Nieuw: APHA points verdienen bij WRAN, NRHA etc.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Nieuw: APHA points verdienen bij WRAN, NRHA etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 14:44

Het komt ook allemaal in de nieuwe Paint Post te staan, maar vanaf nu is het dus mogelijk om APHA punten te verdienen op niet-APHA wedstrijden zoals die van de WRAN, NCHA, NSBA en NRHA. Deze performance punten worden bij het APHA geregistreerd onder het kopje "PAC" (Paint Alternative Competition), en zijn ook online op te vragen bij het APHA. Meer info komt zoals gezegd in de Paint Post te staan, maar is ook al terug te vinden op
http://dutchpainthorseclub.homestead.com/PAC.html (beknopte Nederlandse uitleg) en http://www.apha.com/pac/ (officiƫle Engelse versie op de APHA site).

Met veel dank aan Jeddah, die dit allemaal heeft uitgezocht OK dan! !

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:55

Super OK dan! !!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:09

Dat is goed nieuws! Nu nog zoiets voor KWPN-er, Pony's, Fjorden en dergelijke...

Nee zonder gekheid...
Bij dressuur, springen en eventing worden punten die een paard loopt geregistreerd en bijgehouden door de KNHS. Dit heeft (als een paard goed genoeg loopt) ook effecten op het stamboekdeel. Een merrie kan een prestatie-rating krijgen.

Als je western rijdt, is deze mogelijkheid niet voorhanden. Western wordt op dit moment niet erkend in deze zin...

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:10

Een mooie 'agenda' voor je Haha!
Als ze bij de Quarters ook zoiets hebben kunnen meer mensen daar hun voordeel mee doen.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:28

Of men koopt een Paint ipv een Quarter Knipoog !

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:42

Pot verf is goedkoper Haha!
Maar ik denk dat de Paints wel degelijk qua 'wedstrijd'waarde zullen stijgen, ook gezien het aantal shows.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:49

Verf is niet eens nodig Sugarmiss! Want ook de Breedingstock Paints kunnen met WRAN wedstrijden straks hun puntjes verdienen!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 16:02

jeddah schreef:
Verf is niet eens nodig Sugarmiss! Want ook de Breedingstock Paints kunnen met WRAN wedstrijden straks hun puntjes verdienen!

Idd! En dat maakt het voor mij ook extra interessant Knipoog !!

mixie
Berichten: 80
Geregistreerd: 12-11-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:14

jeddah schreef:
Of men koopt een Paint ipv een Quarter Knipoog !


Als je voor de wedstrijden met punten wilt gaan hier in NL kan je beter een paint hebben dan een quarter
Er zijn veel meer paintwedstrijden dit jaar, en nu die nieuwe regel... Verward
Ik ga een paint erbij kopen Haha!

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:35

mixie schreef:
Ik ga een paint erbij kopen Haha!

Of een mooie Painthengst op je merrie zetten Haha! !

mixie
Berichten: 80
Geregistreerd: 12-11-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:40

Is ook een idee ja, OK dan! misschien volgend jaar, voor dit jaar heb ik al! Knipoog

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:42

jeddah schreef:
Of men koopt een Paint ipv een Quarter Knipoog !

WHAHAAAAAAA
Thanks!

Ik zal er aan gaan werken. .
OK dan!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:30

Het is een fantastisch initiatief, maar er zit wel een hoop romslomp aan vast zie ik (niets dat onoverkomelijk is natuurlijk Tong uitsteken), maar toch een hele administratie *LOL*

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:42

Nou, Xono, dat valt wel mee, 1 keer per jaar een formulier invullen en op elke show een heeeeel simpel formuliertje laten ondertekenen. Je hoeft ze ook niet elke keer los naar de APHA te sturen, je mag ze ook 1 keer per maand ofzo samen opsturen wanneer je naar meerdere show geweest bent.
Wanneer je hulp nodig hebt, of formulieren, kun je ook gewoon bij mij aanvragen, indien nodig help ik je zelfs bij het invullen !

Tis allemaal misschien even wennen, maar het is ECHT simpel, ik heb het in de VS ook gedaan en het is absoluut de moeite waard, komt ook mooi op de show record van je paard!!

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:07

Mmm, en wat kun je met die verdiende punten? Behalve dat het "mooi" staat op het show-record?

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 13:21

Het is hetzelfde als met andere puntenregistratiestystemen: het geeft een beeld van wat je met je paard hebt gepresteerd. Daarnaast kun je met "normale" APHA punten je ROM en Superior halen en met het PAC systeem kun je je Certificate of Recognition en je Certificate of Achievement halen. Leuke trofees voor aan de muur, zeg maar Knipoog Haha! .

Waar ik het puntensysteem ook wel handig voor vind, is als je bv een paard wilt kopen of met een paard wilt gaan fokken. Op deze manier kun je je een voorstelling maken van de fokrichting van een paard. Niet alle paarden worden natuurlijk geshowed, maar als een paard in de show arena constant goed presteert in bepaalde disciplines, dan kun je daar toch ook veel uit opmaken. Talent, mentaliteit, aanleg voor bep. gangen, cow sense, etc.

Als je geen wedstrijdruiter bent, is het niet bijster boeiend denk ik. Maar als je wel wedstrijden rijdt is het een leuk totaaloverzicht, lijkt mij!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:03

sflj schreef:
Mmm, en wat kun je met die verdiende punten? Behalve dat het "mooi" staat op het show-record?


Certificaten 'verdienen' ............staat heel leuk aan de keukenmuur, Clown .

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:46

sflj schreef:
Mmm, en wat kun je met die verdiende punten? Behalve dat het "mooi" staat op het show-record?


Niet alleen staat het "mooi" maar ook is het "bewijs" dat je paard presteren kan, wat voor eventuele nakomelingen of verkoop erg leuk is!