in de sneeuw rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

in de sneeuw rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-01 12:31

Jaja, hier ligt vandaag weer een dik pak sneeuw dus dat wordt weer naar het bos. Ik ga dus regelmatig te paard het bos in als er sneeuw ligt. Zijn er meer die dat doen????? Sommigen verklaren me dan namelijk voor gek Cool maar het is dat altijd zo mooi in het bos en het is ook nog altijd zonder problemen verlopen. Graag zou ik willen weten wie dat dus ook doet Haha!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 12:38

hallo cornelie;

dit is iets wat ik elke winter deed, heel vroeg in de morgen ,in de sneeuw gaan rijden,door bos en over duinen en over het strand,ik mis wassenaar.

ook tussen den haag en wassenaar is er wild te zien ,maar dan heeeeeeeeeeeel vroeg in de sneeuw, zwijnen herten en eekhoorns.

dat was zo fijn, om te doen ,heeeeeeeeeeeerlijk.


Rinus

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 14:50

Ik rijd ook gewoon in de sneeuw. Maar wel moet ik zeker weten dat er geen bevroren plassen onder liggen. Dus ik rij alleen over 'bekende' paden. De eerste keer dat ik met Missy (met schoenen) de sneeuw in ging was het even afwachten of er geen dikke klompen onder zouden komen, maar gelukkig was dat niet het geval. Wel neem ik altijd voor de zekerheid een hoevenkrabber mee *LOL*

Zoals altijd hebben de meiden dikke pret als ze met dit soort weer naar 'buiten' mogen, zeker als ze tegelijk mee mogen Haha! .

Sugar heeft alleen iets tegen sneeuwpoppen... ze duwt ze nl om... Schijnheilig

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 16:01

Helaas....ik niet. Ik zou wel willen, maar Okidokies krijgt inderdaad van die dikke klompen onder haar voeten. Dat loopt natuurlijk helemaal niet fijn voor haar en ik kan ongeveer om de 3 meter haar hoeven uitkrabben.
Bel van de week de hoefsmid om te vragen of hij de ijzer er onderuit kan komen halen. Kan ik natuurlijk zelf ook wel, maar lijkt me handiger wanneer d'r hoeven meteen geveild worden.
Sugermiss vertel eens iets meer over die schoenen?? Hoe werkt dat? Is het veilig?

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 21:07

Hé Monnik: hierbij een plaatje van Missy's schoenen. Ik gebruik ze nu al een paar maanden en ze bevallen nog steeds uitstekend. Missy loopt niet gevoelig meer (is licht hoefbevangen geweest) en heeft geen last van pijnlijke hoeven als ze op steentjes staat.
Je kunt ze niet uittrappen, want er zitten 3 verschillende sluitingen op per schoen. Ze komen uit Australië en heetten Old Mac's. Wil je meer info PB dan even.

http://picserv.mediamonks.nl/pics/ESOHSRDSHHE

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 21:28

Struikelt ze er niet mee? Haar voeten zijn dan toch groter dan ze gewend is?

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 21:42

Nee hoor ze struikelt er niet over. Dat brede valt best mee. Of misschien heeft ze van zichzelf al X-benen *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 21:48