gevoelige voetjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 23:29

spotless schreef:
Even wachten kan dus een optie zijn.
Succes met je zoektocht.Gr. Marion

Dit vind ik op dit moment de leukste antwoorden !! Tong uitsteken
Maar dat snappen jullie natuurlijk allemaal. Haha!

Ik houd jullie i.i.g. op de hoogte

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 23:35

Met keuren is het heel belangrijk dat je de keurende arts vertrouwt,
je praat ook niet over goed- of af keuren, je praat over een positief of negatief koopadvies.
Persoonlijk vind ik, dat wanneer er een negatief koopadvies gegeven wordt, je het dier moet laten staan, want als je het beter denkt te weten dan de da, waarom laat je dan überhaupt keuren?
Als een kreupelheid te verklaren is, bijvoorbeeld een balbetrapping, dan zal de da zelf het advies geven om over een week of wat weer terug te komen.

Wanneer een jong en (ik neem aan) redelijk onbelast paard al zo'n klinisch beeld laat zien kan je mijn inziens beter gelijk snel omdraaien en verder zoeken. Het doet er ook niet toe of je een shet, een ezel, een kameel, een KWPNer of een quarter laat keuren, ze horen allemaal rad te lopen.

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 00:08

ook weer een enorme kern van waarheid ............. he ( en nogmaals ) ZUCHT !

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 00:37

spotless"]
[quote="rina schreef:
het kan bij dit paardje natuurlijk idd zijn dat hij net te kort bekapt is (net voor de keuring), maar dan zou hij over een week of 3 weer normaal moeten lopen op het harde. dat heb ik zelf nl al eens meegemaakt, mijn hoefsmid had een 2 jarige even mooi erop willen zetten omdat ze wat rafels aan de hoeven had. en uitgerekent kwam er toen iemand die haar kopen wilde. naar de DA om te keuren en idd wat gevoelig op het harde, we hebben haar 3 weken laten staan en zijn toen nog eens terug gegaan voor herkeuring, toen was alles oke ook op het harde.


Dit paardje is bij ons op stal gekomen en loopt nog steeds als een zonnetje *LOL* Even wachten kan dus een optie zijn. (Off-topic: met haar broertje gaat het ook heel goed, Rina Knipoog )

Succes met je zoektocht.

Gr. Marion
[/quote]

nog veel meer off-topic met de andere zus gaat het ook super. mocht je het niet weten de laatste uit die lijn heb ik zelf nog Tong uitsteken
de hele familie over een paar jaar samen op de wedstrijd

het geeft dus wel aan dat de keuring een moment opname is, maar whiz niet blind op staren. sommige paarden zullen nooit goedgekeurd worden, hoe lang je ook wacht Ach gut .

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 08:48

rina"]
nog veel meer off-topic met de andere zus gaat het ook super. mocht je het niet weten de laatste uit die lijn heb ik zelf nog Tong uitsteken
de hele familie over een paar jaar samen op de wedstrijd
[/quote]

Wij zijn ook van die 'familie-freaks'; wij willen volgend jaar of het jaar daarop met drie generaties gaan teampennen: moeder (Macs Hollywood Star van Diana of eigenlijk 'WSW'), dochter (Spotless Step van ons) en kleindochter (Hollywood MahpiyaLuta ook van ons) Haha! Cool En dat is dan nog niet eens alle familie. Er zijn ook nog wat half-broertjes en -zusjes op stal en op komst Haha!

[quote="rina schreef:
het geeft dus wel aan dat de keuring een moment opname is, maar whiz niet blind op staren. sommige paarden zullen nooit goedgekeurd worden, hoe lang je ook wacht Ach gut .


Helemaal mee eens.
Ik denk Whiz dat je grootste probleem is dat je die DA niet kent en daardoor niet helemaal vertrouwt. Lees het keuringsrapport nog eens door, bel hem of laat desnoods over een paar weken nog eens over keuren door een DA die je wel vertrouwt. Dan hoef je later niet te denken "had ik toen maar...".

Maar als het dubieus blijft LAAT JE NIET VERLEIDEN. Als partikulier kun je je weinig risico veroorloven. Je moet er toch niet aan denken dat je je paard moet verkopen omdat je de DA niet kunt betalen...... Huilen

Gr. Marion

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:59

....en ik denk dat je dit paard niet zo makkelijk de verzekering in krijgt (om eventuele toekomstige dierenartskosten te vergoeden...)
Als je je hart zo op dit paardje heb gezet en je wil toch een vorm van zekerheid, waarom overleg je niet met de eigenaar een foto te laten maken van het gevoelige voetje bij een goede kliniek (Utrecht bijvoorbeeld).
Je ziet, iedereen denkt met je mee Ach gut
Ik snap heel goed dat je het er erg moeilijk mee hebt!!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:11

Toch even een NOTE over het keuren:

