Certificate of Registration zwervende...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Certificate of Registration zwervende...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 22:11

De dag nadat ik Digger (Seegenerlsgolddigger) had opgehaald bij de Sylvesterranch, verzond ik het Transferreport aangetekend naar de AQHA. Naderhand ontving ik post van hen. Adres bekend zou je zeggen.

Nadat ik de kosten van registratie en overschrijving had voldaan was het wachten. Nu, na 4 weken begon ik mij af te vragen waarom het zolang duurde. Ik heb een e-mail naar de AQHA verzonden. Vandaag kreeg ik als antwoord dat het Certificate of Registration op 10 maart al was verzonden. Aangezien ik het nog niet ontvangen had en de AQHA het papier ook niet terug had gekregen bood men mij aan een duplicaat op te sturen...

Mijn gedachte was "Hoe krijgen ze het voor elkaar...". Daarna dacht ik dat misschien wel iemand van de omwonenden deze post had ontvangen, en dan hoop ik nog dat het er nog ligt!
Ik vraag mij af of een duplicaat wel van dezelfde waarde is en wat als het origineel nu helemaal niet terecht komt...?
Heel veel pech dus!

Afbeelding

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:18

De papieren van mijn paintje zijn ook al 4 maanden ''onderweg'', echt balen! Ze staat op die papieren nog op naam van mijn ouders maar zodra de papieren binnen zijn moeten ze dus weer direct terug voor de overschtijving op mijn naam, wat een gedoe zeg! Leuke foto trouwens! Echt heel erg leuk!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:21

Mijn papieren lieten ook vreselijk lang op zich wachten. Volgens mij duurde het zeker twee maanden. Maar ik kreeg ze wel, at the end of the day. Ik zou in ieder geval je post even goed in de gaten houden, de afstand Amerika-Nederland schijnt soms toch groter te zijn dan je denkt Lips are sealed

Mooie foto van Digger! Wat is hij mooi zeg! Ik zie dat zijn dikke vacht er al wat af gaat nu. Hij ziet er goed uit! Wordt echt een paard nu

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:29

DJ, als je met de APHA mailt en je hebt als het goed is een work number gekregen waarmee ze je dossier kunnen vinden, dan kun je checken of 'ie al verstuurd is. Als 'ie nog niet verstuurd is, dan moet je even aangeven dat je het paard direct op een andere naam wilt, en waarschijnlijk kun je dan een blanko transfer report invullen (via de site uit te printen) en die naar ze toe faxen, zodat ze de transfer direct kunnen verwerken. Heb het zo al eerder geregeld voor anderen, scheelt een keer heen en weer sturen en de APHA ziet ook wel in dat dat beter c.q. veiliger is (registration papers zijn tenslotte wel waardepapieren).

LindaVelingsJarig

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 03:19

Mijn papieren van Ziggy laten ook heel lang op zich wachten
(ook al is dat een paint)
Hij staat wel al een week of 4 op internet als zijnde reregistreerd, dus ik wacht nog even af en dan ga ik eens met Amerika bellen Knipoog

LindaVelingsJarig

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 03:22

PS. Ik keek net even op de AQHA site en ik zag dat mijn veulen (van de avatar) nu ook officieel regegistreerd is. Haha! joepiedepoepie Haha!
Dus voor mij wordt het nu ook wachten op de registratiepapieren.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 08:05

Bravura schreef:
Mijn gedachte was "Hoe krijgen ze het voor elkaar...". Daarna dacht ik dat misschien wel iemand van de omwonenden deze post had ontvangen, en dan hoop ik nog dat het er nog ligt!
Ik vraag mij af of een duplicaat wel van dezelfde waarde is en wat als het origineel nu helemaal niet terecht komt...?
Heel veel pech dus!


Ons is hetzelfde overkomen. AQHA stuurde een mail dat de mail met adreswijziging was ontvangen, echter wijzigde het adres niet. Ons eerste papier ging dus ook naar het verkeerde adres. Papier is toen opnieuw verzonden naar het juiste adres en alles is nu in orde.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 08:44

Bravura schreef:
Ik vraag mij af of een duplicaat wel van dezelfde waarde is en wat als het origineel nu helemaal niet terecht komt...?
Heel veel pech dus!

Duplicaat-papieren hebben dezelfde waarde, behalve dat de AQHA nu in zijn dossier een aantekening maakt dat het origineel nu 'waardeloos' is. Dit om fraude te voorkomen mocht het ooit nog eens boven water komen.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 15:43

Maar op dat origineel zaten enkele "stickers" met de naam vh paard, een nummer en het chipnr... Komt het op het duplicaat te staan dat het origineel is komen te vervallen? Ik denk dat ik die instantie van het chippen maar ga bellen als ik een duplicaat heb ontvangen, zodat dat geregistreerd wordt bij hen.

