WN: Marum clinic DPHC Westernstable Westerkwartier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

WN: Marum clinic DPHC Westernstable Westerkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 21:19

Nog even onder jullie aandacht brengen:

Op 18 april wordt, in het kader van het 10 jarig jubilieum van de DPHC, de eerste van een aantal clinics georganiseerd bij Westernstable Westerkwartier te Marum.

10.00 - 11.00 uur Halter, Wiebe Lisse
11.00 - 12.00 uur Pleasure, Wiebe Lisse
12.00 - 13.00 uur Pauze, waarbij een video wordt laten zien met de nieuwste pleasure trends
13.00 - 14.00 uur Reining/Working Cowhorse, Willem Pieters
14.30 - 15.30 uur Round Penn Training Diana Pieters

Kosten zijn 10 euro per onderdeel. De enige voorwaarde is dat je lid bent van de DPHC (het maakt niet uit met welk ras paard je komt), anders zijn de kosten 30 euro per onderdeel. Voor kijkers vragen we 5 euro per dag. Maar met de bon uit de WHW (zie inlegvel) kost het maar 2 euro 50 per dag.
Voor meer info zie www.DutchPaintHorseClub.org. Je kunt je opgeven bij mij, via bokt of via info@DutchPaintHorseClub.org.
Er zijn nog enkele plaatsen vrij, dus geef je snel op!

Groetjes,
Francisca

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 00:07

Ja! ik heb me ook opgegeven voor de Halter Clinic samen met Senna ! Lijkt me meteen een goede ervaring voor haar voordat de shows beginnen en we steken er vast ook meteen wat van op!

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 00:26

Wij zijn er ook, natuurlijk (thuis'wedstrijdje' Haha! ). Kom op Paint liefhebbers in het Noorden (Romkabouter bijv.) dan maken we er een gezellige dag van OK dan!

Tot 18 april!!!

Gr. Marion

leila777
Berichten: 104
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 22:21

misschien leuk voor de paint-freaks, voor zover deze dit nog niet weten.
wiebe lisse is een erkende APHA judge en kan je dus precies vertellen wat en wel en niet gewenst is bij de APHA-shows.(kan je leuk je voordeel mee doen voor €10,-)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 00:07

Jammer, dan zit ik waarschijnlijk in Duitsland. Had het ook wel een goede oefening gevonden! En lekker dichtbij ook nog

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 00:40

Denk er over mee te doen aan de Halter (leuk voor de oefening zo vlak voor het seizoen) en de round penn clinic (altijd Dot al eens in een round penn willen werken)... eerst kijken of ik een 'trailer trekkende auto' kan regelen...
Oh Franciska, zijn er stallen beschikbaar voor de paardjes tussen de onderdelen door?

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:33

Ik zit er ook over te denken......
maar als Jeddah en Francis mee doen dan valt het zo op dat ik er nog niks van kan Cool
Alhoewel een clinic daar voor is natuurlijk....

WHOOPS, effe gekeken waar het Marum ligt, bij nader inzien, toch een beetje ver Marum; 227,6 km.
das jammer zeg...

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:09

Bonnigje schreef:
Ik zit er ook over te denken......
maar als Jeddah en Francis mee doen dan valt het zo op dat ik er nog niks van kan Cool
Alhoewel een clinic daar voor is natuurlijk....



Doe normaal joh!! We kunnen allemaal altijd van elkaar leren en hebben het ook allemaal moeten leren, dus dat maakt ECHT niks uit!!

Balen dat het te ver voor je is!!

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:21

Francis schreef:
Denk er over mee te doen aan de Halter (leuk voor de oefening zo vlak voor het seizoen) en de round penn clinic (altijd Dot al eens in een round penn willen werken)... eerst kijken of ik een 'trailer trekkende auto' kan regelen...
Oh Franciska, zijn er stallen beschikbaar voor de paardjes tussen de onderdelen door?