Ik had Fuego niet laten keuren toen ik hem kocht. Ik heb hem 2,5 jaar gereden, over stenen, door de blubber, over ijs en sneeuw, noem maar op. Hij heeft nooit een stap kreupel gelopen, niet 1x.
Ik krijg kopers voor Fuego, zij wil hem laten keuren en tijdens de keuring loopt hij te lang niet rad op de buigproef.
Mijn mond viel echt Bloos! van verbazing want dat was wel het laatste wat ik verwachtte. Boos!
Advies van de DA was om hem 2 weken later te herkeuren maar de koper zag daar vanaf.
Daarna heeft hij nooit meer gekreupeld en tot op de dag van vandaag nog steeds niet.
Ik durfde er ook mijn hand voor in het vuur te steken dat er echt niks mis was met zijn beenwerk

Ik vond die hele keuring zeer discutabel; wie zegt mij dat de DA niet te hard gebogen of getroken heeft? Het blijft een mensenhandenkwestie en je hebt geen enkele meting over de kracht die er op dat moment wordt uitgevoerd. Scheve mond
Dus klinische keuringen vind ik goed voor hart, longen, ogen en dergelijke onderzoeken maar wil je een goed inzicht in het beenwerk hebben dan zul je ze toch op de foto moeten zetten.

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 13:08

vera schreef:
Toch even een NOTE over het keuren:
Ik vond die hele keuring zeer discutabel; wie zegt mij dat de DA niet te hard gebogen of getroken heeft? Het blijft een mensenhandenkwestie en je hebt geen enkele meting over de kracht die er op dat moment wordt uitgevoerd. Scheve mond
Dus klinische keuringen vind ik goed voor hart, longen, ogen en dergelijke onderzoeken maar wil je een goed inzicht in het beenwerk hebben dan zul je ze toch op de foto moeten zetten.



Zit ook al wel een kern van waarheid in , de ene DA is sterker dan de andere en hoe kun je nou berekenen / voorkomen dat de DA je paardje letterlijk en figuurlijk een blessure buigt/trekt ?

En i.d.d. ik denk dat het vooral ook mee te maken heb dat ik er zelf niet bij ben geweest !
Ik zal niet zeggen dat ik een conclusie van een DA in twijfel zal trekken, maar het toch met eigen ogen zien is vaak de druppel om het zo maar te zeggen.

POEHHH Ziek het duizelt me allemaal een beetje

carmella
Berichten: 70
Geregistreerd: 04-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:53

geweldig dat er zoveel mensen op Bokt zijn die het bij het goede eind hebben. Een Paint,Quarter of App. moeten net zo goed lopen als een ander ras. Het is inderdaad erg jammer dat er geen keuringen zijn voor de hengsten. Maar het is wel zo dat een eerlijke fokker zoals b.v. Silva v..d Wal alleen met zuivere hengsten fokt waren de andere fokkers allemaal maar zo. hellas zijn er in Nederland niet veel.Het komt helaas in Nederland erg vaak voor dat z.g. eerlijke fokkers hun hengsten maar laten dekken terwijl zij weten dat die hengst zo rot is als..............Het niet meer uitkomen op wedstrijden is dan het excuus.........fokken en showen gaat volgens hen niet samen. Maar een super karakter dat die betrefffende hengst heeft !!!!!!!!! In de advertentie is hij klinisch en rontgenologisch getest , maar kan niet uitkomen omdat hij al lange tijd kreupel is. Waarschijnlij door het verliezen van een ijzer ( denk na)
Het ideale paardje voor jou komt er echt , net als bij zovelen van ons. Ga niet op jacht , vandaag of morgen loop je er tegen aan. In jouw geval met het " paardje van je dromen" is een toekomst met veel andermans ellende waar je veel geld aan uitgegeven hebt.
Veel sukses en erg wijs dat je raad vraagt op Bokt

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:54

Arme Whizzie! Ach gut Je wordt wel van het kastje naar de muur gesleurd met je gevoel hè?

Ik denk dat het inderdaad het beste is als je foto's laat maken, wie weet had ze op die dag wel precies spierpijn van longeren van de dag ervoor. Alles kan, dit is een kanjer van een paard waar jij verliefd op bent en laat je dan ook niet door één of andere DA met een buigproefje uit het veld slaan maar GA ERVOOR, met de Cheese! dan hè bedoel ik...

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 17:17

heb vandaag met de eigenaar gesproken , hij gaat eerst de hoefjes laten kappen en elke avond een half uurtje tot 3 kwartier longeren voor de conditie daarna gaat hij haar ( over een week of 2 ) opnieuw laten keuren ( DUIMEN Hyper! kan niet meer stil zitten en die Haha! is ookal niet van mn gezicht te slaan) ( klinisch en rontgenologisch ! ) op zijn kosten !