Is aanpassing van zo'n duplicaat mogelijk als ik nu, voordat men dat duplicaat heeft gemaakt, een pigmentsvlek doorgeef dmv een foto daarvan te mailen? Of moet er een schetser bij komen en moet alles weer van voren af aan ingezonden worden?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:02

Hoe het bij de AQHA gaat weet ik niet, maar bij de APHA kun je van een pigmentvlek o.i.d. een foto opsturen en dan veranderen ze dat. Als je dat dus doet voordat ze het duplicaat maken, kan dat direct mee genomen worden. Zo heb ik de kleur van m'n paard nog kunnen laten veranderen toen ik de papieren aan vroeg van m'n veulen. Die begon uit te ruien toen de papieren nog in Amerika lagen en toen bleek ze dus chestnut i.p.v. sorrel te zijn. Meerdere foto's gemaakt van plekken die chestnut waren en die opgestuurd en dat is toen inderdaad goed op het papier gekomen.

Wat dat chipstickertje betreft. Als het goed is heeft degene die het paard heeft laten chippen een velletje met meerdere barcode stickers gekregen. Als jij je paard gechipt hebt gekocht zou je die stickertjes dus bij de vorige eigenaar moeten vragen. Dan kun je weer een nieuw stickertje op je duplicaat plakken.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:05

Als je een wijziging op je papier wilt zul je dat via een wijzigingsformulier door moeten geven en zal er een nieuw papier uitgedraaid worden. Dat kost geld.

Overigens heb ik nog geen papier gezien waar black spots op genoteerd waren, wel witte.

Halloway

Berichten: 371
Geregistreerd: 25-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:16

Als de papieren met regular mail verstuurd zijn duurt dit soms langer dan 4weken, wacht dus nog een weekje ofzo.
TIP: Ik verstuur mijn waarde papieren naar de US altijd met FEDEX, kost meer, maar bespaart je een hoop ellende.
Daarnaast zijn de papieren in 1 week heen en terug.

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:49

toen ik mijn merrie kocht en de papieren naar de aqha stuurde kreeg ik na 4 weken nog geen papieren terug en na 8 weken ook niet dus zijn we beginnen mailen naar de aqha nu bleek dat mijn papieren niet waren aangekomen bij de aqha Scheve mond (ze waren aangetekend opgestuurd ) na veel mailen en faxen geraakte we er niet uit , we waren ondertussen al 12 weken verder Scheve mond maar de aqha zei dat ze niets konden doen zonder de officiele papieren te zien na lang zeuren en praten Pling zei de aqha dan zend je foto's van je paard en een transfair en dan maken we een duplicaat dus zo doende gingen we foto's maken Cheese! en allerlei papieren invullen en zonden we het naar de aqha Scheve mond een paar weken later ging mijn trainer naar amerika voor bij te leren ze kwam voor bij de aqha en dacht ik ga eens even horen hoe het met de papieren zit dus binnen bij de aqha kreeg ze een heel rondleiding en dan aan gekomen bij de papieren bleek dat ze de foto's niet hadden en dat het dosier al was afgesloten en dat dat niet meer kon geopent worden Huilen want voor hun was dat paard van de vorige eigenaar en dat zou ook zo blijven , na wat overleg konden en mochten ze het dosier weer openen maar jah ze hadden geen foto's of niks dus moest mijn trainer alles aanduiden en tekenen en zo dus kreeg ze da papieren mee naar huis Pling dus toen mijn trainster thuis aan kwam en me de papieren gaf was ik dol blij OK dan! *LOL* alleen had ik door dit wel 3 grote shows gemist en het heeft 6 maanden geduurd , Verdrietig ik kreeg wel 2weken na dat mijn trainster was aangekomen een fax dat ze de foto's hadden aangekregen en dat ze alles hebben na gekeken en dat alles klopte . Scheve mond
dit was wel een 5 tal jaar geleden nu zijn ze al een geluk een stuk makkelijker in dit soort zaken maar het raren van deze zaak was dat er meer dan 30 meldingen waren waarvan de papieren niet tot bij de aqha was geraakt en alles vanuit belgie opgestuurd Bloos! , ook wij hebben bij de post alles laten uit zoeken maar het enigen dat ze konden vinden was dat de post zakken nooit in brussel zijn aangekomen dus konden ze ook niet naar de aqha ! Scheve mond al bij al is alles wel goed gekomen maar ik zit elkekeer met schrik als ik papieren op stuur naar de aqha Scheve mond

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 17:23

Wat een gehannes zeg!
Nou ik heb net een mail verzonden met dezelfde vraag. Men vroeg een foto te mailen. Dit heb ik gedaan maar deze werd niet ontvangen als bijlage. ik heb nu iets anders geprobeert en ik hoop dat ik nog bericht krijg of dat is gelukt. Ze zetten de zwarte aftekening na ontvangst van de foto wel op het duplicaat. Fijn te weten.
Wat mij net trouwens bij het verzenden van de foto voor het eerst opviel was dat de zwarte vlek op zijn kaak de vorm van een "S" heeft! Wat een toeval! Haha!