stelling: beg. reining proef moeilijker dan 'echte' proef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

stelling: beg. reining proef moeilijker dan 'echte' proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 23:19

Ik heb nu op wedstrijden twee keer een beginner reining proef gereden. Ik vind ze moeilijker dan een gewone proef omdat alles verschrikkelijk snel achter elkaar afgewerkt moet worden. Je -jonge/onervaren- paard krijgt geen moment de tijd om even te settlen en in een soort van ritme te komen.

Een kant op mag ie een volwaardige grote cirkel lopen, andere kant op moet gelijk afgevlakt worden want het is alweer tijd om een rundown te maken. Beide keren ook zat er een kleine langzame cirkel direct achter het changement. Ik snap dat je het reining programma snel wil doorlopen, maar of dit nu de beste methode is om je paard voor te bereiden op het grote werk, vind ik zeer de vraag.

Je kan stellen dat, als je dit te moeilijk vind, jij en je paard nog niet klaar zijn voor wedstrijden, maar dat vind ik niet terecht. Ik heb nu een goede basis. Mijn paard moet nu wedstrijdkilometers gaan maken om wat minder gespannen te zijn op wedstrijden. Als ik haar dan met zo'n proef confronteer waar alle oefeningen in minder dan een minuut doorlopen moeten worden, vind ik dat niet bevorderlijk.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 09:20

misschien een idee voor de oefenwedstrijden.
iets verlengde reining proeven.

ik bedoel dus echte oefenwedstrijden en GEEN beginners klassen.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

stelling: beg. reining proef moeilijker dan 'echte' proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 15:45

KarinG schreef:
Als ik haar dan met zo'n proef confronteer waar alle oefeningen in minder dan een minuut doorlopen moeten worden, vind ik dat niet bevorderlijk.


Je hoeft niet zo hard.. je mag er ook langer over doen.. maximaal 4 minuten dacht ik Lachen

Sja hier heb je niet zoveel aan natuurlijk.... Ik heb die beginnersproeven wel eens bekeken, maar ik vond het maar een beetje rare dingen... Toen ze ingevoerd werden, scheen het wel een uitkomst te zijn dacht ik?

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 16:21

dat het ingevoerd werd was een goed iets,maar toen had ook direct die haast er uitgehaald moeten worden,
natuurlijk is het een mooi gezicht voor het publiek,en natuurlijk heeeeeeeeeeeel mooi als je het beide kunt,maar als het gebracht word op een tempo twee keer sneller dan pleasure,zou iedere deelnemer kunnen groeien in techniek en snelheid,misschien nog plaats voor een tussenklasse?? niet bevoordelijk voor de wedstrijden duurt de dag nog langer.
maar misschien iets voor de onderlinge wedstrijden daar wel zo1`n klasse invoeren?