Roundpennen is inderdaad hartstikke leuk OK dan! Maar het is moeilijker dan je denkt. Als je in het begin niet duidelijk genoeg bent snappen ze er helemaal niks meer van Scheve mond Als je wat langer bezig bent worden ze supergevoelig en kun je ze bijna met je pink sturen *LOL* Van alleen kijken kun je trouwens ook al heel veel leren

Er is 1 'gastenbox' leeg. Verder staat alles vol (zoals het een goedlopende manege betaamd Cool ) Het is nog geen weer geweest om prikweidjes uit te zetten in het land van de buurman dat we tot nu toe 's zomers mochten gebruiken, dus de manegepaarden kunnen nog niet naar buiten. Er zijn weleens tijdelijke boxen gemaakt van de koeienhekken in de hoeken van de bak. Misschien kan dat nu ook wel. Ze zullen hier waarschijnlijk wel iets voor willen rekenen.

Je kunt Diana van WSW hierover ook wel bellen: 0594-646420

Groetjes Marion

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 08:32

[quote="spotless
Roundpennen is inderdaad hartstikke leuk OK dan! Maar het is moeilijker dan je denkt. Als je in het begin niet duidelijk genoeg bent snappen ze er helemaal niks meer van Scheve mond Als je wat langer bezig bent worden ze supergevoelig en kun je ze bijna met je pink sturen *LOL* Van alleen kijken kun je trouwens ook al heel veel leren
[/quote]

Ja, dat is ook mijn ervaring. Ik heb er 1 keer aan meegedaan bij Diana en 1 keer gekeken bij Brad Whittaker ook in Marum en het is heel erg leerzaam.

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:56

Francisca schreef:
Ja, dat is ook mijn ervaring. Ik heb er 1 keer aan meegedaan bij Diana en 1 keer gekeken bij Brad Whittaker ook in Marum en het is heel erg leerzaam.

Oh ben jij al eens bij ons geweest? Waarom weet ik dan niet wie je bent Blond Ziek Haha!

(Ben nogal slecht in namen maar goed in gezichten Clown )

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 17:29

spotless"]
[quote="Francisca schreef:
Ja, dat is ook mijn ervaring. Ik heb er 1 keer aan meegedaan bij Diana en 1 keer gekeken bij Brad Whittaker ook in Marum en het is heel erg leerzaam.

Oh ben jij al eens bij ons geweest? Waarom weet ik dan niet wie je bent Blond Ziek Haha!
(Ben nogal slecht in namen maar goed in gezichten Clown )
[/quote]
Tja, dat weet ik ook niet Haha! , maar als het goed is zien we elkaar de 18e *LOL*

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 19:09

Volgens de nieuwe boktregels moet deze clinic worden verplaatst naar een en ander Commercieel. Net als de clinics/boktmeetings van Tyrza en nog een paar andere bekende bokkers.

Maar de link blijft bij western staat, zodat iedereen hem kan vinden

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 11:37

Anya schreef:
Volgens de nieuwe boktregels moet deze clinic worden verplaatst naar een en ander Commercieel. Net als de clinics/boktmeetings van Tyrza en nog een paar andere bekende bokkers.

Maar de link blijft bij western staat, zodat iedereen hem kan vinden


Even off topic:

Ik vind dit toch een beetje jammer dat dit zo moet. Ik snap dat er regels enzo zijn hoor, maar dit heeft echt vooral met Western te maken. En clinics zijn toch wel wat anders dan dat je je paard bijvoorbeeld te koop hebt staan. Dan zou ik veel sneller bij eenmaal andermaal Commercieel kijken dan in het geval van clinics. Ik kom er zelf niet op om bij de forum e.a. Commercieel te kijken voor clinics. Nou, misschien ben ik de enige hoor, maar ik vind dit niet echt een fijne regel.
Hoe kan ik deze regel omzeilen: door geen prijzen te noemen ofzo?

