Dank jullie wel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Dank jullie wel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 16:36

Ja hoor, ik ben over gehaald in mijn topic 'Western leuker' om 't eens te gaan proberen. Nou ja, 'k had net een nieuw verzorgpaard' (lees in verslag van de dag; 'verzorgpaard geslaagd') en ik had zoiets van; ik zie het allemaal nog wel.
Maar nu blijkt dat dat paardje, Cartoon heettie, ook western is getraind en ik mocht hem een keer proberen. Gister nog niet gelijk, maar wel een andere keer...
Er was wel iemand met een eigen paard western aan het rijden in de bak, en zij had het gesprek tussen de eigenaar van Cartoon en mij opgevangen, en toen mocht ik eventjes op haar paard om te proberen hoe het was om zo te zitten. Ik vind het zadel wel lekkerder zitten, maar het voelt alsof ik minder controle over me paard heb. Toch lijkt het me best leuk, en Cartoons eigenaar wil mij zo leren rijden als ik het echt leuker vind... Gaaf!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:41

Titel aangepast, in internettaal betekent ALL CAPS schreeuwen.

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 17:53

Wat een gezelligheid hier; vooral die vele reacies hierop...
(Ha, ha!)

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:08

Western is echt heel leuk Haha! (vind ik)

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 07:23

ikke ook...
dat gevoel van minder controle hebben is denk, omdat je breeder zit dus minder de buik van je paard voelt... Lachen
nou veel suc6 met je verzorgpaardje hor!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 23:06

Gaaf dat je even op dat ander paard mocht zitten. Ik heb bij de eerste keer op een westernzadel precies hetzelfde gedacht, maar je moet het paard ook het vertrouwen geven dat hij op zijn eigen benen loopt, dus niet ieder pas willen controleren. Gun jezelf een tiental privelessen om over te schakelen, ik weet niet of je het allebei naast elkaar wilt doen, ik heb het wel gedaan, maar zou het nu niet zo doen.
Kans is erg groot dat je dingen door elkaar gaat gooien. En dat kan vooral in het begin, en op een paard die het zo niet gewend is, erg verwarrend zijn.