Western leren....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Western leren....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 11:32

Halloo!

Ik heb niet zo heel veel verstand van westernrijden... maar heb er veel over opgezocht en ben naar wat demonstraties wezen kijken..en ik vond het helemaal fantastisch!!! Haha!

Nu wil ik het zelf ook graag leren, samen met mijn merrie Maare...maar die heeft dus ook totaal geen ervaring met western rijden..alleen dressuur... Scheve mond

Nu is mijn vraag. Kan ze dit nog leren, ze is 9 bijna 10. Ze heeft er wel het postuur voor, maar ben toch een beetje huiverig ervoor...heb geen idee hoe ze het zou vinden...nou moet ik dat natuurlijk uitproberen.

Maar ik moet ook een goede instructeur hebben, wil wel graag dat we in goede handen zijn....

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:38

ja hoor, ieder paard kan het in principe leren, onafhankelijk van ras of leeftijd Lachen
alleen idd wat je zelf ook zegt een goede instructeur/trice

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:13

Klopt ras en leeftijd maakt niet veel uit ,alleen moet ze nog wel zonder constante aanleuning kunnen leren lopen.
Want dat is erg belangrijk voor het totaal overschakelen. Een paard wat telkens je hand blijft zoeken is niet meer makkelijk volledig om te scholen.

Waarom schrijf je je niet in voor een clinic. Kun je kijken wat je er van vind en hoe je paard er op reageerd.

tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:04

ik zit met het zelfde probleem
alleen heb ik een heel jong paardje en heb zelf een paar jaartjes geleden ook western gereden
ik heb hem nu engels beleerd maar denk dat het western beter bij ons zou passen

en idd clinic zou wel erg leuk zijn om te proberen maar waar kan ik daar meer info over vinden?

groetjes jenny

Marsan
Berichten: 1302
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:41

En wie weet een heel goed boek over de beginselen van het western rijden??Ikzelf wil ook graag wat meer erover lezen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:37

ja hoor... ze kan het nog makkelijk leren... geen paard (en ruiter) is te oud om te leren.... Haha! Banjer en ik zijn het ook aan het leren... (Banjer is 7.5, en ik heb zelf meer dan 20 jaar "engels" gereden.. bewust tussen aanhalingstekens omdat het meer recreatie was)