Dus wie weet, en als ze dan nog niet goed is weet ik genoeg toch ?

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:20

Heee!!! Geweldig, echt goed nieuws! Nou maar hopen dat ze goed is... Heb je wat meer info? Hoe oud ze is, kleur enzo (Ben wel benieuwd nu)... Echt , ik ga hopen voor je dat ze goed is, dan gaat we samen met onze Tucker meiden de Show stelen hè!?

carmella
Berichten: 70
Geregistreerd: 04-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:17

laat het paard nooit keuren door een dierenarts van de verkoper , altijd een dierenarts die jijzelf weet.

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 00:41

zolang hij/zij klinisch en rontgenologisch gekeurd word voor de verzekering kan het geen kwaad als je niet zelf de DA uitzoekt.
toch ? ( zolang je verzekering maar akkoord gaat ............ )

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:39

Maar voor mijn eigen 'veiligheid' zou ik toch kiezen voor een DA die niet de huis-DA van de eigenaar is.
Een paard de verzekering in krijgen is ook niet alles, het is belangrijk, maar emotie is niet in verzekeringsgeld uit te drukken.

En een verzekering heeft heel veel kleine lettertjes, die meestal niet in jouw voordeel zijn Cool

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:43

carmella schreef:
laat het paard nooit keuren door een dierenarts van de verkoper , altijd een dierenarts die jijzelf weet.

Een DA riskeert niet zijn praktijk voor het goedkeuren van een afgekeurd paard.
Sterker nog, mijn eigen dierenarts was degene die mijn paard afkeurde tijdens de verkoop van dit paard. Dit terwijl hij kon garanderen dat dat paard in 2,5 jaar nog nooit voor kreupelheid oid was behandeld.
Ook hij verbaasde zich over de uitslag maar kon niets anders doen dan hem op dat moment niet door de keuring laten komen en hem 2 weken later alsnog keuren.
Maar voor rontgologisch onderzoek moet je toch naar een kliniek en is er helemaal geen enkel probleem.

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 12:52

ffwat anders dan, ( is misschien een beetje off topic, maar is tenslotte mijn topic, toch ?!? ) als het paardje zowel klinisch als rontgenologisch GOED gekeurd word de volgende keuring, wat zouden jullie dan doen ?
Gelijk aanschaffen of je toch ook afvragen waarom het bij de eerste niet goed is gegaan en dan toch je twijfels houden ?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:23

Als het paard goedgekeurd wordt dan zou ik niet meer twijfelen. Elk paard kan een dagje, weekje een keer niet helemaal lekker lopen.

Hoe oud is het paard overigens?
Ik weet niet of het 3 kwartier longeren echt een goed idee is, ik vind dat erg lang (ook voor een ouder paard) en daar zou het dier alleen maar erger van kunnen worden. 20 minuten is meer dan voldoende aan de longe, vind ik

bugsy

Berichten: 369
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:26

Ik zou er toch zeker voor kiezen om zelf een DA uit te zoeken.
Heb het ook een keer door de verkoper laten doen (was er wel bij) en heb daar achteraf toch spijt van gehad (je gaat toch denken.... Verward)

Over je laatste opmerking:
Bij twijfel NOOIT doen!
Dus blijf vooral naar jezelf en je eigen gevoel luisteren!

Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal afloopt

Heel veel succes OK dan!


(ps. ik ben dat blonde aanhangsel van charene Haha! )

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 20:42

[/quote](ps. ik ben dat blonde aanhangsel van charene Haha! )[/quote]


Aha van Cookie ? hoe is het met haar ?

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:57

bugsy schreef:
(ps. ik ben dat blonde aanhangsel van charene Haha! )

Volgens mij zijn jullie een blond aanhangsel van elkaar want in haarkleur verschillen jullie niet veel Haha!

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 00:18

zullen we er dan maar een blond three-some van maken ? Haha!

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 07:34

Whiz schreef:
zullen we er dan maar een blond three-some van maken ? Haha!
zullen we er maar 4 a 5 van maken hahahaha Nakita en Cindy zijn toch ook blond ...toch Blond Blond Blond Blond Jeeemig ja het blonde mutsenclubje.....enne JP mag er ook bij hoor Haha! Ach gut

En ja als ze goedgekeurd wordt .........kopen OK dan! Succes maar we horen het wel van je........

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 11:06

ja JP past er ook bij , is tenslotte blond !! ( al kun je dat niet goed zien, enne ook niet zo hoog blond als wij Haha! )
Ik zal het met hem overleggen !

Kunnnen we ( ooit ) meedoen met teampenning als de ( uhh minimaal 4 toch ? Blond ) 4 blonds ( de rest kan dan blond suporteren ) !!! Haha! Haha! Haha!
( lig helemaal in een stuip )

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:22

Misschien dat alle blondjes ook weer on-topic willen Haha!