sancho boots iemand daar van gehoord?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

sancho boots iemand daar van gehoord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 13:00

ik rij sinds kort western dus ik dacht laat ik ook eens western laarsen aanschaven...dat heb ik gedaan..
Ik heb sancho laarsen gekocht..
Afbeelding
ik hoop dat het plaatje het doet!

Heeft er iemand ervaring met deze laarsen en hoe kan ik ze het beste onder houden ze zijn namelijk van varkensleer(staad er op).
Zijn ze ook geschikt om er ook echt mee te rijden?

alvast bedankt.

liefs nano

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:15

Volgens sommigen is rijden met puntlaarzen 'not-done' en 'hoor' je met 'ropers' (ronde neuzen) te rijden. Dit zou meer voor westerdansen zijn.

Persoonlijk rijd ik al jaren met dit soort laarzen en ze zitten heerlijk. Onderhouden doe ik ze niet; de ene helft zit onder je spijkerbroek en de andere helft wordt toch net zo hard weer vies Haha!

Maar ik denk dat normale schoensmeer het beste werkt Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:16

Ik zou persoonlijk niet zo blij zijn met die schuin aflopende hak. Je spoor moet toch ergens op kunnen blijven hangen?

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:30

Cassidy schreef:
Ik zou persoonlijk niet zo blij zijn met die schuin aflopende hak. Je spoor moet toch ergens op kunnen blijven hangen?


Das idd waar, ik heb een tijdje met sancho's gereden en dat was niet handig.
Maar ze zitten heerlijk!!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:10

En niet iedereen rijdt met sporen tenslotte Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:11

Ik zeg toch ook: ik persoonlijk.... Haha! Lips are sealed

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:14

Het was ook algemeen bedoeld Haha!
Het nadeel van die hakken vind ik juist dat je moet uitkijken met 'afstapjes', soms vergis je je wel eens in de ruimte onder je hak Scheve mond

Donjaja

Berichten: 190
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:21

Hoi,
Ik heb de eerste jaren met Sancho's gereden. Eigenlijk van manege tot aan leasepaard....en toen waren ze ook geheel versleten.
Het model was absoluut vergelijkbaar met die van jou, Nano. Zelf zou ik er nu nooit weer voor kiezen.
De "echte " merken die bedoeld zijn om te rijden, zitten beduidend lekkerder, en gaan, in mijn geval ongeveer 2 x zo lang mee!
Maar je hebt ze nu toch? Draag je ze lekker tot ze op zijn en dan kan je zelf altijd nog kijken wat je de voldende keer kiest.
Overigens onderhoud ik mijn laarzen net zoals mijn zadel + tuig: zadelzeep en leervet. Zijn ze direct waterdicht!
Veel rijplezier gewenst!
Groetjes, Afbeelding Donjaja.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 17:10

Heey, ik heb dezelfde! *grijns*

Ik vind ze lekker zitten, met rijden vind ik het er niet uit zien, maar ik vond ze betaalbaar (Ebay), en ze waren in mijn maat, dus waarom niet...

wildwestwill

Berichten: 433
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 19:57

Zijn prima laarzen zelf heb ik ze van het merk Loblan heb ze al een jaar of 10 wel een paar keer nieuwe zolen er onder de eerste keer laten verzolen met nieuwe leren zool maar die sleet snel vanwege de nattigheid nu heb ik er rubberzolen onder met een profiel ,soort regenbanden, lopen en rijden perfect ,heb ze ook op de motor aan OK dan!
En de punt aan de laars is wel grappig heb je wat anders dan de andere

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 23:01

vanwege die punt had ik ze ook genomen... weer eens wat anders dan andere Lachen
ik heb ze nog niet uitgeprobeert met rijden maar dat ga ik morgen doen.
tja ik was ze vandaag aan het in lopen en aventoe merkte ik wel dat die hak schuin was maar dat is een kwestie van wennen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:11

Ik heb de laatste drie jaar op Sacho's rondgelopen en -gereden maar dan wel de workingboots en niet van die linedancestappers als op de foto Haha!
Was een prima kwaliteit laars, 3x beter dan de Durango's die ik daarvoor had.
Ik onderhoud m'n boots door ze 1x per week flink in te vetten met naturel leervet, met een borsteltje, en dan vooral heel goed onderaan bij de naden, lekker insoppen.
M'n laarzen zijn 3 jaar meegegaan en toen waren ze echt op (dagelijks zwaar gebruik)
Nu heb ik nieuwe van HO, geen idee meer hoe het merk heet, maar wat dikker ehn van zichzelf al lekker vet leer.

lconline

Berichten: 157
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Oudega

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:54

Ik heb ook de sacho workingboot gehad en ik heb er ruim 3.5 jaar op gelopen en toen waren ze me te klein maar waren ze nog goed, zijn niet stuk te krijgen.
ik gebruikte ze ook elke dag

JJocosas

Berichten: 191
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: heemkserk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:31

ik heb mezelf ook en paar sancho's aangeschafd maar er werd tgen mij gezegd dat je daar geen off. wedstrijden mee mocht rijden sugermiss weet jij daar meer van omdat jij ze ook hebt. ook Verward mijn laarzen hebben een puntige neus maar zitten zo lekker en precies dezelfde kleur als mijn zadel.heel mooi gezicht vind ik dat. Cheese!
Daarom vond ik ze ook zo mooi en heb ze voor een prikkie in spanje gekocht 20 euro en echt het echte merk gaaaaaaf gevoel is dat dan.Maar ik zou ze wel graag aan hebben op de wedstrijden.

