Bit of Bosal...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Bit of Bosal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 00:05

Klein vergelijkend 'warenonderzoekje'...
Als Dot van't najaar onder het zadel gaat, ben ik van plan om in eerste instantie een bitje (Myler Comfortsnaffel) te gebruiken, maar zodra ze een beetje braaf loopt, over te stappen naar een bosal.

Ik zou graag van jullie (degenen die zelf een jong paard hebben gestart dus) willen weten wat jullie voorkeur heeft en waarom.
(Dus geen uitleg over wat een bit doet en wat een bosal enzo... ik weet wat de uitwerking is en dat alles afhangt van de hand van de ruiter enzo... het gaat mij puur om 'ervarings' verhalen.)
Waarom heb je gekozen voor een bit of juist voor een bosal (side pull eventueel), accepteerde het jonge paard de bosal makkelijk, ben je eventueel terug gekomen op je keuze en zo ja, waarom? Als je een bosal hebt gebruikt, hoe ging het dan met overstappen op scharenbit en één hand?

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis



Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 00:04

Verder niemand ervaring met inrijden op bosal???

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers