basis...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:32

Bij engels werk je ook in via je gewicht, alleen leer je dat nooit op de gemiddelde manege.
En afgezien van de verschillende hulpen: bij zowel western als bij dressuur moet je een paard verzamelen. Dus de kont van het paard eronder en schouders omhoog. (Of anders uitgedrukt: achterhand onder de massa) Bij de dressuur met constante aanleuning, bij de western in het begin door aanleuning, later moet het paard verzameld lopen aan de losse teugel. Bij zowel western als bij dresuur werk je aan het lenig en soepel maken van je paard, de figuren die je rijdt zijn anders.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:28

Een goede dressuurruiter kan zijn paard met een knoop in de teugels en armen over elkaar een proef laten rijden. Helaas word die knoop in de teugels op de maneges nooit geleerd (is daarbij nog levensgevaarlijk ook als ineens al die paarden op elkaar afstormen en rangordes gaan uitvechten Lips are sealed)

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:18

Nienha schreef:
Mijn instructrice (engels rijden) hamert er ontzettend op dat we de achterhand eronder rijden en de paarden niet met de teugels in de krul trekken! Ze ziet liever een paard dat met z'n neus eruit loopt maar wél z'n achterhand gebruikt, dan een paard dat weliswaar in de krul, maar verschrikkelijk op zijn voorhand loopt. Daarbij leert ze ons om juist met je gewicht te rijden. Er zijn dus ontzettend veel overeenkomsten tussen western en engels rijden.


Over die overeenkomsten hadden we het nou juist. En dat jij deze oefening in de lessen geleerd krijgt is een pluim voor jullie manege, de paarden en de instuctie. Wat ik aan maneges in Noord Holland heb gezien wordt het niet meegenomen. Ik heb het zelf op een hele goede stal in Duitsland geleerd.

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers