paard in de lucht met sporen uitleg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

paard in de lucht met sporen uitleg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 14:58

wow wat veel reacties , nou ik zal vertellen hoe alles begon het begon allemaal toen hij een klein opdontertje was en ik ook , hij was net de basis geleerd van dressuur , ik mocht een eigen pony en was meteen verliefd op hem de hele zomer ging het goed , kreeg ook echt een band totdat de winter eraan kwam meneer veranderde ineens leek wel een wandelende tijdbom , hij liep altijd al een beetje te sukkelen in de bak , maar nu begon die ineens vanuit een sukkeldrafje ineens rodebokken te geven springen in de lucht achterlijk doen werd ook in de winter erg bang ging alleen maar rijden in de bak longeren kon niet want dan ging die naar je toe stijgeren erg dominant , we hadden ook geen bakhekje om de longeerbak vroeger dus hij racte er altijd uit. toen hebben we ook hulp gezocht was pas 14 toen , en we moesten toen ook 4 keer per week lessen alles ging goed totdat ie weer uitbarste was toen zo bang geworden durfde er toen ook niet meer op , toen hadden we iemand erop gezet die blijft op ieder vervelend bokpaard en moeilijke paarden zitten , nou die stapte op en hij liep poeslief mee totdat ie ineens uitbarste en hij bokte net zolang totdat ze eraf lag , zo ging het de hele winter door we werden er een beetje hopeloos van , later kregen we een longeerbakhekje eindelijk en was ik niet meer bang van hem was weer zomer , en als die naar me toe stijgerde kreeg die gewoon een klets , longeren kan nu zelfs zonder lijn zo lief is ie geworden , maar even terug te komen op het rijden , toen zij mijn instructeur mischien moet je meer afwisseling doen en eens naar buiten gaan , dat deden we hoe vaak hij eerder aankwam dan ons op de manege dat willen jullie niet weten , toen later ging het weer beter hij liep lekker en de dressuur ging ook goed ging weer aardig wat tijd over heen hij kon ook lekker lopen nog wel langzaampjes maar meneer liep aan de teugel en deed wijken enz. . toen moesten we met sporen gaan rijden op de zweep reageerde meneer niet eens meer . toen liep die lekker door als ie eenmaal in de gaten had dat we sporen omhadden dan liep die lekker voorwaarts zonder hem aan te tikken ermee alleen het gevoel al zo ging het een poos goed alleen het buitenrijden was een probleem toen mocht ik een keer een westernzadel proberen was gelijk verkocht , ik voelde me zo veilig in dat zadel dacht dat ik de hele wereld aan kon , hij kon buiten bokken wat ie wilde hield me gewoon vast en dreef hem vooruit toen was de lol er van af en deed ie niet meer vervelend buiten . hij probeerd altijd onder het werk uit te komen , maar als je hem eenmaal aan het werk hebt dan gaat het wel toen ging ik me meer intreseren in western vond dressuur ineens een stuk saaier reed wel wedstrijden maar vond er eigenlijks niks aan heb ook een poosje springen gedaan maar ben daar ook mee gestopt vond het een beetje gevaarlijk worden meneer sprong alles maar dan een meter hoger als het hoort , ben geopereerd aan mijn borsten dus het idee dat ik eraf zou vliegen en op mijn borsten zou knallen was wat minder. dus ben westernlessen gaan nemen. me paard leert zo supersnel hij vind het ook leuk maar sinds kort rijd ik met sporen met wiel die grote dan . ging in het begin ook goed liep lekker door hoefde ze af en toe maar te gebruiken , maar de laatste tijd begon dat gesteiger hij bokt allang niet meer buiten gaat ook super geweldig hij loopt ook buiten heel voorwaarts , maar de laatste tijd dat ie ineens op zijn rem staat en ineens niet meer wil lopen en ik drijf hem aan met kuitdruk en reageert er niet op dan met sporen meneer gaat als een ideoot naar achter lopen , zodra ik een pets op zijn bil geef gaat ie weer naar voren ,maar buiten doet ie het nou ook nou rijd ik niet met zweep , doe vaak ritten maken van 4 uur buiten en dan ineens zomaar als ie voorloopt staat ie stil en gaat ie achterwaarts lopen dan wil die het bruggetje niet over hij wacht netzolang totdat iemand anders voorgaat soms draai ik hem om en laat ik hem achterwaarts lopen dan doet ie het wel , maar gaat ook zomaar stilstaan als ie voorloopt en achterwaarts richting sloot en dan de lucht in en als je hem dan drijft naar voren gaat ie alleen maar sneller de lucht in dit is echt sinds ik met sporen rijd , doe ik ze af buiten dan loopt ie niet voor. doe ik ze om en gebruik ik ze niet loopt ie wel voor alleen af en toe die stilsta akties , maar met zweep naar buiten heplt niet kan hem een mep verkopen boeit hem niet in de bak presies hetzelfde zodra ik zonder sporen rijd dan wil die ineens niet werken , voor de rest kun je alles met hem doen , zonder zadel naar buiten spelletjes doen enzo , ben onderhand nu 19 heb veel meegemaakt maar ken me paard door en door , en als ie stilstaat gaat ie ook geen pas vooruit wat je ook doet. en afstappen doe ik echt niet hij is 100% verkeersmak schrikt nergens van maar alleen af en toe heel eigenwijs .

bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 14:59

deel 2 zal ik maar zeggen wie snapt het nu wel een beetje ?

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:01

Lijkt me niet nodig om daar een nieuw topic aan te wijden. Het oude volstaat nog prima.
Dus een slotje.