2 jaar nog steeds geen regelboek Verward

carmella
Berichten: 70
Geregistreerd: 04-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:21

Neem contact op met Henk van Nunen en geef je adres op , vanaf augustus a.s. wordt er bij Henk van Nunen iedere maand (6 weken) een speciale jeugdwedstrjd gehouden. Beginnende jeugd of niet , iedereen kan starten op je eigen paard of een paard dat niet op je naam staat , goede manier om veel wedstrijd ervaring op te doen.
Henk van Nunen 0413 - 363882

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 19:42

Soxy schreef:
Wanneer je dit soort vragen hebt, naam dan eens contact op met de personen die daar alles van weten: wranwesternhorseworld.com
die lezen hier ook Cool
en geven ook antwoord.
en door dit op bokt te vragen hebben meer mensen er wat aan

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 19:42

carmella schreef:
Neem contact op met Henk van Nunen en geef je adres op , vanaf augustus a.s. wordt er bij Henk van Nunen iedere maand (6 weken) een speciale jeugdwedstrjd gehouden. Beginnende jeugd of niet , iedereen kan starten op je eigen paard of een paard dat niet op je naam staat , goede manier om veel wedstrijd ervaring op te doen.
Henk van Nunen 0413 - 363882
zijn dat ook WRAN westrijden.
want mijn vraag ging over de WRAN jeugd klasses

slootje
Berichten: 181
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 23:13

Eerst was het zo dat je onder de 18 verplicht was om jeugd te starten indien er jeugd was uitgeschreven op een wedstrijd. Dat betekend dus met een senior paard op één hand. In Amerika is er volgens mij jeugd-beginner, jeugd-amateur en jeugd-open. In Nederland alleen jeugd-amateur/open.

Mijn dochter (raggie op bokt) start ook jeugd. We werden keurig door de Wran gebelt of we zeker wisten dat we dat wilden ivm de "gevestigde jeugd". Het leek ons echter wel leuk om wat tegenstand te hebben. Dan weet je tenminste hoeveel je nog moet leren Clown .

Tot nu toe komen we helaas weinig jeugd tegen. Helemaal naar Eibergen afgereisd omdat daar jeugd was uitgeschreven: géén animo dus werden ze bij de amateurs gestopt. Daarna naar de Greupstables geweest; 3 jeugdruiters in de trail en 4 in de reining Verdrietig . Da's toch eigenlijk helemaal niet leuk! Punten zijn er op die manier al helemaal niet te halen. Nou ja, je bent natuurlijk al snel 3e of 4e Cool da's natuurlijk hartstikke knap.

Is het niet een goed idee om beginnende jeugdruiters gewoon op 2 handen in de jeugd te laten rijden? Dan hebben ze het iets makkelijker en zijn er wat beter gevulde klassen

Ik heb trouwens ook nog een vraagje: mag je op één wedstrijd zowel jeugd als amateur starten?

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 23:24

met wat slootje hierboven schrijft zit ik dus ook een beetje.
niet voor Roel, maar wel voor een aantal jeugd ruiters die bij mij rijden.
sommige starten voor het eesrt of voor de 2e keer een wedstrijd.

de meeste hebben een oudere pony. met de lesssen rijden we nog met 2 handen met een snaffle, dus op 1 hand op een wedstrijd is niet te doen.

maar bij de beginners kunnen ze wel leuk meekomen.

dus adviseer ik ze toch maar om beginners onderdelen te starten.
hoewel ik aan de andere kant graag de jeugd onderdelen wil vullen.

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:21

carmella schreef:
Neem contact op met Henk van Nunen en geef je adres op , vanaf augustus a.s. wordt er bij Henk van Nunen iedere maand (6 weken) een speciale jeugdwedstrjd gehouden. Beginnende jeugd of niet , iedereen kan starten op je eigen paard of een paard dat niet op je naam staat , goede manier om veel wedstrijd ervaring op te doen.
Henk van Nunen 0413 - 363882


zo dat is een goed idee! ik vind eigenlijk dat er meer stallen zulke dingen moeten organiseren TOPPIE OK dan!