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:07

Ik ben iemand die rijden met een punt not-done vind. Je kunt je paard er aardig mee prikken in zijn buik. Maar ook dat is mijn mening. Als je een beetje uitkijkt zal het heus te doen zijn, maar ik vind het niet kunnen. Wat niet wil zeggen dat ik de laarzen niet mooi vind, want ik vind ze echt heel tof!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:34

Probleem met dit soort laarzen is dat de zool heel glad is, en je toch riskeert de beugel te verliezen of er zelfs met de hele voet doorheen te schieten. Ik zou er persoonlijk niet mee rijden, vind ze ook niet mooi.

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 15:34

tj..ik heb weinig last van die punt omdat je met je tenen naar voren wijst en niet naar de buik ook bevinden mijn tenen alleen in de beugel en niet mijn helevoet Haha! maar ik wel wel last van die schuine hak als ik af stap ben al twee keer verkeerd gestapt en ook met het in lopen is niet fijn heb eenn hoog aantal blaren op mijn voet..hoort er bij zullen we maar zeggen Pling

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 15:35

Cassidy schreef:
Probleem met dit soort laarzen is dat de zool heel glad is, en je toch riskeert de beugel te verliezen of er zelfs met de hele voet doorheen te schieten. Ik zou er persoonlijk niet mee rijden, vind ze ook niet mooi.

ik heb rubbere ribeltjes zolen dus die zullen niet snel door schieten hoop ik Schijnheilig

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:38

ik heb ook een tijdje met laarzen gereden die zo'n hak hadden en ik vond het vreselijk Scheve mond ....mijn sporen gleden er elke keer vanaf.

maar wat onderhouden betreft, gewoon regelmatig schoonmaken en lekker goed in de olie zetten, dan blijven ze lekker soepel en kunnen ze goed tegen vocht.

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:14

horsea schreef:
mijn sporen gleden er elke keer vanaf.

Zonder sporen rijden Knipoog Knipoog

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 16:20

ik heb trouwens een speciale riempjes op mijn laarsen waar is de sporen aan moet doen en het kan ook zonder sporen en zit het er voor de zier..ga het maar eens uit proberen..de laarsen op de foto zijn niet identiek aan mijn laarsen ik zie de foto nu op een andere pc en hier is de foto veel duidelijker...de mijne zijn zwart en hebben dus die riempje..of ben ik nu op dwaal spoor?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:30

Ik heb Sanchos gehad en koop ze nooit meer! Ik heb ze maar gratis weg gehad want ik kon niet wennen aan die dingen, ik bleef maar blaren krijgen. Gelukkig heb ik nu de (imo Haha! ) meest fantastische laarzen ontdekt, die zitten zo lekker dat ik er mee zou kunnen slapen... Haha! ze hebben trouwens ook een iets schuine hak maar er zit een 'richeltje' waar mijn spoortje op kan rusten. OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:56

Majo schreef:
Ik ben iemand die rijden met een punt not-done vind. Je kunt je paard er aardig mee prikken in zijn buik.


Tong uitsteken Kom je de 20e naar de training in Holten? Ik wil jou heel graag eens zien rijden Haha!

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:56

Sonja"]
[quote="Majo schreef:
Ik ben iemand die rijden met een punt not-done vind. Je kunt je paard er aardig mee prikken in zijn buik.


Tong uitsteken Kom je de 20e naar de training in Holten? Ik wil jou heel graag eens zien rijden Haha!
[/quote]

WOEHAHAHA Haha!
Dat was ook het eerste wat ik dacht hahahaha Cool

Ik heb ook sancho boots. Maar wel met een afgeknotte punt. Ik heb ze sinds mijn strand-tijd en deze laarzen hebben al alles doorstaan. Zeewater, strandritten met veel zand en wind, spuitplaatsen, mest, vele uren lopen en stalwerk en ze doen het echt nog prima. Af en toe nieuwe zolen en hakken en ze zijn weer als nieuw.
Ik vet ze stijf in met Mephisto kleurloos vet en daar blijven ze practisch waterdicht van.
Ze zijn al 9 jaar oud en ik ben npg steeds niet aan nieuwe toe.
(Hoewel, dat is op zich misschien ook wel weer als nadeel aan te merken Schijnheilig )

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:01

nano schreef:
ik heb trouwens een speciale riempjes op mijn laarsen waar is de sporen aan moet doen en het kan ook zonder sporen en zit het er voor de zier..ga het maar eens uit proberen..de laarsen op de foto zijn niet identiek aan mijn laarsen ik zie de foto nu op een andere pc en hier is de foto veel duidelijker...de mijne zijn zwart en hebben dus die riempje..of ben ik nu op dwaal spoor?


Die riempjes die er op zitten zijn voor de sier, daar kun je geen spoor aan bevestigen. Dus je bent idd op een dwaalspoor.