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:06

Helemaal mee eens!!!!
En het commerciele gehalte van deze clinic ontgaat mij helemaal... Ik weet niet hoe de prijzen op andere western maneges liggen maar bij ons betaal je voor een ´gewone´ les al meer dan € 10,00. (Is het helemaal waard, hoor!)

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 23:18


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 00:31

Jeetje Francis! Veel beterschap! Ik hoop voor je dat het niet te lang gaat duren!!

BTW ik ben het eens dat het onzin is dit soort dingen onder commercieel te gaan zetten, dan kunnen alle wedstrijden daar dus ook maar heen??

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 09:09

Francis, wat ontzettend vervelend voor je. Veel sterkte!

Ik ga het geval van de clinics op ea-co in de moderators groep gooien. Dat geldt eigenlijk hetzelfde als voor dat Bokt kamp toendertijd, vond ik ook niet echt handig. Maar goed, ik begrijp dat moderators regels moeten volgen. Ik hoop alleen dat de regels veranderd kunnen worden.
Erg off-topic, maar goed Bloos

DennisC

Berichten: 116
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:42

Wij doen mee aan de clinic halter en de clinic pleasure van Wiebe.

Ben benieuwd welke bokkers we allemaal zullen ontmoeten

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:24

Naar aanleiding van de discussie op Moderatorpraat is besloten dat westernclinics ondanks en mogelijk commerciele karakter voorlopig gewoon bij western mogen blijven staan. Daarom zet ik dit topic weer terug naar Western. Lachen

asbe

Berichten: 119
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Kiel-Windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:25

Ik ben weer thuis, heb vanmorgen de clinic gevolg van Wiebe Lise ( met 1 s Knipoog ). Ik vond het erg spannend om met Asbe weer naar een nieuwe/onbekende omgeving te gaan. Wiebe heeft uitgelegd waar de jury zoal op let tijdens het halteren en de pleasure, vooral de do's en dont's.
Wiebe vertelde dat dit ook voor hem de eerste keer was dat hij een clinic gaf maar ik kan zeggen dat hij het bijzonder goed deed OK dan! en ik ben ook over Asbe zeer tevreden; ze was erg braaf.

redpebbles

Berichten: 456
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: blesdijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:18

Ik had er hartstikke graag bij willen zijn en ook gepland. Maar kon helaas niet omdat Sake al een ruime week zeer zwaar de griep heeft en ik de boel hier toch draaiende moet houden. Alleen om een merrie te dekken komt Sake zijn bed uit en hij daarna er weer heel snel ingaat.
Hopelijk wordt het nog eens door Wiebe Lisse gehouden.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:23

redpebbles schreef:
Alleen om een merrie te dekken komt Sake zijn bed uit en hij daarna er weer heel snel ingaat..

Clown (kon het niet laten Lachen )
Beterschap iig.

Zijn er nog meer Bokkers bij de clinic geweest ??

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 20:07

Anya schreef:
Naar aanleiding van de discussie op Moderatorpraat is besloten dat westernclinics ondanks en mogelijk commerciele karakter voorlopig gewoon bij western mogen blijven staan. Daarom zet ik dit topic weer terug naar Western. Lachen
Super, ik hoop dat het zo blijft OK dan!

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 20:19

Het was een geslaagde dag. Als eerste gaf Wiebe Lise (APHA judge) een clinic halter en pleasure. Zeer leerzaam omdat hij het goed vanuit het oogpunt van een jury kon vertellen. Ook liet hij een video band van de NSBA zien met de nieuwste pleasure trends en gaf hij een toelichting. Daarna gaf Willem Pieters een clinic op het gebied van Reining en Working Cowhorse en als laatste gaf Diana Pieters een RoundPenn clinic.
Kortom een leerzame dag met enthousiaste deelnemers.
Wiebe, Willem en Diana: bedankt voor jullie gastvrijheid en uitleg OK dan! .

De volgende in de reeks clinics in het kader van het 10 jarig bestaan is bij de Sylvester Ranch. Zie ook www.DutchPaintHorseClub.org.