hoe te beginnen met ervaren Shetlandpony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:21

Westernpony9"]
wat voor zadel heb ik nodig, heb je nog verschillende types/modellen? en het hoofdstel, hoe zit het daar mee? Wat zijn de onderdelen van western *barrelrace is daar toch 1 van?*, en hoe gaan ze een beetje?
[/quote]

Er zijn een hele hoop onderdelen. De bekendste zijn wel Reining (grotendeels in galop, met snelle stops en draaien), pleasure, trail en horsemanship. Als je even op internet zoekt of in de paarden enceclopedy kijkt heb je zo gevonden wat het inhoudt.

Van verschillende westernzadels heb ik weinig verstand Bloos Misschien kan je je instructeur laten helpen, of een zadelmaker.
Westernhoofdstelletjes zijn er in veel soorten en maten. Zonder neusriem, je kan er een losse neusriem bij gebruiken. Over het algemeen wordt er begonnen met een gewoon trensje (een snaffle noemen we dat Knipoog ). Zelf ben ik begonnen met een Bosal (een bitloos hoofdstel) en dat beviel ons goed.

[quote="Westernpony9"]
zou je met een Shetlandpony ook wedstrijden kunnen starten *toekomstmuziek, ben ik nu nog helemaal niet mee bezig*
[/quote]

Bij de WRAN mag je met ieder ras starten, dus ook met een shet lijkt me.

[quote="Westernpony9 schreef:
als jullie nog goede Western boeken weten *voor beginners* vertel het me, dan kan ik me daar ook eens in verdiepen.


Ik vond 'Go West' van ik geloof Antje Holtappel een goed en duidelijk boek om mee te beginnen.

Veel plezier en succes met het zoeken van een goede instructeur.

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers