losrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

losrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-01 19:59

hoe rijden jullie je paaden los?

ik rijd meestal eerst een kwartier helemaal los zonder iets te vragen, daarna met cirkels beginnen.

Ben benieuwd naar andere manieren..!

groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:57

Voorwaarts neerwaarts, is blijven hangen van m'n dressuurtijd. Grote figuren rijden.
Daarna neem ik haar iets meer op en ga ik over naar kleinere figuren en overgangen.
Pas daarna ga ik haar laten zakken en het teugelcontact verder verfijnen.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze met losrijden op de hand mag gaan hangen. Iets meer contact sta ik echter wel toe. Hangen op het been echter vanaf de eerste pas absoluut niet.

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 23:15

Eerste kwartier lange teugel stap draf galop op beide kanten en grote voltes, daarna rustig oppakken. Lange teugel betekent ook echt lang, ik vraag steeds neusje zo laag mogelijk bij de grond. Dus ik 'werk' wel aan haar. Altijd zo'n drie meter van de bakrand om 'leunen' te voorkomen. Ook geregeld oversteken over A-C of B-E lijn en checken of we wel in een rechte lijn gaan aan die lange teugel. Na de eerste draf en de eerste galop altijd een tijdje stap, zodat het tempo rustig wordt opgebouwd. Oja, ik richt me vooral op reining.

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 23:56

Het ligt eraan of mijn paard van de stal af komt of uit de wei.
Vanaf de stal begin ik eerst 10 min. te stappen, daarna draven(lichtrijden) voorwaarts/neerwaarts. dan na 5 min. ongeveer begin ik met inbuigoefeningen, etc.
Vanuit de wei stap ik maar even en begin al snel met draven(lichtrijden) en daarna de inbuigoefeningen, veel zijgangen etc