WN: Den Ham, Westernwedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missgoldy

Berichten: 648
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 20:48

Zo het veulen heeft op zich laten wachten maar is gearriveerd. Een prachtig volbloed arabiertje. Hengstje.

De GLOBALE tijdsindeling zal ik hier neer zetten. Pin ons er niet op vast. Vorig jaar dachten we ook dat we een goede planning hadden gemaakt maar toen liepen we een uur in.
Daar hebben we van geleerd maar misschien zijn er nu wel andere oorzaken voor uitloop of inloop.

Kom dus op tijd!!

9 uur aanvang showmanship at halter beginners

9.20 uur pleasure

10 uur horsemanship

11.10 uur trail

12.15 uur reining

13 uur (hopelijk) pauze


13.30 uur showmanship at halter amateur
13.40 uur showmanship at halter open

14 uur pleasure amateur
14.15 uur pleasure open

14.30 uur horsemanship amateur
15.15 uur horsemanship open

15.40 uur trail amateur
16.45 uur open

17.20 uur reining amateur
18 uur reining open

18.30 uur uitreiking champions en reserve champions


Het wordt een volle en hopelijk gezellige dag. Wij hebben er in ieder geval weer veel zin in.

Groetjes Marjan

missgoldy

Berichten: 648
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 20:49

Wel eng hoor, de tijden zo openbaar maken.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:47

missgoldy schreef:
Zo het veulen heeft op zich laten wachten maar is gearriveerd. Een prachtig volbloed arabiertje. Hengstje.


Gefeliciteerd!! Cheese! graag! Ik ben zeer nieuwsgierig.

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:33

Gefeliciteerd met het veulen en bedankt voor de tijden

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:58

oké, Cheese! al gezien staan op KS van Dune OK dan! .

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 00:06

Super! Nu hopen dat de planning lukt Haha!

Vast wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 08:56

Gefeliciteerd met de kleine!!! Ben je er zelf bij geweest toen hij geboren werd? Lijkt me heel bijzonder om de geboorte van je veulen mee te mogen maken!!!

Bedankt voor de tijden. De beginners reining begint in ieder geval 2 minuten eerder dan gepland want ik geloof niet dat Milena van plan is om er langer dan een minuut over te gaan doen... Die is weer errrrrrreg miepmiep momenteel.... Tong uitsteken

Allemaal tot morgen; we maken er een beregezellige dag van!!!!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 08:58

eh vraagje: waar ligt die manege precies? Weet iemand dat? Kleine routebeschrijving vanaf Den Ham?

missgoldy

Berichten: 648
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 14:00

Er zijn nog enkele bijschrijvingen waardoor we de pleasure amateur ws. ook in twee groepen moeten gaan doen. Dus daar ga je met je leuke planning. Maar goed, maakt niet uit. Lekker veel concurentie dus.

Vanuit Hengelo richting Almelo, daarna Wierden.
Hoge hexel, Daarle en Den ham staan daar aangegeven. Is 1 lange weg. Voor Den Ham rechtsaf de Flierdijk op. Na een paar honderd meter is de manege aan je linker hand. Staan wel bordjes langs de belangrijkste wegen.
Vergis je niet in de manege De Lourenshoeve! Rijdt deze snel voorbij en een eindje verder links moet je zijn. Kan niet missen.

Tot morgen Marjan

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:11

Is de pleasure beginners ook in twee groepen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:10

Omdat er "ook twee groepen" staat denk ik dat idd wel Jeanette. En er is ook 40 minuten uitgetrokken voor de pleasure, dat is te veel voor 1 groep.
Je ziet morgen bij je aanmelding bij het secretariaat wel bij welke groep je ingedeeld bent. Als je in de eerste zit, ga je lekker rustig opzadelen en losrijden, en als je in de tweede zit doen we lekker eerst een bakkie.... Komt allemaal goed!
Heb je Seven lekker gesopt vandaag? Mileen is tijdens het wassen dusdanig over de zeik gegaan dat ze zich losgesteigerd heeft en haar hoofd opengehaald heeft aan de boiler Haha! 'k Verschijn morgen met een gehavend paard aan de start..... De muts......

Tot morgen!!!!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:11

Het zal Mileen weer niet zijn Lachen
Portret is het toch hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:15

O ik ben op alles voorbereid voor morgen. Sinds een week is m'n HO-knopje stuk. Afgebroken of versleten ofzo denk ik.... Mevrouwtje kan alleen nog stappen op de plaats, eventueel dribbelen of als het helemaal niet meer bevalt zelfs een soort galopje op de plek, met zo'n knullig half steigertje erdoor....
De verwachting voor morgen is dus bijgesteld van 'braaf' naar 'blijven zitten' Haha!

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:31

Heb ontzettende zin in morgen.

missgoldy

Berichten: 648
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 23:56

Wij ook! Alles is klaar. Van slapen zal vannacht wel weinig komen. Alles spookt nog door je hoofd.
Tot morgen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 00:07

Slaap lekker, we rijden voor ons plezier hoor Haha!

No worries Lachen

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 08:01

Allemaal alvast succes en tot straks! Ik ga even eten en dan spring ik op de fiets.

(Ik heb trouwens wel een pet gevonden, nu nog even een pijltje met "Haarbal" erop plakken! Tong uitsteken)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:22

Nou zal ik de kop maar eraf doen, qua verslag.
Ik kende mijn paard niet meer terug Huilen Het was de eerste keer dat ze samen met haar maatje Seven op wedstrijd ging en dat heb ik geweten.

Blehren, hinniken, schreeuwen, bokken... de etterbuil Lachen

Jip gevraagd Seven toch maar op te halen, toen werd ze iets rustiger. In de amateur pleasure, liep ze eigenlijk redelijk netjes, tot ik volgens Lanna iets te dichtlangs werd ingehaald. Toen was ze een rondje of twee niet te houden en moest ik met heel veel druk rijden. Niet geplaatst, ze ging niet langzaam genoeg. Zelf vond ik dat ze (op dat stukje na) eigenlijk heel netjes langzaam liep. Voor een KWPN-er van haar formaat kon het niet zoveel langzamer. Volgens de jury zou het toch langzamer moeten kunnen. Verward

Daarna pleasure open. Daar was veel meer ruimte in de bak, dus meer rust. Ik vond dat ze dat toch netjes liep. Ik heb me nog geplaatst, als zevende en laatste, maar er zat vooruitgang in. Lachen

Daarna de horsemanship en toen ging het mis. Ze wilde niet meer, zag Seven niet meer en wilde alleen nog maar weg. Dus de proef ging al ongelofelijk slecht, maar goed ik kwam er nog door en daarna ging ze staan stampvoeten bij de line up. Niet meer te houden. Het enige wat ik kon doen was haar er niet mee weg laten komen. Dus ik ben blijven staan stampvoeten in het hoekje.

Het enige waar ik vandaag echt trots op was, was dat ik niet boos op haar ben geworden. Ik heb haar bij iedere stampvoet (en dat waren er veel) weer gecorrigeerd. Maar dit had ik niet verwacht. Dit heeft ze ook nog nooit gedaan.

Er zit niets anders op dan heel vaak met Lanna en maatje Seven weg naar een andere plek te gaan, Seven op de trailer laten staan en dan met Lanna gaan rijden en iedere bok, hinnik of stampvoet stuk voor stuk aanpakken tot ze het niet meer doet. Het alternatief is Seven altijd thuislaten en daar voel ik niet veel voor.

Complimenten voor Sonja: die reed prachtige proeven.
En ook complimenten voor Jip die een keurige eerste wedstrijd reed. OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:36

Ik was een beetje verbaasd eigenlijk, over het jurycommentaar. Ik vond dat je d'r voor zo'n groot paard behoorlijk tegen de maximumgrens aan verzameld had. Ik weet ook niet of het je is opgevallen, maar in de eerste jog op de linkerhand was je een van de langzaamste en Zuiverste (!) Alleen na die ongelukkige inhaalpartij was het idd even mis... Dat was heel jammer.

Lan en Seven waren inderdaad walchelijk.
Gelukkig gedroeg Seven zich 's morgens een stuk beter zonder Lan dan andersom, en maakte Jip dus een goed debuut. Goed gedaan wijffie!!!

Wat me verder erg verbaasde was de plaatsing van een grijze schimmel in de amateur pleasure, die voor de ogen van de jury meerdere galophuppels maakte toen er een extended trot gevraagd was. Daar snapte ik helemaal geen bal van. Verder ging het dier inderdaad netjes hoor en ik gun het de berijder van harte, maar terecht vond ik het niet.

Kan iemand me trouwens vertellen waarom dat meisje met die Haflinger na de bitcontrole in de amateur pleasure niet meer op steeg? Mocht dat niet, of wilde/kon ze niet ofzo? Ze stond daar zo alleen, terwijl iedereen al weer hoog en droog zat. En Chris sloeg haar volgens mij ook over toen hij iedereen nog even wat vertelde.

Dat vond ik heel leuk van vandaag: dat de jury ook commentaar gaf. Na mijn reiningproefje dacht ik dat ik het zo slecht had gedaan dat hij niet veel tegen me zei. Hij zei alleen maar tegen me dat ik geplust had op m'n circels omdat ik die heel mooi gereden had, maar dat ik goed moet werken aan m'n spins. Maar toen kwam de prijsuitreiking en was ik tweede met 69 punten!
Ik weet niet waar ik trotser op ben, op de 1e plaats in de horsemanship, of die 2e in de reining.... Ik glunder in ieder geval nog steeds en ben megatrots op m'n draaiorgelknolletje!
M'n 4e plaats in de trail had ik niet verdiend, die proef heb ik niet netjes gereden. Veel te gehaast, was raffelwerk. En het hek loslaten.... da's gewoon stom en slordig, was niet nodig geweest. Ach, hebben we weer wat om aan te werken....


Ik vond het in ieder geval een hele leuke, gezellige dag. Fijn georganiseerd, leuk dat de jury commentaar gaf, lekker veel parkeerruimte, binnen losrijden etc etc.
Complimentje voor de organisatie! (mag ook wel eens gezegd worden, toch? )

Axel
Berichten: 48
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:46

Gefeliciteerd Sonja !
Zo zie je maar weer : het loopt altijd anders dan je van te voren denkt.
Het blijven niet te voorspellen beestjes..

Yvonne

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:21

Mijn dag kan niet meer stuk. We zijn begonnen met de beginners horsemanship, dit ging voor ons doen zeer netjes en zijn uiteindelijk 6de geworden.

Daarna de trail, die ging gewoon super OK dan! . Ik heb zelf nog niet eerder zo fijn een trail parcourtje gereden. De drafbalken vlogen ons niet eens om de oren (had ik wel verwacht nl). En het hek ging ook goed. Dit resulteerde in een 1ste plaats.

De reining was niet veel soeps en we hebben een eervolle vermelding op de 7de plek gekregen, toch nog 3 achter ons gelaten (waarvan 2 DQ'tjes Schijnheilig ).

Sonja, je mag niet meer voor de wedstrijd zo klagen over je reining hoor Knipoog . Die was vandaag gewoon goed.

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:49

Ik ben ook heel erg tevreden.

Seven galoppeerde helaas aan in de verkeerde galop. Iets wat ik niet op tijd door had, maar de rest ging uitstekend. Voor een eerste keer ben ik tevreden.

Het was ook de eerste keer dat we met de trailer en beide paarden erop weggingen. Ook dit is perfect verlopen.

En weet je mijn enige doel was starten. Vorig jaar had ik deze wedstrijd willen rijden en dat lukte door mijn ziekte niet. Nu had ik in mijn hoofd gezet dat het dit jaar wel moest lukken. Dit was voor mij een mijlpaal, maar niet de laatste

namara
Berichten: 160
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: exloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:19

mijn dag begon al verkeerd niet op tijd in den ham en niet gelijk de bosruiters gevonden.mijn groep van de beginners pleasure was al gegonnen maar met het geduld van de jury en van de mederuiters kon ik toch nog mee rijden . en door alle haast heen 3 e geworden en bij de horsemanship 5e en heb mijn proefje niet bekeken toen ik begon .met 2 ruiters voor me een beetje na gedaan wat de rest deed en 5 e geworden.ben gered door mijn superpaard die gewoon super nuchter blijft onder alle omstandigheden. axl dank je wel dat je me gered hebt vandaag.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:29

Ik heb een superdag gehad.
De showmanship at halter was lastiger dan ik dacht, maar we hebben lol gehad. Veel geleerd over wat ik nog moet oefenen en waar ik op moet letten.
Het was even wennen dat we eerst de pleasure in moesten, maar het beviel wel goed. Hij liep lekker en aardig steady met zijn hoofdhouding en we werden 2e.
Horsemanship was moeilijk doordat er twee hele korte stukjes leg-yaild (wijken) inzaten, maar we brachten het er goed vanaf en werden 1e.
Trail was een leuke uitdaging. vanaf de brug met een slinger naar een lope-over in een cirkel en dan met een slinger naar de lope-in. Wij slingerden wel erg veel, maar we kwamen overal goed over en in en hadden zelfs een 9 op de lopeover. We werden 1e.
En toen de reining. Helaas stopte ik te vroeg met mijn spin rechts en keek de jury aan waarna ik doorhad dat er iets niet klopte. Ik had nog een kwart verder gemoeten. Helaas DQ
Ik heb de proef wel af gereden en heb goed geplust op de cirkels, maar gemind op mijn wissel waarbij ik te veel spoor gaf en hij kickte.

Door de andere plaatsingen was ik wel all-round champion!
Flashje kreeg een hele mooie, superderluxe, cremewitte deken van de rabobank omgehangen en ik kreeg een knots van een beker met een heel mooi lint.

De sfeer was super en ik heb met veel mensen lekker staan babbelen. Ook man en zoonlief hebben zich wel vermaakt.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:09

Ik ben de hele dag bakrandridder geweest en heb dus ook ALLES gezien Haha! En ook eindelijk eens wat bokkers in het echie gezien. De trail met die slinger leek mij ook ontzettend moeilijk om dat netjes voor elkaar te krijgen, rare lijnen hoor. Ik had een fjordfan mee dus sonja, je was geweldig Lachen Het was leuk opgezet allemaal en je kon goed alles in de gaten houden.