Past mijn zadel goed? Wat vinden jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Past mijn zadel goed? Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 16:48

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo ziet mijn zadel eruit. Ik weet het niet zeker, maar ik heb het idee dat het zadel wat te strak zit. Als mijn pony gewoon staat, komt zijn schoft niet tegen het zadel aan. Als hij zijn hoofd en nek wat hoger heeft wel. En dat is tich niet goed dacht ik. Verder moet ik mijn hand onder de voorbladen (ik weet niet hoe ze hete) wrikken om ze eronder te krijgen. Dus onder dat stukje waar je het borsttuig aan vast maakt. Hoort dat wat moeizaam te gaan, of moet je je handen daar soepel onder kunnen lateb glijden? Ik hoop snel op antwoord, want als het zadel dus niet past, ben ik genoodzaakt een nieuwe te kopen.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

Groetjes Marjolijn


Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 17:22

Dus er zijn al 4 mensen die zeggen dat het niet past. Mijn paardje loopt ook niet graag rond, het kost me altijd veel moeite. Ik vroeg me altijd al af of het door het bit kwam, ik heb ook al erg veel verschillende bitjes geprobeerd, maar het kan dus ook aan het zadel liggen. Doe ik er verstandig aan iemand die er echt verstand van heeft een keer ernaar te laten kijken of hebben jullie zoiets van: we zien al dat het niet past, ga maar een andere halen?

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 17:40

Ik ben erg blij met jullie reacties, ik wacht nog even de reactie van Sablou af, maar jullie hebben me al overtuigd. Miss: vind je dat het zadel te dicht op de schoft ligt? Zou hij dan gewoon te groot zijn? Hij kan namelijk niet verder naar achter, want dan schuift ie steeds terug..... wat dus waarschijnlijk wil zeggen dat ie dus te strak zit....... Maar jullie hartstikke bedankt hoor!!! Ik wilde het graag van anderen horen, omdat ik er toch mijn eigen kijk op heb, en ik graag van jullie wat hoorde...... dit gaat me geld kosten Boos! Maar dat geeft niet, dan gaan we dit jaar gewoon niet naar de Efteling enzo..... een zadel moet goed zitten, klaar. En misschien gaat mijn pony dan zelfs rond lopen!

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 21:29

Dank je, ik ben al een boel aan het regelen. Ik heb in ieder geval al besloten dat dit zadel wel de deur uitgaat.


Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 16:47

Dank je wel Liesbeth. Sablou is gebeld en die komt donderdag keuren. Ik wcht af!

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 18:01

Dank je hoor, om 19.00 zou Sablou hier zijn, dus ik wacht vol spanning!

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 08:44

Conclusie: mijn zadel paste dus niet, omdat mij pony een hele hoge schoft heeft. Sablou gaat nu voor mij een zadel maken, speciaal voor Dancer. Ik ga nu eens flink nadenken wat ik wel en niet wil, en ga volgende week bij hem langs om te kijken naar voorbeelde etc. En als het zadel klaar is, gaat mijn eigen zadel dus in de verkoop. Tot die tijd moet ik wel nog met dit zadel rijden, omdat ik niks anders heb. En zonder zadel rijden was niet fijn voor mijn pony, zei Sablou. En dat kan ik ook niet zo goed. Dat was de update Haha!

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 08:55

Op die foto's zal je wel ff moeten wachten want Louis heeft het zadel niet in een week af hoor Knipoog Maar als het er is zal ik zeker foto's plaatsen! Want dan ben ik zelf ook trots!

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 09:21

Sonja schreef:
Leuk hoor! Heb je de foto's van Natasja's zadel voor Lois wel eens gezien? Die heeft Louis ook gemaakt en die is echt Tong uitsteken geworden!

Nee nog niet, wel een paar foto's van haar en Lois gezien, maar het zadel stond er niet duidelijk op. Dus ik ben er nog steeds reuze benieuwd naar!

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 13:32

Ooooooww!! Zeg dat dan Knipoog Nu weet ik het! Ik vind Roping Joe ook wel erg tof!

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 17:09

Sja, ik volg ook maar de raad op die mij wordt gegeven hoor. En dat ik nu op een zadel rij die niet past......een zadel kun je niet in 2 dagen maken. En verder heb ik geen zadel. Wat moet ik dan? Niet rijden?

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 13:12

DJQuarter schreef:
ik wil je niet gaan vertellen wat je moet doen, het is niet mijn pony. We geven je alleen maar raad.

En ik ben hartstikke blij met alle raad! Het probleem is alleen dat veel mensen altijd wat anders zeggen, en dan weet ik op een gegeven moment ook niet meer wat ik moet doen. De een vindt dit, de ander vindt dat. Ik besluit dan meestal maar de beste raad op te volgen, de raad waarvan ik vind dat die de beste is. Ik pik er wel mijn eigen dingen tussenuit. Ik zal dan ook niet fulltime zonder zadel gaan rijden. Ik ga het binnenkort wel eens proberen en als het bevalt het misscien vaker doen (alleen maar om te kijken hoevaak ik er dan vanaf duvel *LOL* ) en dan zien we wel weer verder.
Maar blijf vooral raad geven! Daar leer ik van, anderen die het lezen misschien ook. Maar je moet begrijpen (maar dat begreep jij ook Knipoog ) dat het enkel bij raad blijft en ik zelf kijk of ik er iets mee doe. Ik kan je wel vertellen dat ik een fijne, leuke en gezellige pony heb, die alles wel best vind. Dus het is geen gemeen en bijtgraag paard geworden vanwege zijn nietpassende zadel. Ik rij er verder al 2,5jaar op (totdat ik tot de conclusie kwam dat het niet past) dus zelf zie ik er niet zoveel problemen in als ik er nog een paar maandjes op verder rij. Hier mag zoveel commentaar op gegeven worden als men wenst, maar zo is het. Simpelweg ook omdat ik gewoon geen ander zadel heb.
Tot zover, over en sluiten.

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 19:56

sablou schreef:
a- Het betreffende paard heeft een sterk afwijkende maat boom in het westernzadel nodig.

Ik heb een sterk-afwijkende-maat-boom-paard Haha!, die niet van leveranciers houdt *LOL* *LOL* OK dan!

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 17:49

Morgen komt Louis weer om mij wat zadels te laten zien (ik kon helaas niet naar hem omdat ik geen auto had) en dan nog een beetje meten enzo..... en dan kan ie volgens mij wel beginnen! Spannend!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers