Stelling: voeg de AQHA en de APHA samen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Voeg de AQHA en de APHA samen

Poll eindigt op

Nee, ik ben tegen, er moeten 2 gescheiden stamboeken blijven
8 (33%)
Jaa, ik ben voor, dit lost een hoop problemen op en meer gelijkheid voor showrijders
16 (66%)

Totaal aantal stemmen: 24


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 00:25

Kais schreef:
Ik vind dat elke veulen uit een QHxQH gewoon opgenomen moet worden bij de AQHA, hetzelfde bij de Paints. Waarom al die drukte, alleen maar om de kleur of aftekeningen Verward Ik vind eigenlijk van elk ras dat het stamboek uit moet gaan v/d bouw en aftekeningen geen rol zouden moeten spelen.


Het is niet alleen een probleem van kleur of aftekeningen, de bouw is anders, en het character ook. Omdat er bij de Paints helaas heel vaak alleen op kleur is gefokt heb je er soms wat "lastigere" paarden tussen zitten. Ze zijn doorgaans ook wat minder koel dan de Quarter.

Een Product van QH x QH hoort voor mij bij de Quarter Horses. Maar één stamboek/ras zou ik er niet van willen maken.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:42

Ga voor een gedeelte met SM mee.

Maar wil daar dan ook nog aan toevoegen dat in mijn ogen ook de Paint geen Quarter meer is met vlekken, dat er wel degelijk verschillen in bouw en character te vinden zijn. Waarom vind je zoveel Paints in Halter en Pleasure, en zijn er zo weinig goede Reiners te vinden? Sla de Reiner maar open, het grootste gros aan advertenties zijn Quarters. En laten we ook niet vergeten dat Trashadeous, White Trash en Gunner allemaal crop out Quarters zijn, die volgens de nieuwe witregel bij de Quarters niet eens meer bij de Paints ingeschreven hoeven te worden.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:56

Maar Jeddah, de basis van de Quarters en de Paints is toch hele lange tijd hetzelfde gebleven. Waarom zou je dan terug moeten grijpen op Quarters om Reiningbloed te creeeren? Net zoals de Quarter Reiners uit hun eigen basis heeft kunnen ontstaan, moet dat met de Paint Reiners toch ook mogelijk zijn?

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:33

Hihi, bij ons op stal zijn het juist de mannen met de Paints (een uitzondering, ze heeft een BS) .
Zal ze vertellen dat ze een "verwijfde" voorkeur hebben, gaan ze niet leuk vinden *LOL*

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:48

Het is inderdaad weer eens wat leven in de brouwerij (bokt is akelig rustig)

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:15

Himyar schreef:
Laat iedereen gewoon lekker van zijn paardjes genieten en niet te veel hechten aan wie nou precies de voorouders zijn tot het jaar 1700 en wat voor kleur die dan wel hebben/hadden. Het een is niet perse zoveel beter dan het ander, want je hebt geen ultiem goed en niet goed. Iedereen maakt daarin zijn/haar eigen keuze en velen zijn daarmee gelukkig.


*valt van stoel.
*kruipt er weer op
*leest antwoord nog eens goed door en realiseert dat het er echt staat.

Kan haast niet geloven dat jij dit geschreven hebt, maar ik ben het helemaal met je eens! OK dan! Cheese!
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 27-05-04 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:02

Himyar schreef:
Ik ben net zo goed dol op de Foundation Quarters als op de "modernere" Quarter (met recent Volbloed), altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven.
Dat kwam er in voorgaande discussies dan echt niet altijd uit. Je bleef in mijn ogen maar doorhameren op de TB 's.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:29

Tenfold schreef:
Lastig die moeder natuur.
Dat ze nou niet netjes binnen de lijntjes wil blijven die de AQHA heeft bepaald.
Het wordt steeds gekker.


*LOL* Tja de natuur past zich niet aan.
Dus doet de AQHA dat maar (heeft lang genoeg geduurd voordat ze zover waren)

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:40

Ik denk dat de AQHA een heleboel goed geld misloopt. Kijk maar naar de crop out Quarters die het goed doen in de sport. De hoeveelheden paarden die ze aan het Paint ras verloren hebben (zoals de double dilutes) en de bereidheid om te luisteren wat de leden willen (wat ook niet altijd zo is geweest) vind ik in iig positief.
Het klinkt als een goed geleid bedrijf die nog steeds bereid is om te groeien en veranderingen met vertrouwen tegenmoet ziet.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:26

Adrienne schreef:
Ik heb bv een American Indian Horse en daar ben ik super super trots op. Ik moet er niet aan denken dat mijn paardje plots alleen nog maar een Paint zou zijn, en dus als deze actie over genomen zou worden ineens een bonte Quarter zou zijn dat zou haar te kort doen.


Kan iemand me even het verschil vertellen tussen een Paint en een American Indian Horse?

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers