WN: Wijdewormer 1e DPHC show

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:21

Helaas moet ik ook verstek laten gaan. Ik hoop dat het gips er dan wel net af is (moet dinsdags daarvoor terug naar het ziekenhuis), maar ik denk niet dat ik binnen een week al vlot naast m'n paard kan rennen. Daarnaast is Dot door de lange logeerpartij niet in showconditie. Voor mij begint het showseizoen dus helaas ook pas in Juli (maar eerder dan de Bunschotenwedstrijd, ik ga waarschijnlijk ook naar een show in België)
Ik ben er wel als morele steun voor een vriendin en algemeen suporter!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis



Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:31

Nee, om aan de westrijd mee te kunnen doen hoef je geen lid te zijn. Je moet wel lid zijn om mee te dingen naar de High Point titels of mee te doen met de Paint Horse Challenge (uitleg en regels staan op de site).
Ook betaal je als niet-lid meer voor administratiekosten en stalgeld, dus het is wel de moeite om lid te worden. Als je twee of meer wedstrijden rijdt heb je het er al wel uit.
(Plus dat het gewoon een gezellige club is waar je als Paint eigenaar gewoon mij móet horen! Knipoog )

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 10:30

Hier nog een keer de regels voor de Lead Line en Walk & Trod zoals we ze vorig jaar gehanteerd hebben.

Lead-Line: Dit is een onderdeel voor kinderen t/m 8 jaar, waarbij het paard geleid wordt door een volwassene van minimaal 18 jaar. Het is hierbij de bedoeling dat de kinderen het paard zelf sturen in een stap of jog, waarbij de begeleider het paard onder controle houdt, maar de ruiter zelf stuurt. Ook wanneer de paarden in een line-up achterwaarts gevraagd wordt, moet de ruiter zelf het paard achterwaarts zetten zonder hulp van de begeleider. In dit onderdeel worden de houding en zit van de berijder beoordeelt. Verder kan dit onderdeel qua beoordeling met de Pleasure vergeleken worden, dus vaak ziet men in dit onderdeel dat de outfit van ruiter en begeleider op elkaar afgestemd wordt en ook aan de verzorging van paard wordt veel aandacht geschonken. Een passend (of aangepast) zadel is wel van belang, want de ruiter moet wel normaal met de voeten in de stijgbeugels zitten. De kinderen zijn verplicht een helm of cap te dragen (helm mag in combinatie met hoed gedragen worden)

Walk & Trod: Dit is een onderdeel voor kinderen t/m 12 jaar (officieel t/m 11). Het is vergelijkbaar met de Pleasure, met het verschil dat hier geen lope gevraagd wordt, alleen walk en trod (jog). Ook hier zijn kinderen verplicht een helm/cap te dragen.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:22

Nee, in Nederland niet, maar de Belgische NSBA wel. Lunge line is alleen voor 1 en 2 jarige paarden. Door het PAC programma kunnen de punten die je eventueel bij de NSBA haalt overigens ook op je APHA showrecord komen (net als sinds kort de WRAN punten trouwens! Zie voor uitleg de site van de NPHC)

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:26

Je hoeft GEEN lid te zijn van welke organisatie dan ook... sterker nog, je mag als je een APHA show organiseert niemand weigeren en er mag ook geen onderscheid gemaakt worden in inschrijfgeld (we mogen dus niet voor leden minder vragen dan voor niet-leden. Alleen met stalling en administratiekosten mag dat wel, maar niet met inschrijfgeld. Dat geld dus alleen voor 'approved' onderdelen, de beginnersklasse is speciefiek van de DPHC, dus daar mogen leden wel korting krijgen.)

Alleen als je Amateur wilt starten moet je wel lid zijn van de APHA, omdat je dan een Amateurkaart moet aanvragen. Als je aan de eisen voor een Amateurkaart voldoet en dus een amateurkaart hebt, mag je gewoon open én amateur starten (Om in aanmerking te komen voor een Amateurkaart mag je geen paard van een ander showen, trainen enz. tegen betaling en moet je paard op jouw naam staan of op naam van familie in eerste graad. Ik heb het pas nog ergens heel uitgebreid uitgelegd, even via mijn berichtjes terugzoeken als je't precies wilt weten, heb nu niet zo veel tijd...) Een Amateurkaart is geldig tot 31 Dec. van het jaar dat je'm aangevraagd hebt, ongeacht of je'm in Februari of Oktober aanvraagt en je kunt hem eventueel ook op de wedstrijd aanvragen, maar dan betaal je geloof ik wel meer...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:47

Romkabouter schreef:
>;)

Daar was ik alleen Scheve mond

Maar ik heb me opgegeven. Halter, Hunter, Pleasure en Reinig. Als ze het uitschrijven voor BS, moet ik ook maar meedoen Haha!


Kijk, thát's the spirit!! OK dan!
En dat je af en toe alleen in die bak staat is niet erg. Jouw paard wordt daar alleen maar beter van en daar heb je voordeel bij als er wél anderen bij staan die er voor het eerst staan.
Ik heb twee jaar in m'n eentje in de bak gestaan met m'n veulen, maar die van mij stond als 2 jarige als een huis toen in Duitsland het volkslied gespeeld werd voor de prijsuitrijking van de vorige klasse (werd achter elkaar in dezelfde bak afgewerkt) terwijl de rest (volwassen merrie's, 't was de Amateur halter) begon te flippen. En dan ben je best trots op je paardje *LOL*
Wat ik wel vaak deed als ik alleen was, was achteraf via de ringsteward vragen wat de judge van m'n paard vond en of er dingen waren die ik eventueel kon verbeteren. Meestal kwam de judge dan zelf wel het één en ander vertellen en daar kun je soms veel aan hebben. Dan heb je toch een idee wat ze van je paard vonden, ookal was er geen concurentie.
Als je dat doet, wel via de steward of doorman doen, nooit rechtstreeks aan de judge vragen, dat mag officieel niet, helemaal niet als je later nog rijonderdelen moet starten.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:04

Ok, dus ik kan je dus zó herkennen komend weekend?? Knipoog

Wel grappig... hoewel ik vreselijk baal dat ik niet kan showen nog, vind ik het erg leuk dat ik nu eens wat andere deelnemers kan bekijken...normaal heb ik daar niet zo veel oog voor als ik zelf bezig ben. Schijnheilig
Ga iedereen es góed bekijken! Wow!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:51

Heiko Keuchel

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:59

Aardige judge (hee, voor mij vorig jaar in ieder geval.. Knipoog heb twee keer onder hem geshowed vorig jaar en beide keren de klasse gewonnen en een keer ook Grand Champion geworden... prima judge dus OK dan! Haha! )

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:17

Sugarmiss schreef:
Klinkt Duits Haha!


Yup!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:35

Misschien een overbodige opmerking, maar voor de zekerheid...ROM en Calemity_Jane, zorgen jullie wel dat je het halster van te voren al gepast en op maat gemaakt hebben (misschien moet er een gaatje bij) zoals het hoort...
Neusstuk hoog op de neus, 'keelriem' achter de kaak langs, bakstuk recht en vrij hoog (als dat kan, dat wil niet altijd even goed) en tussenriempje onder de kaak zo veel mogelijk 'wegwerken' tussen de kaken... Kijk nog es even op wat foto's van professioneel geshowde paarden om te zien wat ik bedoel.
De kaak moet a.h.w. 'omlijst' worden door het bakstuk, de neusriem en de keelriem.
Ik zie helaas toch elke show weer paarden met het showhalster om alsof ze er mee uit de wei gehaald worden en dat doet echt afbreuk aan het hoofd van je paard. Probeer het maar eens uit... door het halster te laag te hangen, maak je de neus van je paard langer en bedekt de keelriem de kaak die daardoor niet uitspringt...
(Ik ben er zondag ook al vroeg, dus schiet me rustig aan als je tips of hulp wilt... ik ben degene met de krukken Tong uitsteken )

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:16

SpLaSh_ schreef:
Misschien een stomme vraag hoor , maar ik heb geen idee hoelang het vorig jaar duurde , hoelang duurt het eerste gedeelte , het hengsten gedeelte ? Vanaf 8.30 tot ??? , ik red het namelijk niet om er om half 9 al te zijn , ben er tussen 9 en half 10 , maar wil wel graag Senna zien , en aangezien dat een merrie is en die na de hengsten komt vroeg ik me het af Haha!


Hangt natuurlijk helemaal van het aantal hengsten af, maar om 9 uur ben je zeker nog wel op tijd, om half 10 waarschijnlijk ook nog wel... (maar als het niet zo is, is het níet mijn schuld hoor! Schijnheilig )

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:28

Gaan we samen 'lijdzaam toezien' Gera!
Gips is er af, maar voorlopig ren ik nog niet naast m'n paard. Hoop dat dat eind Juli wel weer zo is...(hmmm eigenlijk eerder, want Dot heeft sinds vorig showseizoen niet veel meer gedaan... moet nog wel wat geoefend en bijgeschaaft worden...)

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:36

Tuurlijk komt iedereen ook naar Bunschoten! We willen toch voor de High Point titels gaan!!
En ik vind het ook wel leuk dat ik nu es uitgebreid naar de anderen kan kijken... heb ik normaal niet veel ook voor... Knipoog

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 21:21

vrolijk schreef:
ohw jee
ik heb het helemaal niet goed gelezen ,dat er een foto kopie van de voor en achter kant van het regestratie van je paard bij moet zitten Bloos

ik dacht dat je het mee moest nemen maar je moest het mee stuuren

dus dat heb ik nu niet gedaan
weet iemand of het veel uit maakt als je dat er niet bij hebt gedaan ?

en het is de pedigree van je paard neem ik aan he ?



Zal geen ramp zijn. Als je zondag een copy meeneemt zullen ze daar waarschijnlijk genoegen me nemen. Neem wel een copy mee, niet het origineel. Copy kun je inleveren en het origineel is een waarde papier, daar moet je zorgvuldig mee omgaan. Nooit meenemen ergens naar toe dus, altijd met copietjes werken.
Van een Paintpapier hoef je trouwens geen achterkant te copieeren. Daar staat, bij een 'oud' papier niks bijzonders op en bij een 'nieuw' staat het transfer fromulier er op. Dat hebben ze niet nodig. Deze zin is over genomen van een ander inschrijfformulier en is alleen bij Quarters nodig (daar staan de tekeningen van de aftekeningen op de achterkant).

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:08

Monnik schreef:
Ik heb ook ingeschreven, maar ik heb er nu al spijt van Scheve mond. Jeetje ik barst van de zenuwen en heb enorme plankenkoorts Huilen. Hopenlijk slaat het niet over op Docsy......


Neem de ochtend van de show zelf een paar druppels Rescue Remedy en geef er Docsy ook een paar, dan gaat het prima!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:03

Geen zinnig woord over te zeggen... hangt zo af van het aantal deelnemers en hoe vlot alles verloopt... Maar een uur per regular klasse ben je zo kwijt, dus het zal wel ergens rond het middaguur worden...
In de schaduw op de trailer met klep en voordeurje open wil vast wel... zó heet wordt het dacht ik toch niet?
Je kunt inderdaad beter niet de hele ochtend in de inrijbak lopen, daar worden ze behoorlijk gaar van en uiteindelijk dus niet te showen. Dan kun je nog beter op het voorterrein een rustig plekje zoeken waar je'm een poosje laat grazen en rondstappen.
Als je'm laat grazen, wel op tijd stoppen, zodat al het gras in z'n maag verdwenen is in je daarna eventuele groene lippen nog kunt schoonmaken.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:10

Gera, ik neem wel het één en ander uit Dot's beauty case mee... mag je wel een likje uit mijn pot...

