Reining , the best sport there is????????????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Reining , the best sport there is????????????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 19:32

Reining, the best sport there is?
Kom maar op Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:22

naaaahhhhh, TRAIL!
Viv *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88655
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:41

Ben je melig Jos Haha! Haha! Of deed je paard het super *LOL* *LOL*

OK Reining is mooi om te zien, maar alleen als het goed gebeurd. Ik zie liever een langzame maar technisch goeie proef dan een spectaculere die slordig is uitgevoerd.

Persoonlijk heb ik liever een lekker bosritje... Clown

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:48

Gewoon lekker met je paard naar het bos en strand.
geen druk van prestaties en niemand die op je loopt te zeiken dat je iets niet goed doet.

als het negatief over komt sorry heb verry bad day Lips are sealed

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 21:05

niet melig Haha!
zoals altijd lekker gereden Haha!
alleen super verkouden , ik lijk wel een Trol Knipoog

ik las het onderschrift van saepy en dacht.......een nieuw topic!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 21:24

Zeg je houdt die bacillen toch wel bij je he de 3e? Haha! Ik begin net van die hangende druppel af te komen Vingers aflikken hihihi.
Mag ik trouwens de 3e eens kijken hoe Tjo op die Koe Koe van jou reageert, die zijn wat handzamer van formaat dan die Koe van Harry. Volgens mij vindt ze die ukkies wel leuk, hihihihi. Ze zal die piggy's ook wel interessant vinden bij de ingang.
Oftewel zie je een geel stuiterballetje, dan ben ik dat. Cool
Ajuus!
Viv Party!!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 21:44

Jeetje Jos, moeilijke vraag!

Toen ik nog een echte leek was (nu wat minder???) vond ik het inderdaad het mooiste wat er was.
Maar nu ik bemerk hoe moeilijk ALLE onderdelen zijn, kan ik veel waardering opbrengen voor een pleasure of trail proef en vraag me meteen af wanneer ik (en Fuego natuurlijk) daar ooit klaar voor zijn.

Maar kijkend naar de tapes van bv. een Tod Bergen, kan ik het niet nalaten om hier in de huiskamer mee te 'jellen' en het laat mijn bloed zeker sneller stromen! Tong uitsteken

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 22:12

Hangt er vanaf hoe het uitgevoerd wordt. Ik zie ook goed de kunst in van een goed uitgevoerde trail of pleasure en zeker van een correct uitgevoerde proef western riding.
Afgelopen zondag werd in eersel een wedstrijd verreden en dan kan reining zowel mooi als misdadig zijn. Jan Bogaerts met The Iceman eerste in de open reining (en 2e met een ander paard), heel netjes gereden en dan bedoel ik niet qua houding en zit van Jan maar qua rust, los teugeltje. Liet een perfecte speed control zien en kreeg dan ook spontaan applaus voor de overgang naar zijn langzame cirkel, echt puur op zijn zit gereden. Dan vind ik reining echt mooi. Nog mooier vindt ik het persoonlijk als de ruiter dan ook nog netjes rechtop op zijn paard zit (zoals Mireille .?., 4e open reining), het paard een wat lagere halshouding heeft en een beetje gebogen is in de richting waar die naar toe loopt, maar dat is voor een judge blijkbaar allemaal minder belangrijk. Het viel me op dat de 4 hoogst geplaatsen (Ellen Schuringa was 3e) allemaal hun tijd namen, rustig het paard klaar zetten voor elk onderdeel van de proef ( maar het kan ook nadelig werken voor de mooiigheid van een proef, als er op X langdurig gebumpt en opgepakt wordt om het hoofd en de benen in de juiste positie te krijgen om weg te galopperen of te spinnen)

Maar ik denk ook dat de reining het onderdeel is waar de paarden het meeste te lijden hebben, en dan doel ik op het stelletje klunsen dat hun paard zonodig op hun gat moeten trekken en denken dat het dan een sliding stop is, die zo hard mogelijk tollend om hun as de arena bijna uitvliegen en dan zeggen dat het een spin is.
Ik denk dat er heel wat gevochten, getrapt en getrokken wordt omdat iedereen zo graag reining wil rijden, want dat is toch het heilige eindpunt van iedere westernruiter, ongeact of het paard (en/of de ruiter) er geschikt voor is of niet. Of wordt er in jullie omgeving niet telkens gevraagd of jouw paard al kan spinnen en sliden, of je al aan de reining mee gaat doen. Bij mij namelijk wel.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 22:25

Ik vind alle onderelen mits netjes gereden een vak apart
Maar toch vind ik de reining echt het mooist om naar te kijken
En dat telt ook voor de koeien onderdelen heel mooi om te zien maar ook alleen maar als het netjes gaat.
Ik rijd zelf dus echt niet maar kan wel dagen genieten van goede prestaties

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 23:47

Oke oke, nu moet ik natuurlijk even reageren. Ben zelf natuurlijk een door en door reining ruiter en voor mij eigenlijk ook niets anders. Maar zoals de berichten hiervoor al zeggen het is hard werken om een goed resultaat te bereiken. En hard werken en goede resultaten is topsport. Niet ten koste van je paard, laat ik dat voorop zetten. Ik ben ook van mening dat dit resultaat alleen met doorzettingsvermogen, geduld en een goed paard (QH) bereikt kan worden. Maar ik zal mezelf in een volgende wedstrijd wel eens wagen in de trail ofzo. Oeps wat zeg ik nou weer Frusty .

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

reining

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 23:56

Ik vind reining het mooist om te doen en om naar te kijken. Ik heb heel veel respect voor de andere onderdelen want allemaal zijn ze heel moeilijk als je het goed wil doen. Voor alle onderdelen geldt dat het vaak zwaar onderschat wordt.

Toch is reining ook haat-liefde bij mij. Ik ben er vaak helemaal niet zo trots op om voor de reining te gaan. Want ik zie zo vaak geweld bij de trainingen, fysiek geweld maar zeker ook mentaal geweld. Tijdens de training worden ze zo op hun ziel gezeten zonder dat daar enige opstandige reactie op komt, er lijkt dan helemaal geen paard meer in te zitten, alleen maar onderwerping. En toch lopen die paarden prachtige proeven aan een lange teugel, je kent het wel, die proeven waarvan we zeggen, kijk zo moet het. Is het één onlosmakelijk verbonden aan het ander? Kan alleen een paard dat zo verschrikkelijk op scherp staat een 70+ proef lopen?

Ik trek me maar op aan de uitzonderingen.