[edit] Dat schreef ik dus voordat ik besefte dat je zondag niet mee doet en het over de volgende show hebt... Rolleyes
Laatst bijgewerkt door Francis op 04-06-04 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:28

Het is niet zo fijn als de potten die ik uit Amerika heb, maar de paardendrogist heeft ook een soort highlighter en die werkt ook wel. Glis'ning Hilites heet het (pag. 69 van de catalogus).
Ik heb zelf vorig jaar het één en ander bij Schneiders bestelt, o.a. de Highlighter van Ultra (clear omdat Dot wit en bruin heeft, bij een paard dat geen wit om neus of ogen heeft is zwart mooier).
Ik vind deze highlighter fijner dan die van de paardendrogist. Als je'm in je handen warm wrijft, wordt het dunner en dus makkelijker te verdelen. En hoe langer het op zit, hoe meer het (door de lichaamswarmte) gaan glimmen, dus al lekker vroeg op doen. Wél zorgen dat je paard GOED schoon is waar je't op doet, want het haalt het stof naar boven (trekt ook stof aan, dus zorg dat je tijdens het warmlopen een handdoek bij je hebt om viezigheid weg te vegen vlak voor je de ring in gaat. De highlighter veeg je er niet in een keer af).
Schneiders heeft momenteel ook de Pepi Lite conditioner in de aanbieding... als je toch bestelt is dit een heel fijn product om mee te bestellen (de spuitbus is ook érg fijn maar kun je niet bestellen...mag niet in het pakket naar Europa omdat bussen onder druk het vliegtuig niet in mogen... ).
Ze hebben trouwens érg veel fijne spulletjes.. Kwijl Pling

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:07

jeddah schreef:


Oh, die hebben ook zat spullen!
Maar de Ultra spullen zijn vaak ook wel op shows te koop hoor. Vooral in Duitsland staan op de grotere shows vaak een paar goed gesorteerde stands.

Maar Schneiders is erg voordelig met z'n spul. Ik heb vorig jaar van alles laten komen (pakket heeft wel een omweg gemaakt langs een kennis in Canada omdat zij er nog wat dingen in zou doen de ze voor me genaaid had, dus ik weet niet wat de shipping geweest zou zijn) maar zelfs met een vrij hoge shipping was ik nog steeds voordelig uit. Kwam ook wel doordat ik m'n Myler Comfort Snaffel bij hun besteld had en die kostte toen bij hun ruim €100 minder dan wat'ie in Nederland gemiddeld kost! Dan is een beetje extra shipping nog wel te doen!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:50

SpLaSh_ schreef:
[image]
Deze was ook zo leuk ! More Feet Valentine heet hij geloof ik , aahg...Kwijl


Norfleet Valentine... Lachen (of Brody voor vrienden) En ik zal m'n vriendin zeggen dat je'm leuk vond... vindt ze leuk om te horen!

En waarom heb je me niet aangesproken... ik bijt echt niet hoor! Haha!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:57

SpLaSh_ schreef:
...elke keer stond je te kletsen


Ja, maar dat doe ik zo'n beetje de hele dag op een show Bloos (tenzij ik zelf aan't showen ben, dan minder Knipoog ) Veel te veel mensen die ik ken en alleen op shows zie... Haha!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:59

Is dat in de merrie klasse?? Ik kan het niet goed zien, maar volgens mij is dat Corine v. Velthuijsen. Hoe haar paard volledig heet weet ik zo niet, maar ze noemt haar Digger... Een 3-jarige merrie en vette concurentie voor mij!! Inderdaad een leuk paard!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers